Принц Персії: Бунтівник розробник Evil Empire вважає, що виходити у ранній доступ на даний момент доцільно лише у тому випадку, якщо проект завершено принаймні на 90 відсотків.
Проблеми кампаній раннього доступу
На виставці Gamescom 2025 менеджер з маркетингу студії Меттью Хоутон та арт-директор Ділан Ерлінгс висловили свої думки щодо сучасних кампаній раннього доступу та підкреслили, що ця система стає дедалі ризикованішою.
Вам може бути знайома компанія Evil Empire, яка вже кілька років допомагає розробнику Dead Cells компанії Motion Twin розширювати франшизу, випускаючи DLC та безкоштовні оновлення. Проте з травня 2024 року студія також займається Принцем Персії: Бунтівником в рамках кампанії раннього доступу на Steam, що завершилася офіційним релізом 20 серпня.
Проте, через різноманітні фактори, включаючи зміщення очікувань гравців, команді довелося коригувати свою стратегію передвипуску, щоб залучити гравців. У результаті студія стала більш обережною щодо раннього доступу в цілому.
“Як на мене, якщо ваш проєкт не є готовим на 90 відсотків, не варто виходити в ранній доступ. Гравці не розглядають це як ранній доступ, вони сприймають це як гру, яку можна грати,” зазначає Хоутон.
Він додає, що гравці мають право висловлювати свої думки, оскільки часто платять гроші, граючи в ігри раннього доступу, але вважає, що така фільтрація сприйняттів означає, що споживачі менш охоче готові слідкувати за іграми, які проходять шлях раннього доступу й часто зазнають суттєвих змін.
Ерлінгс підтверджує цю думку, зазначаючи, що сприймана відсутність полірування та контенту може стати “величезною проблемою” під час кампаній раннього доступу. Він пояснює, що Evil Empire навіть була змушена переосмислити свій початковий план після того, як найперших версій Принца Персії: Бунтівника не вдалося відповідати внутрішнім очікуванням.
Хоутон зазначає, що на початку проект приваблював близько 1000 пікових одночасних користувачів. Після зміни стратегії, гра почала залучати близько 4000 одночасних користувачів.
Яку стратегію обрати
Це підкреслює ризики, що супроводжують ранній доступ, і Хоутон запитує, чи не краще для розробників, які не можуть досягти позначки 90 відсотків завершеності перед виходом у ранній доступ, проводити замість цього бета-тестування через Steam.
Якщо вас цікавить, на якому етапі перебував Принц Персії: Бунтівник, коли він увійшов у ранній доступ, Хоутон стверджує, що проект був приблизно на 60 відсотків готовий. Ерлінгс був трохи більш консервативним і заявив, що це більше схоже на 50 відсотків. Ми запропонували їм зустрітися посередині.
“Steam тепер еволюціонує. Ви можете проводити бета-тестування та ігрові тестування через Steam. Я думаю, що це стало більше схоже на ранній доступ. Люди не платять за це, і ваш проект може бути трохи незавершеним […] але це нормально, адже вони все ще зможуть подати відгук, і це не призведе до катастрофи, якщо не все ще готово,” продовжує Хоутон.
Коли його запитали, чи розгляне Evil Empire можливість повернення до раннього доступу в майбутньому, Хоутон не був певен. Хоутон додає, що команди, які все ще переконані, що ранній доступ підходить їм, повинні мати повну віру у свою творчу концепцію, інакше вони можуть ризикувати збентеженням.
“Звичайно, ви слухаєте відгуки та берете ідеї до уваги, але ви повинні проходити їх через фільтр, інакше у вас буде забагато кухарів. […] У вас будуть люди, які надзвичайно захоплені, які думають, що ви не можете помилитися, а потім є люди, які просто негативні та пропонують ідеї, що ви знаєте, не працюватимуть у грі.”
Це ситуація, що може бути важкою, зокрема через те, що Хоутон пояснює, що директор гри Принц Персії: Бунтівник іноді знаходив потік відгуків “занадто великим”. “Вам потрібно дотримуватися своїх ідей,” каже Хоутон. “Слухайте, але вибирайте відгуки обережно.”






