
Дослідження TSB показує, що з 31% людей, які реагували на фінансові поради в соціальних мережах, більше половини (55%) втратили гроші внаслідок цього.
Редакційна думка
Цей контент був обраний, створений та відредагований редакційною командою на основі його актуальності та інтересу до нашої спільноти.
У зв’язку з постійною увагою FCA до фінансових інфлюенсерів, TSB провела опитування серед майже 2 000 осіб, які використовують соціальні мережі, виявивши, що дев’ять з десяти респондентів (90%) бачили інвестиційні можливості на цих платформах, а понад дві пʼятих (43%) готові були б замислитись про інвестиції.
Більшість опитаних довіряли цього родиним матеріалам і вказали, що або вже діяли відповідно до порад, або планували це зробити – найбільша активність спостерігалася серед вікової групи 25-34 роки (73%), в той час як серед осіб старше 55 років активність становила трохи більше чверті (27%).
Однак понад дві п’ятих (42%) визнали, що не знають, як перевірити достовірність чи кваліфікацію онлайн-контенту.
В результаті цього, більше половини (55%) тих, хто вживав дій за порадами, зазнали фінансових втрат.
Внутрішні дані клієнтів TSB свідчать, що більше двох третин (67%) випадків шахрайства з інвестиційними платежами походять із соціальних медіа, які становлять 71% усіх втрат від інвестиційних шахрайств, з середньою втратою в розмірі £3,706 за випадок.
Майже дві п’ятих (36%) таких випадків почалися на Facebook, за ними йдуть TikTok (17%), Telegram (17%), Instagram (14%) та WhatsApp (14%). При цьому Facebook та WhatsApp стали джерелами найбільших втрат – 36% та 35% відповідно.
Суріна Сомал, директор з повсякденного банкінгу TSB, зазначає: “Хоча в соціальних мережах можуть бути корисні джерела фінансових порад, однак існують також небезпеки через неправдиву інформацію та нерегульовані інвестиції, які можуть зруйнувати ваші фінанси.”
Фінансова регуляторна організація закликає політиків розробити законодавство, яке посилить контроль над великими технологічними компаніями та фінансовими інфлюенсерами, які просувають несанкціоновані фінансові схеми.
Під час засідання Комітету з питань скарбниці про роль фінансових інфлюенсерів у фінансових ринках у травні, Стів Смат, директор з виконання, та Люсі Кастледин, директор з інвестицій для споживачів FCA, відзначили невдачу великих технологічних компаній у відстеженні недобросовісних учасників, які просувають невідповідні інвестиції на своїх платформах.
Кастледин зазначила, що багато фінансових інфлюенсерів продовжують свою діяльність навіть після запиту FCA закрити їхні акаунти, просто переходячи на інші акаунти.
Згідно з чинним законодавством, соціальні медіа інфлюенсери, яких визнано винними у незаконній діяльності, можуть отримати до двох років ув’язнення.
FCA вважає, що це є недостатнім стримуючим фактором і закликає до змін у законодавстві, щоб продовжити максимальний термін до п’яти років.