Вже близько трьох тижнів минуло з моменту, коли компанія Microsoft звільнила близько 9,000 співробітників, серед яких багато людей з відділу відеоігор. Працівники дочірньої компанії ZeniMax Media поділилися своїми переживаннями щодо того, як відбувся цей “хаотичний” день, та описали труднощі, з якими вони стикаються при адаптації до нових умов після чергового значного скорочення штату.
Заблоковані акаунти та інформаційний вакуум
Рішення Microsoft про звільнення співробітників викликало не лише хаос та емоційний стрес, але, за словами деяких працівників, також негативно вплине на продуктивність тих, хто залишився.
Декілька співробітників ZeniMax Media розповіли, що були шоковані способом, яким було повідомлено про скорочення. Один із них, який побажав залишитися анонімним, на момент звільнень повідомив, що вони залишилися в невизначеності на кілька годин, опинившись заблокованими в каналі Slack компанії. “В останні хвилини я, на жаль, втратив доступ до всього,” зазначив він. “Slack, електронна пошта, нічого не працює. У нас є Discord поза роботою, але там всі просто в паніці без достовірної інформації.”
Вони додали, що працівників заблокували в каналах до того, як зв’язалися з ними з HR, що призвело до загальної плутанини та паніки. “Оскільки у нас зараз немає електронної пошти, я не знаю, як вони можуть зв’язатися з нами — я не знаю, чи є у них моя особиста електронна адреса,” додав співрозмовник. Інший анонімний джерело підтвердило цю інформацію, зазначивши, що ситуація змусила їх відчути себе так, ніби їх “переїхав вантажівка”.
Емоційний удар по колективу
Співробітниця ZeniMax і членка профспілки ZWU-CWA Пейдж Бренсон описала цей день як “один з найгірших в її кар’єрі”. Вона пояснила, що Microsoft не змогла чітко вказати, хто потрапить під скорочення, і стверджувала, що звільнені співробітники були “абсолютно важливими” для успіху The Elder Scrolls Online та “невід’ємними” для повсякденної діяльності студії.
“Було так сумно бачити людей, які були спантеличені і розгублені, не знаючи, чи залишаться вони на роботі до кінця дня — чи навіть закінчилися скорочення,” додала вона.
Бренсон зазначила, що звільнення сприймалися як “зрада довіри найвищого ступеня” і висловила думку, що зараз компанія спілкується спочатку з акціонерами, а вже потім з розробниками.
Старша тестувальниця QA ZeniMax і членка ZWU-CWA Осінь Мітчелл повідомила, що відсутність зв’язку з Microsoft призвела до почуття “бийся або тікай” у день звільнень. “Це неприйнятно. Це не нормально. Я не хвилююся, скільки разів вони й намагатимуться зробити це виглядати нормально — це не так. Те, як вони це роблять, нелюдське,” додала вона.
“Деякі люди працювали тут 15 років, а тепер їх звільнили. Примушувати людей поспішно писати прощальні повідомлення в Slack своїм колегам, з якими вони працювали над різними проектами, які приносили прибуток вашій компанії протягом 15 років, це жахливо. Це жахливо. Якщо б я могла передати будь-яке повідомлення будь-якому керівнику зараз, я б попросила переглянути цей процес — це ненормально і неприпустимо,” — заявила вона.
Критика керівництва Xbox та відчуження співробітників
Обидві Мітчелл і Бренсон все ще працюють у ZeniMax, але мають досить відверті слова для керівників Xbox Філа Спенсера, Метта Буті та Сари Бонд, які вже пережили кілька закриттів студій та постійні масові звільнення після $68.7 мільярдної угоди з Activision Blizzard.
Мітчелл зазначила, що керівництво Xbox “відірване” від реальності життя в компанії і хоче, щоб вони насправді почали спілкуватися з людьми, які працюють на виробництві. “Я б благала вас — я б стала на коліна і благала [вас] прямо зараз — будь ласка, поговоріть з людьми і спитайте їх, як це виглядає на фронті, перед тим як надсилати всі ті розсилки, які ви робите,” сказала вона. Її коментарі пролунали після критики внутрішньої записки (через Windows Central), розісланої Філом Спенсером, в якій оголошувалися масштабні звільнення, при цьому зазначалося, що Xbox має “більше гравців, ігор і ігрових годин, ніж коли-небудь”.
“Ви дуже далеко, щоб зрозуміти — можливо, не навмисно — як порожні ці листи,” додала Мітчелл, яка визнала, що хоча не існує “правильного” способу провести звільнення, Microsoft систематично помиляється. “Це гострий травматичний випадок, і його потрібно розглядати як такий,” додала вона. “[…] Як ми можемо зменшити вплив, як це абсолютно травматично для людей, включаючи тих, хто вижив?”
Хоча Бренсон пояснила, що ніколи не мала особистих контактів з керівництвом Xbox, вона відчуває, що їм буде важко відновити довіру співробітників після таких кардинальних змін, які відбулися за останні 18 місяців. “Не знаю, що вони можуть зробити в даній ситуації, щоб здобути довіру споживачів та частини своїх працівників,” сказала вона. “Постійно згадую закриття Tango Gameworks та Arkane Austin — спостерігати за цим стало вже другим найгіршим днем у моїй кар’єрі.
Зараз не зовсім зрозуміло, скільки саме людей звільнено в ZeniMax, але одне анонімне джерело зазначило, що це “дуже багато”, а інше припустило, що постраждали сотні людей.
У публічній заяві, опублікованій минулого тижня, Спілка працівників Америки (CWA) і ZeniMax Online Studios United-CWA (ZOSU-CWA) — ще одна профспілка, що утворилася в ZeniMax — повідомили, що жоден з членів профспілки поки що не був звільнений, але підтвердили, що є ймовірність, що деякі з них можуть бути звільнені в майбутньому. Представники CWA та профспілки ZeniMax продовжують переговори з Microsoft щодо звільнень.
Втрата досвіду та падіння моралі в командах
Працівники стверджують, що Microsoft просто викинула десятиліття інституційних знань. Емоційний вплив звільнень — як на тих, хто залишився без роботи, так і на тих, хто залишився — очевидний. Практичний аспект полягає в тому, що Microsoft за лічені миті знищила десятки років досвіду, що ускладнить для тих, хто залишився, досягнення того рівня якості, якого, безперечно, вимагатиме їхній роботодавець та акціонери.
“Багато практичних знань просто зникли за одну ніч,” сказала Бренсон.
Тепер усі залишилися мають зібрати все розкидане, наскільки це можливо. Зменшена мораль і загальна плутанина переслідують наш робочий процес. Раніше у нас були дуже надійні люди, які займалися різними справами, але їх більше немає. Вони були незамінні. Я відчуваю, що вони були просто цифрами в таблиці, які були скорочені, але реальний внесок, який вони робили, був життєво важливим для правильної роботи всього.
Мітчелл стверджувала, що ZeniMax втратила третину інституційної пам’яті, яка підтримувала багато її проектів. Microsoft заявила, що скорочення зроблені з метою оптимізації робочих процесів та підвищення гнучкості студій, але Мітчелл припустила, що реальність призведе до того, що залишилися співробітники повинні будуть напружено працювати, виконуючи обов’язки кількох осіб.
На емоційному рівні Мітчелл зазначила, що просто важко показати найкращі результати, коли ти дивишся на “кладовище”. Вона пояснила, що члени профспілки ZWU-CWA тільки-но погодили контракт з Microsoft, який передбачає повернення до офісу. Однією з переваг цієї ситуації була можливість тісніше співпрацювати з колегами особисто. Тепер багато з цих людей втратили свої робочі місця.
Профспілки як опора у кризовий час
Обидві Мітчелл і Бренсон вважають, що скорочення в ZeniMax були б значно гіршими, якби багато з його членів не були організовані в профспілки. Сотні співробітників ZeniMax успішно об’єдналися в рамках ZeniMax Workers United-CWA та ZOS United-CWA, і ці групи тепер об’єднуються, щоб підтримувати один одного.
“Мати таку організацію, як CWA, під час цього важкого часу — це заспокійливо, адже якби ми не організувалися і не мали підтримки зовнішньої організації, яка б боролася за людей, яких це торкнулося, та тих, хто залишився на роботі, це б потрібно було б пережити дуже тяжко,” сказала Бренсон. “Це надзвичайно корисно мати їх ресурси в цей час. Я залишаюсь активним прихильником профспілок не лише в індустрії відеоігор, а й у всій технічній галузі.”
Мітчелл пояснила, як члени профспілки в різних підрозділах об’єдналися, щоб допомагати один одному, редагуючи резюме, проводячи імітаційні співбесіди та переглядаючи портфоліо. Вони фактично роблять усе можливе, щоб переконатися, що ті, чиї життя змінилися через дії Microsoft, не залишилися без допомоги. Вона також зазначила, що деякі з тих, хто безперервно боролися за організацію в ZeniMax, тепер не зможуть спостерігати за результатами своїх зусиль, але сказала, що їх колективні зусилля прокладуть шлях до кращого майбутнього.






