Федеральний суд Сполучених Штатів вирішив, що компанія Google повинна сплатити 425 мільйонів доларів за порушення конфіденційності, виявлено у зборі даних багатьох користувачів, навіть коли вони відключили функцію трекінгу у своїх акаунтах.
Google порушує конфіденційність
За інформацією BBC, суд визнав гіганта технологій винним за двома з трьох звинувачень у порушенні конфіденційності, проте підкреслив, що його дії не носили злонамірного характеру.
Груповий позов, поданий у липні 2020 року, охоплював близько 98 мільйонів користувачів Google і 174 мільйони пристроїв, а позивачі вимагали відшкодування у розмірі понад 31 мільярд доларів. Вони звинувачували Google у доступі до їхніх мобільних пристроїв для збору, зберігання та використання даних, навіть після деактивації функції трекінгу.
У позові зазначено, що збір даних Google відбувався на основі сотень тисяч мобільних додатків, включаючи сервіси Uber та Lyft, а також великі платформи онлайн-продажів, такі як Alibaba і Amazon, і соціальні мережі Meta — Facebook та Instagram.
Представник Google у коментарі для BBC зазначив:
“Це рішення неправильно інтерпретує принципи роботи наших продуктів, і ми плануємо подати апеляцію. Наші інструменти конфіденційності надають людям більше контролю над своїми даними, і ми поважаємо їх вибір, коли вони відключають персоналізацію”.
Адвокат позивачів Девід Бойєс висловив задоволення вироком присяжних. Водночас, Google наголосила, що навіть при вимкненій “Історії програм та веб-пошуку” дані, які збираються за допомогою Google Analytics, залишаються анонімними, відповідно до вибору користувачів щодо конфіденційності.
На тлі цього акції Alphabet, материнської компанії Google, зросли більш ніж на 9% після рішення федерального судді, який вказав, що Google не зобов’язана розширювати продажі браузера Chrome, але зобов’язана ділитися інформацією з конкурентами.
Як повідомлялося раніше, після збереження Chrome та Android, суд залишає Google можливість укладати угоди для встановлення її пошукової системи за замовчуванням у сторонніх браузерах, таких як Safari від Apple і Firefox від Mozilla. Google щорічно сплачує Apple близько 26 мільярдів доларів, щоб її пошукова система залишалася за замовчуванням у Safari, а угода з Mozilla є критично важливою для фінансового становища компанії.






