
Meta отримала важливу юридичну перемогу у справі щодо авторських прав, яку ініціювали 13 авторів, звинувачуючи компанію в незаконному навчанні своїх штучних інтелектів на основі їхніх творів без дозволу. У середу суддя Вінс Чабрія виніс рішення на користь Meta, вказавши, що компанія “має право на підсумкове рішення з огляду на свою оборону справедливого використання в зв’язку зі звинуваченнями у порушенні прав при використанні даних з книг позивачів для навчання великих мовних моделей”.
Проте суддя також вказав на певні вразливі моменти в еко-системі технологій великого бізнесу та аргументах Meta, які захищали її дії як справедливе використання. “Це рішення не є підтвердженням того, що використання Meta авторських матеріалів для навчання своїх мовних моделей є законним,” — заявив суддя Чабрія.
“Вони лише демонструють, що ці позивачі зробили неправильні аргументи і не змогли сформувати достатню базу для підтримки вірного”. Це рішення сталося після того, як Anthropic отримала важливу перемогу завдяки аналогічному рішенню іншого федерального судді, який встановив, що навчання своїх моделей на законно придбаних копіях книг є справедливим використанням.
Суддя Чабрія зазначив, що два з аргументів авторів щодо справедливого використання були “очевидно невдалими”: здатність Llama AI від Meta відтворювати фрагменти тексту з їхніх книг та те, що використання Meta їхніх робіт для навчання моделей без дозволу зменшує їхню здатність ліцензувати ці роботи для подальшого навчання. “Llama не здатна генерувати достатню кількість тексту з книг позивачів, щоб це мало значення, а позивачі не мають права на ринок ліцензування своїх творів як даних для навчання штучного інтелекту,” — написав суддя.
Позивачі не зробили достатнього для “потенційно виграшного аргументу” про те, що копіювання Meta призведе до “появи продуктів, які, ймовірно, заповнять ринок подібними творами, викликавши розмивання ринку,” згідно з думкою судді Чабрії. Він також обговорив рішення Anthropic, зазначаючи, що суддя Вільям Олсап відкинув побоювання щодо шкоди, яку можуть нанести генеративні штучні інтелекти “ринку творів, на яких вони навчаються”.