
Google не хотів надавати видавцям можливість виключати свій контент з результатів пошуку AI, оскільки вважає, що ця сфера “еволюціонує в напрямку монетизації”. Так стверджує нещодавно опублікований внутрішній документ, який був виявлений, і в якому обговорювалося надання видавцям більшого контролю над використанням їхніх даних в AI-функціях пошуку, в той час як реальна альтернатива, яку вони в кінцевому підсумку отримали, хибна.
Одна з пропозицій, які Google вважав “жорсткою червоною лінією”, дозволяла б видавцям заборонити AI-моделям Google реального часу посилатися на їхні дані, але не вирішувати питання про виключення даних з навчання функцій, таких як AI Огляди загалом. Інша варіант, позначений як “потенційно нестабільний”, застерігав, що не слід додавати нові контролі, й що видавці можуть повністю виключити свій сайт з індексації в пошуку “якщо не задоволені”.
Судове засідання 2 травня показало, що видавці стикаються з таким ультиматумом. Хоча Google у 2023 році представив спосіб для видавців відмовитися від навчання AI, віце-президент Google DeepMind з продукту Елі Коллінз заявив, що це не стосується AI-продуктів, специфічних для пошуку, таких як AI Огляди. Єдиний спосіб уникнути використання контенту для AI Оглядів — відмовитися від індексації Googlebot, що повністю зупиняє їхній сайт від індексації в пошуку.
Коли AI Огляди були запущені минулого року, Google вирішив “тихо оновити” інформацію про контролі для видавців без “публічного оголошення”. Поради щодо формулювання оновлення також свідчать про те, що Google навмисно ускладнив розуміння того, від чого саме видавці відмовляються, щоб уникнути втягування у “деталі відмінності” між навчанням для Джеміні, AI Оглядом і іншими AI-моделями.
“Робіть те, що ми кажемо, кажіть те, що ми робимо, але обережно”, — зазначив Біндра в документі.
Google стверджує, що цей документ був раннім списком варіантів, які вони розглядали в процесі розвитку AI-пошуку, і не відображає остаточні рішення. “Видавці завжди контролювали, як їхній контент стає доступним Google, оскільки AI-моделі були інтегровані в пошук протягом багатьох років, сприяючи виявленню релевантних сайтів і залученню трафіку до них”, — прокоментував представник Google Петер Шоттенфельс. “Нові функції пошуку, такі як AI Огляди, призвели до збільшення кількості пошукових запитів, що відкриває нові можливості для виявлення сайтів”.
На даний момент Google використовує більш відверте формулювання, заявляючи, що видавці, які позначають свій контент для виключення з AI Оглядів і AI-режиму, також виключать його з “всіх форм результатів пошуку”.