Циклічність контенту Bungie в Destiny 2 викликала юридичні суперечки через позов про плагіат

Destiny 2 розробника Bungie опинилася в незвичній правовій ситуації через свою практику видалення старих доповнень популярної онлайн-гри в жанрі наукової фантастики. Це не лише перешкоджає студії, яка належить PlayStation, уникнути судових розглядів, а й підвищує значущість збереження відеоігор. Минулого тижня федеральний суддя відхилив клопотання компанії про закриття позову щодо плагіату, який було подано наприкінці 2024 року, зазначивши, що матеріали третьої сторони та документи зі старого контенту Destiny 2 не є достатніми для підтвердження прав інтелектуальної власності.

Позов, ініційований письменником Метью Келсі Мартіно, звинувачує Bungie у плагіаті елементів науково-фантастичної історії, яку він публікував на WordPress у 2013-2014 роках. Він стверджує, що контент з кампаній “Червона війна” і “Проклін Осіріса” 2017 року запозичив елементи його творчості.

Згідно з документами суду, Bungie намагалася закрити справу, подавши 13 годин посилань на матеріали, які були зібрані фанатами Destiny 2 до вікс-ресурсу “Destinypedia” як доказ її оригінальності. Розробник зазначив у своєму клопотанні, що покладається на документи третіх осіб в контексті Destiny 2, оскільки ці дві кампанії наразі недоступні для гри на публічних або приватних версіях Destiny 2. Це обумовлено практикою компанії “цикл контенту”, коли старі доповнення Destiny 2 вилучаються, щоб підтримати баланс у грі та не перевантажувати обсяг контенту, який потрібно підтримувати. (Bungie навіть зазначила в клопотанні, що кампанії “Червона війна” і “Проклін Осіріса” “не можуть більше працювати”, оскільки їхній код “несумісний” з нинішньою структурою Destiny 2.)

Суддя С’юзі Морган відхилила клопотання 2 травня 2025 року, заявивши, що матеріали третьої сторони не підтверджують претензії компанії на авторське право. Незважаючи на те, що її рішення аргументує, чому розробникам онлайн-ігор слід зберігати версії своїх ігор для історичного збереження та правового захисту, можливо, вона б відхилила клопотання навіть якщо б у них була діюча версія кампаній 2017 року Destiny 2.

Суди стали більш повільно відхиляти позови про порушення авторського права

Рішення судді Морган не оцінює дійсність звинувачень Мартіно у плагіаті, а лише оцінює автентичність доказів, поданих командою юристів Bungie. У рішенні підкреслюється, що скарга позивача стосується гри Destiny 2, а не поданих матеріалів з третьої сторони, і що обсяг поданих матеріалів не надає суду достатньо часу для їх розгляду, який він міг би мати у традиційному процесі розкриття інформації.

“Навіть якщо б суд отримав доступ до повної версії Destiny 2, ця справа вимагала б набагато складнішого аналізу у порівнянні з тими, які проводилися в згаданих захистом справах,” написала Морган у відповіді на посилання Bungie на справи на кшталт Gottlieb Development v. Paramount Pictures. “Не було достатньо часу для розкриття інформації, а додатки явно походять від третьої сторони. Їхня автентичність не була підтверджена.”

Відмова Морган у закритті справи співпадає з більшою тенденцією федеральних суддів не відхиляти позови про порушення авторського права в інших творчих сферах. Нещодавно вказувалося, що федеральні апеляційні суди “попереджають” нижчі суди проти занадто швидкого відхилення справ. Це дозволило справам, як наприклад позову проти Apple та режисера М. Найт Шьямалана, що подала режисерка Франческа Грегоріні, просунутися до суду присяжних. Грегоріні звинуватила Apple і Шьямалана в копіюванні її фільму 2013 року “Правда про Емануель” під час створення шоу Apple TV+ “Служниця”.

Позов Грегоріні спочатку був відхилений, але це рішення було скасовано апеляційним судом, що вирішив, що “розумні люди можуть мати різні думки” щодо схожості обох творів, а процес розкриття інформації може “прояснити” факти справи. У січні 2025 року присяжні врешті-решт вирішили, що Шьямалан та Apple не порушили авторське право Грегоріні, що зберегло високий бар’єр, який позивачі повинні подолати для доведення порушення авторського права (не менш високий бар’єр, який Мартіно все ще повинен подолати у своїй справі проти Bungie).

Зазначалося, що такі рішення призвели до зростання кількості позовів про авторські права проти голлівудських продюсерів, що знаходяться в штатах, підпорядкованих Дев’ятому окружному суду. Справа проти Bungie подана в Луїзіані, яка знаходиться в П’ятому окружному суді.

Зв’язавшись з Bungie для коментаря, ми оновимо цю історію, коли отримаємо відповідь.

  • Коваленко Марія

    Related Posts

    Засновник ZeniMax Online Studios Метт Фірор покидає компанію на фоні звільнень у Xbox

    Засновник ZeniMax Online Studios Метт Фірор, який очолював розробку The Elder Scrolls Online (ESO), покидає компанію. Фірор повідомив цю новину в офіційній заяві на платформі X (колишній Twitter), зазначивши, що…

    Оновлення патчів №12: Xbox продовжує скорочення персоналу, Kotaku виходить з G/O Media, а колишнього працівника Unity засуджено до ув’язнення

    Цього тижня компанія Microsoft викликала справжню бурю в індустрії відеоігор, звільнивши близько 9,000 працівників, серед яких значна частина стосувалася її підрозділу відеоігор. Ми поки що намагаємось зрозуміти, наскільки масштабними були…

    You Missed

    Indeed та Glassdoor звільнять 1,300 працівників через вплив штучного інтелекту на ринок праці

    Indeed та Glassdoor звільнять 1,300 працівників через вплив штучного інтелекту на ринок праці

    Попередні новини про Realme 15 та 15 Pro напередодні їх випуску

    Попередні новини про Realme 15 та 15 Pro напередодні їх випуску

    Засновник ZeniMax Online Studios Метт Фірор покидає компанію на фоні звільнень у Xbox

    Засновник ZeniMax Online Studios Метт Фірор покидає компанію на фоні звільнень у Xbox

    Компанія Ілона Маска Boring представила плани щодо будівництва тунелів під Нешвіллом

    Компанія Ілона Маска Boring представила плани щодо будівництва тунелів під Нешвіллом

    Amazon Інвестує в Стартап Fable, Що Називають ‘Нетфліксом Штучного Інтелекту’, Який Запускає Showrunner: Інструмент для Телевізійних Шоу з Участю Користувачів

    Amazon Інвестує в Стартап Fable, Що Називають ‘Нетфліксом Штучного Інтелекту’, Який Запускає Showrunner: Інструмент для Телевізійних Шоу з Участю Користувачів

    Dbrand стверджує, що нові грипси Joy-Con для Switch 2 вирішують проблему від’єднання

    Dbrand стверджує, що нові грипси Joy-Con для Switch 2 вирішують проблему від’єднання