
Звіт Google про сталий розвиток за 2025 рік вказує, що його “викиди на основі амбіцій” зросли на 11 відсотків минулого року, досягнувши 11,5 мільйона метричних тонн викидів вуглекислого газу. Це на 51 відсоток більше в порівнянні з 2019 роком. У звіті компанія зазначає кілька факторів, які не піддаються її “прямому контролю” і ускладнюють досягнення кліматичних цілей. Серед них — “швидка еволюція штучного інтелекту”, яка може ускладнити прогнозування “майбутніх енергетичних потреб та траєкторій викидів” компанії.
Це віддаляє Google від мети скоротити викиди парникових газів вдвічі до 2030 року порівняно з рівнем 2019 року. Однак так звані “викиди на основі амбіцій” не враховують певні категорії забруднення, що походять з постачання, які компанія вважає поза своїм контролем або “периферійними” для основного бізнесу Alphabet, материнської компанії Google. До них відносяться певні закуплені товари та послуги, а також програми харчування.
У таблиці, наведеної в додатку до звіту, зазначено, що загальні викиди компанії насправді досягли 15 185 200 метричних тонн вуглекислого газу. Це приблизно еквівалентно викидам від майже 40 газових електростанцій за рік.
У звіті також підкреслюється зниження викидів вуглецю з дата-центрів на 12 відсотків, хоча енергоспоживання продовжує зростати завдяки штучному інтелекту. Незважаючи на зменшення, викиди вуглецю з дата-центрів все ще значно вищі в порівнянні з 2019 року.
Звіт також звертає увагу на зміни в політиці, пов’язаній з кліматом та енергетикою, “повільне впровадження” безвуглецевих технологій та недостатність таких рішень на певних ринках. “Ці зовнішні фактори можуть вплинути на вартість, здійсненність та терміни нашого прогресу – і орієнтування в них вимагає гнучкості”, – пише Google.