
Не можу повірити, що вже п’ятниця. Я розпочав цей тиждень із певною тугою, після того як відсвяткував, здавалося б, неминучу перемогу Англії на Євро 2025 над Іспанією, перепивши з друзями в одному з караоке у Манчестері.
Розумію, про що ви думаєте, і можу з упевненістю підтвердити, що я виконав чимало популярних пісень, серед яких класика Fall Out Boy “Sugar, We’re Going Down” і енергійна “Man! I Feel Like a Woman” від Шанії Твейн. Мої фанати (усі вісім з них) були в захваті.
Решта мого тижня полягала у висвітленні новин через цифрові платформи, і матеріали для цього було безліч.
Фінансовий сезон дозволив нам заглянути в закулісся таких компаній, як Meta, EA та Microsoft. У цьому тижні, що проходив під знаком юридичних суперечок, черга дійшла до Tencent, яка потрапила під критичний погляд суду, оскільки Sony звинуватила конгломерат у створенні “плагіатного” клону свого популярного франчайзу Horizon. Тут справді розгорілася боротьба.
Як завжди, ми зібрали всі важливі заголовки та плітки для вашого перегляду. Сідайте зручніше і насолоджуйтеся.
через Game Developer // У недавньому резонансному випадку Sony подала позов проти китайського конгломерату Tencent за спробу створити, на її думку, “плагіатний клон” своєї популярної франшизи Horizon. Компанія стверджує, що майбутня гра Tencent, Light of Motiram, є “очевидним” і “незаконним” копіюванням її науково-фантастичної серії. Tencent описує гру як таку, що відбувається у “світі, переповненому колосальними машинами”. Звучить знайомо? Sony бажає, щоб суд заборонив Tencent рекламувати і розповсюджувати цю гру, а в тому, що звучить як унікальний поворот подій, також стверджує, що Tencent намагався ліцензувати IP Horizon у 2024 році перед тим, як показати Light of Motiram кілька місяців потому. Беріть попкорн.
через Game Developer // Це в грі — або принаймні, так було раніше. Генеральний директор EA Ендрю Вілсон стверджує, що EA Sports збирається перетворитися з просто студії з розробки відеоігор у “‘найцінніший спортивний бізнес у світі.” Він зробив це доволі відверте твердження під час останнього звіту про доходи компанії та запропонував, що новий підрозділ продовжить шукати способи взаємодії з реальними спортивними командами та їх фанами для створення “глибоко занурювальних, соціально орієнтованих вражень.”
через Game Developer // Вільні інновації підрозділу Reality Labs компанії Meta тривають, витрачаючи готівку. Бізнес зазнав збитків у розмірі 4,5 мільярда доларів у другому кварталі поточного фінансового року, при цьому Meta частково звинувачує ці втрати у зменшенні продажів гарнітур Quest. Reality Labs була створена, щоб реалізувати амбітні метaverse-цілі Meta, але з 2022 року вже втратила понад 56 мільярдів доларів. Гадаю, мені не завадило б стільки грошей.
через Game Developer //Рішення Xbox перенести основні ексклюзивні франшизи, такі як Forza, Gears of War та Indiana Jones на PlayStation, можливо, викликало здивування в деяких консервативних куточках індустрії, але, здається, цей крок виправдує себе. Під час недавнього звіту про доходи генеральний директор Microsoft Сатья Наделла повідомив, що компанія була “найкращим видавцем на Xbox та PlayStation” у минулому кварталі завдяки успішному запуску Forza Horizon 5 та Oblivion Remastered. Він також підтвердив, що компанія має в розробці 40 проектів у своїх студіях, які недавно знову зазнали скорочень штатів.
через Game Developer // Студія Aheartfulofgames із Мадрида виступила з різкими звинуваченнями на адресу материнської компанії Outright Games в поганому управлінні та нехтуванні, після того як їй була загрожена закриття. Команда, відома розробкою ліцензованих ігор, таких як Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants Unleashed, заявила, що їх залишили без підтримки, щоб материнська компанія могла зосередитися на “низькобюджетних, швидких проектах.” Вони також звинуватили Outright у передачі роботи, яку можна було б виконати всередині, зовнішнім підрядникам, щоб виправдати закриття. “Вони дали зрозуміти, що це не економічне рішення, але економічний контекст надає їм пояснення для того, що вони роблять—але вони не втрачають грошей, а просто отримують менше,” заявив один із джерел.
через IWGB Game Workers // Профспілка британських гравців IWGB опублікувала відкритий лист до міністрів Лейбористської партії Сіра Кріса Брайанта та Шарлотти Ніколс, в якому вимагає місце в новій Ради відеоігор Великобританії. Профспілка також розкритикувала склад ради, до якого входять переважно члени компаній з Лондона та Південної Англії. “Рада відеоігор Великобританії не включає жодного профспілкового представника, жодного представника робочих і жодних голосів з ініціатив, які підтримують вразливих працівників протягом багатьох років,” йдеться в листі. “Як може орган, відповідальний за формування майбутнього цифрових ігор, ігнорувати тих, хто розробляє відеоігри?” Це справедливе питання. Чи отримаємо ми відповідь?
через Aftermath // Платформи Steam та itch.io потрапили в заголовки новин за останні два тижні після того, як вирішили обмежити підтримку контенту для дорослих на своїх платформах через тиск з боку платіжних компаній, таких як Visa та Mastercard. Steam і Itch заявили, що популярні платіжні сервіси протестували продаж NSFW контенту, що примусило їх змінити правила. Виявилося, що група під назвою Collective Short, яка виступає проти “сексексплуатації”, частково відповідальна за хвилю цензури, яка накрила ігрову індустрію майже за одну ніч. Тепер Aftermath спілкується з тими, хто намагається сформувати контркампанію та змусити платіжні компанії та ігрові платформи переглянути свою позицію, використовуючи силу… телефонних дзвінків?
через Game Developer //У цій статті з Бразилії ми спілкуємося з низкою місцевих розробників та активістів, щоб зрозуміти, де регіон демонструє успіхи у виробництві відеоігор, а де є можливості для вдосконалення. Під час наших розмов з експертами галузі на виставці Gamescom Latam 2025 ми отримали відчуття, що Бразилія — це країна, переповнена талантами, але яка, можливо, не має достатнього досвіду, щоб справді утвердитися на все більш конкурентному (і ворожому) ринку. Яке рішення? Долучайтеся і дізнайтеся.