
Колишній керівник PlayStation Шуехі Йошида, який працював у компанії понад три десятиліття до свого відходу на початку цього року, вважає, що “дурні гроші” стали причиною закриття студій та звільнень, які відзначають ігрову індустрію після пандемії COVID-19.
Під час розгортання розмови на Gamescom LATAM Йошида зазначив, що індустрія все ще може стати справді стійкою, але для цього найбільші гравці та інвестори повинні перестати розглядати ринок, як легендарну золоту гуску.
“Те, що ми спостерігали протягом останніх двох років, є лише корекцією до неправильної оцінки [витрат], яку багато компаній зробили під час пандемії,” – пояснив він, вказуючи на невдалий сплеск злиттів та поглинань, здійснений Embracer Group, як приклад стратегій зростання, що виглядали недалекоглядно.
“Багато компаній і навіть аналітики вважали, що божевільний ріст [під час пандемії] триватиме. Тому вони надмірно інвестували, наймали більше співробітників і розпочинали занадто багато проектів. Але після COVID з’явилося багато інших способів розважатися, тож ріст сповільнився.”
Йошида охарактеризував ситуацію, яка залишила тисячі розробників без роботи (включаючи багатьох у його колишній компанії Sony), як “дуже сумну”. Він зазначив, що “дурні гроші”, які спричинили еру надмірних інвестицій, залишили ігрову індустрію в пошуках наступної великої справи.
Йошида вважає, що різноманітні портфелі та менші проекти можуть забезпечити стабільність
Чи є ознаки тихої надії? Йошида вважає, що так, але вважає, що найбільшим компаніям потрібно почати (раціонально) інвестувати в різноманітні портфелі, а не покладати всі свої фінансові надії на кілька величезних проектів без запасу на помилки.
“Кожен продукт відрізняється, правда? Деякі ігри з живим сервісом успішні — такі як Helldivers 2. Тому не можна просто взяти один продукт [або модель] і стверджувати, що всі вони невірні. Особливо в галузі розваг, ніхто не може передбачити продажі, особливо коли пробуються нові IP,” — продовжив він.
“Я працював з маркетологами в минулому, і вони завжди помиляються у цифрах. Тому великим компаніям слід інвестувати в портфель титулів — бо якщо вони просто інвестують у невелику кількість титулів, це величезний ризик. Навіть коли ви інвестуєте в існуючі успішні франшизи, адже смаки людей змінюються.”
Також важливо, за словами Йошиди, помірно розподілити інвестиції серед цього портфеля.
Він пояснив, що великі компанії повинні конкурувати з суперниками тієї ж величини, і бюджети можуть швидко зростати, коли конкуренти намагаються перевершити один одного. Антидотом до цієї гонки бюджетів, на його думку, є усвідомлення того, що “іноді обмеження дійсно корисне” для студій і розробників, які прагнуть творчо розвиватися.
Ця думка перегукується з порадами, які дав директор Astro Bot Ніколя Дусе під час GDC 2025, коли він нагадав учасникам, що “немає нічого поганого в тому, щоб створювати маленьку гру.”
“Багато рішень, які ми прийняли з Astro Bot, можна вважати подвійно А або, можливо, неambition-альними — такими як розмір команди, розмір гри, та те, що немає тексту, немає голосу, і це не відкритий світ,” – додав Дусе. “Але це не має жодного значення. Ми все ще створили гру, яка зробила людей дуже щасливими, і насправді це, мабуть, була простота, за якою багато гравців знаходили час.”