
Google не планував надавати видавцям можливість виключати свій контент з результатів пошуку на основі штучного інтелекту, оскільки це “перетворюється на область для монетизації.” Такі відомості містяться в нещодавно оприлюдненому внутрішньому документі, виявленому Bloomberg, у якому йдеться про те, що Google розглядав ідею надати видавцям більше контролю над тим, як дані їхніх вебсайтів використовуються в функціях штучного інтелекту, замість ілюзорного вибору, який вони зрештою отримали.
### Контроль над даними
Одна з пропозицій у документах, яку Google вважав “твердо червоною лінією”, полягала у тому, щоб дозволити видавцям заборонити моделям штучного інтелекту Google використовувати їхні дані в реальному часі, але не виключати використання даних для навчання функцій на кшталт AI Overviews. Інша опція, названа “ймовірно нестабільною,” натякала на те, що не слід додавати додаткових контролів, і видавці можуть повністю виключити свій сайт з індексації в пошуку “якщо не задоволені.”
### Судове слухання
На судовому слуханні 2 травня стало відомо, що видавці стикаються з таким ультиматумом. Хоча Google ввів можливість для видавців відмовитися від навчання штучному інтелекту в 2023 році, віце-президент Google DeepMind з продуктів Елі Коллінз зазначив, що це не стосується специфічних продуктів AI, таких як AI Overviews. Єдиним способом для видавців уникнути ситуації, коли їхній контент використовується для AI Overviews, є відмова від індексації їхніх сайтів Googlebot — це повністю припинить індексацію їхнього вебсайту в пошукових системах.
### Внутрішні зміни
Коли AI Overviews були запущені минулого року, Google вирішив “тихо оновити” інформацію про контроль для видавців без “публічного оголошення.” Інструкції щодо формулювання оновлення також свідчать про те, що Google свідомо ускладнив видавцям розуміння того, від чого саме вони відмовляються, щоб уникнути “входження в деталі відмінностей” між навчанням для Gemini, AI Overviews та іншими моделями штучного інтелекту.
### Рекомендації
“Роби так, як ми кажемо, говори те, що ми робимо, але обережно,” – сказано в документі.
### Позиція Google
Google зазначає, що цей документ є початковим переліком опцій, які обговорювались під час еволюції пошуку на основі штучного інтелекту, і не відображає остаточних рішень, які були прийняті. “Видавці завжди мали контроль над тим, як їхній контент доступний для Google, оскільки моделі штучного інтелекту були впроваджені в пошук вже багато років, допомагаючи виявляти релевантні сайти і залучати трафік до них,” – сказав представник Google Петер Шоттенфельс у заяві.
В даний час Google використовує більш прозорі формулювання, зазначаючи, що видавці, які позначають свій контент для виключення з AI Overviews та AI Mode, також можуть бути впевнені, що він не з’явиться “в усіх формах результатів пошуку.