
Ubisoft оприлюднила оновлену фінансову інформацію про свій запланований спільний підрозділ, над яким працює разом з Tencent. У щорічному фінансовому звіті за 2024-2025 фінансовий рік компанія зазначила, що Tencent інвестує 1,16 мільярда євро (приблизно 1,8 мільярда доларів) в проект для отримання 25% економічних інтересів у новій компанії. Ubisoft, в свою чергу, отримає “принаймні” 500 мільйонів євро (близько 559 мільйонів доларів) від цієї угоди, а решта коштів буде використана як “достатній робочий капітал” для нового підрозділу.
Ця новина з’явилася після важкого фінансового року для Ubisoft. Компанія повідомила про зниження чистих надходжень на 20%, зібравши лише 1,8 мільярда євро протягом року. Цифрові чисті надходження також знизилися на 20% до приблизно 1,6 мільярда євро, а звичайно прибуткові продажі із заднього каталогу впали на 13,5% до 1,3 мільярда євро.
В цілому, Ubisoft зазнала збитків за МСФЗ у розмірі 82,6 мільйона євро. Компанія запевнила інвесторів, що продовжує спостерігати “високі показники активності” на ринках консолей і ПК, але підрозділ, підтримуваний Tencent, є центром її плану трансформації.
Деякі інші інтригуючі деталі угоди, яка має завершитися до кінця 2025 року, також допомагають оцінити перспективи Ubisoft. Як раніше повідомлялося, новий підрозділ отримає ліцензії та права на інтелектуальну власність для серій Tom Clancy’s Rainbow Six, Assassin’s Creed. У свою чергу, Ubisoft отримає роялті, які залежать від доходу, в той час як підрозділ братиме на себе ризики розробки. Ubisoft оцінює, що річний дохід підрозділу “перевищуватиме 80 мільйонів євро” у найближчі роки, а комбінована вартість компанії становитиме щонайменше 5 мільярдів євро.
Ubisoft також надасть “конкретні спільні послуги” новому підрозділу, що свідчить про збереження операційних зв’язків між “Nubisoft” (це наше прізвисько, а не їхнє) і материнською компанією.
Чи влаштовує Ubisoft метафоричну дитину, щоб зберегти метафоричний шлюб з Tencent?
Для тих, хто не в курсі, Ubisoft опинилася в цій складній фінансовій ситуації після низки провалів із значущими випусками в своїх франшизах. Серія Assassin’s Creed залишається сильною, з такими іграми як Assassin’s Creed Valhalla, Mirage і Shadows які знайшли свою аудиторію. Проте Avatar: Frontiers of Pandora, Star Wars Outlaws та XDefiant стали важкими втратами для компанії. Виступ Outlaws був настільки поганим, що змусив Ubisoft нарешті випускати ігри одночасно на Steam, щоб покращити свою присутність на ПК.
На жаль, Ubisoft досі не повідомила, скільки копій Assassin’s Creed Shadows було продано. Було заявлено, що гра подарувала “другий найвищий дохід від продажів у день виходу в історії франшизи”, і стала найкращим днем для Ubisoft на PlayStation Store. Найкраща метрика, яку компанія представила, полягає в тому, що гравці провели загалом 160 мільйонів годин, проходячи феодальну Японію, але, за всіма нашими даними, це можуть бути просто 800 000 гравців, кожен з яких грав 200 годин (це явно не реалістичний показник).
Коли ігри не виправдали очікувань, Ubisoft зазнала тиску з боку інвесторів на вжиття рішучих заходів — на деякий час навіть розглядалась можливість викупу. Протягом останнього року компанія скорочувала витрати та закривала студії, що призвело до звільнень розробників і закінчення фінансового року 2024-2025 з постійно зменшеною кількістю працівників.
На момент березня 2025 року чисельність персоналу становила 17 782 працівника, що на 1 230 менше, ніж роком раніше. Це скорочення відбулося не тільки через звільнення, а й через зменшення набору співробітників і невідновлення вакантних посад, проте, враховуючи закриття великої кількості студій, виглядає так, що тих, хто мав найменше впливу на бізнес-рішення Ubisoft, ціною все більше платила.