Google відмовився надати видавцям більше можливостей відмовитися від використання AI у пошуку

Google не планував надавати видавцям можливість виключати свій контент з результатів пошуку на основі штучного інтелекту, оскільки це “перетворюється на область для монетизації.” Такі відомості містяться в нещодавно оприлюдненому внутрішньому документі, виявленому Bloomberg, у якому йдеться про те, що Google розглядав ідею надати видавцям більше контролю над тим, як дані їхніх вебсайтів використовуються в функціях штучного інтелекту, замість ілюзорного вибору, який вони зрештою отримали.

### Контроль над даними

Одна з пропозицій у документах, яку Google вважав “твердо червоною лінією”, полягала у тому, щоб дозволити видавцям заборонити моделям штучного інтелекту Google використовувати їхні дані в реальному часі, але не виключати використання даних для навчання функцій на кшталт AI Overviews. Інша опція, названа “ймовірно нестабільною,” натякала на те, що не слід додавати додаткових контролів, і видавці можуть повністю виключити свій сайт з індексації в пошуку “якщо не задоволені.”

### Судове слухання

На судовому слуханні 2 травня стало відомо, що видавці стикаються з таким ультиматумом. Хоча Google ввів можливість для видавців відмовитися від навчання штучному інтелекту в 2023 році, віце-президент Google DeepMind з продуктів Елі Коллінз зазначив, що це не стосується специфічних продуктів AI, таких як AI Overviews. Єдиним способом для видавців уникнути ситуації, коли їхній контент використовується для AI Overviews, є відмова від індексації їхніх сайтів Googlebot — це повністю припинить індексацію їхнього вебсайту в пошукових системах.

### Внутрішні зміни

Коли AI Overviews були запущені минулого року, Google вирішив “тихо оновити” інформацію про контроль для видавців без “публічного оголошення.” Інструкції щодо формулювання оновлення також свідчать про те, що Google свідомо ускладнив видавцям розуміння того, від чого саме вони відмовляються, щоб уникнути “входження в деталі відмінностей” між навчанням для Gemini, AI Overviews та іншими моделями штучного інтелекту.

### Рекомендації

“Роби так, як ми кажемо, говори те, що ми робимо, але обережно,” – сказано в документі.

### Позиція Google

Google зазначає, що цей документ є початковим переліком опцій, які обговорювались під час еволюції пошуку на основі штучного інтелекту, і не відображає остаточних рішень, які були прийняті. “Видавці завжди мали контроль над тим, як їхній контент доступний для Google, оскільки моделі штучного інтелекту були впроваджені в пошук вже багато років, допомагаючи виявляти релевантні сайти і залучати трафік до них,” – сказав представник Google Петер Шоттенфельс у заяві.

В даний час Google використовує більш прозорі формулювання, зазначаючи, що видавці, які позначають свій контент для виключення з AI Overviews та AI Mode, також можуть бути впевнені, що він не з’явиться “в усіх формах результатів пошуку.

  • Аватар

    Демченко Галина

    Related Posts

    Google збільшує кількість реклами у своїх результатах з AI

    Режим ШІ став новим розділом у пошуковій системі Google, який відкриває інтерфейс, схожий на чат-бота. У ньому користувачі можуть отримувати інформацію про те, що вони шукають, а також посилання на…

    OpenAI набуває компанію з виробництва апаратури для штучного інтелекту Джоні Айва

    OpenAI придбає компанію io, засновану колишнім головним дизайнером Apple Джоні Айвом OpenAI оголосила про придбання компанії io, яка була заснована Джоні Айвом, колишнім головним дизайнером Apple, а також кількома іншими…

    You Missed

    У 2026 році вийде стратегія в реальному часі за мотивами Гри престолів

    У 2026 році вийде стратегія в реальному часі за мотивами Гри престолів

    Шуhei Йошіда застерігає, що підпискові сервіси можуть стати “небезпечною” справою для розробників

    Шуhei Йошіда застерігає, що підпискові сервіси можуть стати “небезпечною” справою для розробників

    Наступного року вийде Resident Evil Requiem

    Наступного року вийде Resident Evil Requiem

    Google збільшує кількість реклами у своїх результатах з AI

    Google збільшує кількість реклами у своїх результатах з AI

    Ігри для консолі Xbox несподівано з’явилися в додатку Xbox для ПК

    Ігри для консолі Xbox несподівано з’явилися в додатку Xbox для ПК

    Відмовлено у доступі до цієї сторінки