Штучний інтелект на пристроях змінює підходи до роботи в багатьох сферах – від мобільних ігор до інструментів продуктивності та камер. Це створює попит на вражаючу візуалізацію, високу частоту кадрів і інтелектуальні функції – без витрат енергії та ускладнень.
Нова технологія Arm
Сьогодні на конференції SIGGRAPH була презентована нейронна технологія Arm, що вперше вводить спеціалізовані нейронні акселератори в графічні процесори Arm з 2026 року. Це підвищує ефективність графічного рендерингу, забезпечуючи до 50% зменшення навантаження на графічний процесор для найскладнішого мобільного контенту, починаючи з мобільних ігор. І це лише початок – нові технології відкривають шлях для подальших інновацій у сфері штучного інтелекту.
Разом з цією технологією ми запускаємо перший у світі відкритий набір для розробки нейронної графіки, призначений для інтеграції рендерингу на основі штучного інтелекту в існуючі робочі процеси, щоб розробники могли почати створення проектів вже сьогодні, за рік до випуску апаратного забезпечення. Всі технології Arm будуть повністю відкритими – архітектура моделей, вага та інструменти для перенавчання моделей також будуть доступні. Серед партнерів, які підтримали розробку цього набору, – Enduring Games, Epic Games (Unreal Engine), NetEase Games, Sumo Digital, Tencent Games та Traverse Research.
Це знаменує собою появу графіки рівня десктопу на мобільних пристроях, що є важливим досягненням для розробників ігор, які активно переходять до використання штучного інтелекту. Проте технологія Arm не обмежується лише іграми – вона вплине на додатки, такі як обробка зображень камер, надаючи розробникам інструменти для візуалізації графіки на пристрої та в масштабі, від апскейлінгу до трасування променів.
Відкритий набір для розробки нейронних технологій
Розробники вже можуть почати використовувати набір для розробки нейронної графіки – це дасть їм перевагу в інтеграції графіки на основі штучного інтелекту до того, як з’явиться апаратне забезпечення. Набір, розроблений з урахуванням мобільних ігор, містить все необхідне для впровадження і налаштування візуалізації на основі ШІ, включаючи:
- Плагін для Unreal Engine
- Емуляцію Vulkan на ПК
- Оновлені інструменти профілювання
- Повністю відкриті моделі, доступні на GitHub і Hugging Face
- Розширення ML для Vulkan
Відкриті розширення ML для Vulkan дозволяють розробникам інтегрувати штучний інтелект безпосередньо у знайомі процеси рендерингу. У той час як традиційний Vulkan підтримує графічні та обчислювальні процеси, розширення Arm впроваджують третій варіант: Графічний канал, спеціально призначений для роботи з нейронними мережами. Все це спрощує впровадження штучного інтелекту в мобільний рендеринг як рідну частину графічного процесу. Більше деталей можна знайти за посиланням.
Нейронна графіка в дії: Neural Super Sampling
Arm Neural Super Sampling (NSS) – це двигун апскейлінгу на основі ШІ, що використовує всі елементи набору для розробки. Воно ґрунтується на Arm Accuracy Super Resolution (Arm ASR), використаному студіями, які працюють над іграми, включаючи Fortnite і Infinity Nikki.
NSS забезпечує потенціал для апскейлінгу з роздільною здатністю 540p до 1080p із затримкою всього 4 мс на кадр при зберіганні близької до нативної якості. Розробники можуть економити до 50% навантаження на графічний процесор у порівнянні з рендерингом повного кадру звичайними методами, використовуючи зекономлену енергію для зниження загальних витрат енергії гри, зростання частоти кадрів або поліпшення якості графіки. Завдяки NSS розробники можуть зберігати деталі поверхні, освітлення та чіткість руху, що дозволяє їм балансувати між візуальною привабливістю та енергетичною ефективністю в залежності від вимог гри.
Перегляньте цей технічний блог, щоб побачити NSS в дії та дізнатися, як отримати доступ до набору для розробки нейронної графіки та інших ресурсів.
Нові можливості нейронної графіки
У 2026 році ми плануємо розширити нашу дорожню карту застосувань нейронних технологій завдяки Neural Frame Rate Upscaling – технології, яка дозволяє подвоїти частоту кадрів без збільшення навантаження на рендеринг – та Neural Super Sampling і Denoising – яка застосовує штучний інтелект для реального трасування променів на мобільних пристроях з меншим числом променів на піксель. Обидві технології стануть доступними до появи апаратного забезпечення.
З новими розробками ми відкриваємо широкі можливості для нейронної графіки, що буде доступною, відкритою і оптимізованою для реального використання. Надаючи розробникам єдину відкриту платформу, ми спрощуємо впровадження штучного інтелекту у всіх аспектах досвіду на пристроях, заснованих на Arm.




