
Видавець PUBG та Subnautica, компанія Krafton, намагається переконати інвесторів, що юридична суперечка щодо Subnautica 2 є позитивним аспектом для студії.
Під час сесії запитань і відповідей на фінансовій презентації за другий квартал 2025 року інвестори цікавилися станом видавничої організації Krafton та її “безліччю інвестицій”. Використовуючи Subnautica 2 як приклад, компанія стверджує, що її внутрішні процеси є придатними для управління декількома іграми, ініціативами та окремими етапами.
Фінансовий директор Krafton Донгкун Бе зазначив, що «суперечки щодо юридичних процесів» відносно Subnautica 2 та затримка можуть призвести до думки зовні, що внутрішній процес управління етапами компанії неефективний. Проте він сподівається, що інвестори, які беруть участь у дзвінку, сприймуть обробку гри компанією Krafton в позитивному ключі. За словами CFO, вжиті Krafton заходи (серед яких було звільнення керівників розробки) «насправді демонструють, що всередині Krafton все ефективно управляється, коли йдеться про управління етапами».
Причина цього, як пояснив Бе, полягає в тому, що франшиза Subnautica має велику вже існуючу базу гравців, і компанія впевнена, що «определений рівень продажів» буде гарантований. Проте Krafton прагне забезпечити «найвищий рівень задоволення гравців», тому було прийнято рішення про затримку.
«Оскільки ми дуже ретельно управляли всім процесом етапів всередині компанії, ми змогли прийняти рішення щодо Subnautica 2, оскільки вважали, що гра не відповідає нашим стандартам. Тому вважаю, що цей випадок показує, що наш процес управління етапами є ретельно організованим», – зазначив він.
На тлі драми з Subnautica 2 Krafton продовжує свої покупки
Як згадав Бе, затримка Subnautica 2 (з 2025 року на початок 2026, згідно з фінансовою презентацією) більше не є найгучнішою новиною, що оточує продюсера Unknown Worlds. Липень розпочався з ключових кадрових звільнень у студії. За тиждень після цього з’явилися повідомлення, що новини про затримку можуть вплинути на потенційний бонус у 250 мільйонів доларів для команди, прив’язаного до фінансових показників. Наступного дня засновники Unknown Worlds Чарлі Клівленд і Макс Макаґайр разом з колишнім CEO Тедом Гіллом подали позов проти Krafton.
Через кілька днів редагована публічна версія позову стала доступною. У ній трьома колишніми керівниками детально пояснено, як обіцянка «негайного та величезного успіху Subnautica 2», спираючись на 2.5 мільйона бажань у Steam, мала б “ймовірно призвести до виплати 250 мільйонів доларів колишнім власникам та співробітникам студії”. Це становище, як стверджують розробники, змусило Krafton “засумувати” в спробі відстрочити цей успіх.
У позові стверджується, що CEO Krafton Чанхан Кім сказав керівникам Unknown Worlds, що випуск гри в ранньому доступі буде “фінансово катастрофічним і надзвичайно неприємним” для видавця. Керівництво Krafton надіслало аналогічну заяву Game Developer, а Бе підкреслив це під час дзвінка, зазначивши, що випуск Subnautica 2 раніше часу з недостатнім контентом розчарував би гравців і завдав би шкоди репутації як франшизи Sunbautica, так і Unknown Worlds.
“Хоча ми розчаровані тим, що Чарлі, Макс і Тед подали позов на величезну виплату, ми з нетерпінням чекаємо на можливість захистити себе в суді. Тим часом Krafton зосереджується на найголовнішому: якнайшвидшому випуску найкращої гри для шанувальників Subnautica,” – йдеться в заяві.
Незважаючи на те, що компанія задіяна у судовій справі, Krafton завершила свою останню угоду 25 липня, придбавши інді-студію Eleventh Hour Games за початкову суму в 96 мільйонів доларів, яка відома ARPG Last Epoch.
Щодо фінансових результатів за останній квартал, Krafton повідомила про дохід у 1.54 трильйона вон (близько 1.1 мільярда доларів), що на 11% більше порівняно з аналогічним періодом у 2024 році, тоді як прибуток склав 703 мільярди вон (близько 505 мільйонів доларів), що є збільшенням на 9.5%.
PUBG: Battlegrounds та Inzoi є основними складовими даних показників, при цьому остання гра стала «найшвидкопроданим корейським преміум-тайтлом, що перевищив 1 мільйон одиниць», за даними Krafton. Зараз видавець має намір розвивати Inzoi в глобальну франшизу, поки також покладає надії на проект контенту, створеного користувачами PUBG, який стартує в серпні.
Компанія працює над 13 новими ігровими проектами та планує активізувати зусилля для «виявлення та розвитку нових франшиз», розширюючи свої внутрішні студії та здійснюючи ще більше інвестицій у різних жанрах та регіонах.