
Зазвичай ми не висвітлюємо дані щодо місячних продажів одного виробника автомобілів у конкретному регіоні, але ця ситуація виглядає особливо значущою на фоні всього, що відбувається у світі. У черговому свідченні про те, що компанія Ілона Маска потрапила в складну ситуацію, Tesla зазнає серйозних збитків у Європі. Продажі компанії в країнах ЄС, Великобританії та Європейської асоціації вільної торгівлі впали на приголомшливі 49 відсотків у квітні в порівнянні з минулим роком, тоді як загальні продажі електричних автомобілів з батареями зросли.
Нові дані з Європейської асоціації виробників автомобілів показали, що Tesla зафіксувала лише 7 261 нову реєстрацію автомобілів у квітні, що майже вдвічі менше, ніж у квітні 2024 року. Ці цифри виглядають особливо дивно, зважаючи на те, що компанія нещодавно представила оновлену модель Y, яка була сподіваною на те, що приверне багато нових клієнтів. Натомість, здається, що ця стратегія наразі не стала успішною.
Попри оптимістичні заяви Маска щодо перспектив продажів моделі Y, криза бренду Tesla, схоже, поглиблюється. Але причина полягає не в тому, що європейські споживачі втрачають інтерес до електромобілів; за перші чотири місяці 2025 року продажі нових електричних автомобілів з батареями зросли на 26.4% і склали 558 262 одиниць, зайнявши 15.3% загальної частки ринку ЄС.
Попри оптимістичні заяви Маска щодо продажів моделі Y, криза бренду Tesla, схоже, поглиблюється.
Зниження показників Tesla можна пояснити кількома причинами, серед яких зростаюча конкуренція з боку місцевих виробників та китайських конкурентів, а також зусилля Маска скоротити витрати держави в адміністрації Трампа в рамках DOGE, або Міністерства ефективності уряду. Політичні дії Маска в ЄС, де він висловлювався на підтримку правої партії Німеччини напередодні виборів, також, здається, не принесли Tesla жодних переваг.
Маск, виглядає, усвідомлює, що його політичні активності негативно впливають на Tesla. Нещодавно він заявив, що планує зменшити час, проведений у Вашингтоні, і зосередитися більше на своїй компанії — хоча він також сказав, що залишиться залученим у справи Білого дому Трампа до кінця президентського терміну.
Однак, хоча республіканці були раді підтримці Маска Трампа, країна загалом стомилася від його витівок. Недавнє опитування Reuters/Ipsos виявило, що 58% респондентів мають негативну думку про Маска, у порівнянні з 39%, які ставляться до нього позитивно. Здається, що стратегія тісного зв’язку Маска з брендами його компаній стала невдалою. У опитуванні, яке оцінювало репутацію провідних компаній, Tesla зайняла 95 місце, а SpaceX — 86, знизившись з 8 та 5, відповідно, чотири роки тому.
Під час квартального звіту минулого місяця Маск впевнено повідомив інвесторам, що продажі Tesla знову зростуть після завершення закриття заводів для оновленої моделі Y. Проте, зважаючи на те, що CEO бути зосередженим на штучному інтелекті, робототехніці та самокерованих автомобілях, неясно, чи існує якесь швидке рішення для тих проблем, які наростають у Tesla.