
Microsoft опублікувала фінансові результати за четвертий квартал 2025 фінансового року. У цьому кварталі компанія отримала доходи в сумі 76,4 мільярда доларів і чистий дохід у розмірі 27,2 мільярда доларів. Це на 18% більше у порівнянні з попереднім роком, а чистий прибуток зріс на 24%.
### Виступи у хмарних послугах
Хмарні сервіси знову стали основним джерелом доходу для Microsoft у цьому кварталі. Виручка від Azure зросла на 39% у річному обчисленні, і генеральний директор компанії Сатья Наделла зазначив, що “Azure перевищила 75 мільярдів доларів у доході” за весь фінансовий рік, що на 34% більше.
### Звільнення і чисельність працівників
Ці вражаючі результати в хмарних послугах стали відомі через кілька тижнів після того, як Microsoft звільнила до 9 000 співробітників. Станом на 30 червня Microsoft мала 228 000 штатних працівників, що на тому ж рівні, що й у 2024 році, до останніх звільнень.
### Доходи від Windows та Surface
Ринок ПК все ще відчуває вплив тарифів, введених адміністрацією Трампа, та зниження споживчих витрат, водночас компанії оновлюють ПК у зв’язку з завершенням підтримки Windows 10. Як результат, виручка від OEM Windows і пристроїв зросла на 3% у річному вимірі завдяки зростанню доходів від Windows OEM.
За даними Gartner, у недавньому кварталі поставки ПК зросли на понад 4%, завдяки новому циклу оновлення для Windows 11 на настільних ПК. Основним джерелом доходу для Windows є OEM-виручка, яка є платою, що виробники сплачують за ліцензування Windows для ноутбуків і ПК.
На відміну від попередніх років, коли виручка від Surface знижувалась, у поточному фінансовому році Microsoft почала об’єднувати доходи від Windows та пристроїв, тому зараз складно оцінити, як йдуть справи з Surface. Однак фінансовий директор компанії Емі Худ повідомила, що доходи від пристроїв, ймовірно, знизяться в наступному кварталі, залежно від зниження виручки від Windows OEM у “середніх і високих однозначних цифрах”.
У попередньому кварталі Microsoft представила два нових пристрої Surface: 12-дюймовий Surface Pro і 13-дюймовий Surface Laptop. Обидва пристрої були запущені в середині кварталу, тому повний вплив продажів на доходи від Windows OEM та пристроїв відчуємо лише в наступному кварталі.
### Доходи від Xbox
Доходи від контенту та послуг Xbox, включаючи Xbox Game Pass, зросли на 13% у цьому кварталі. Однак Microsoft не розкрила нові дані про кількість підписників Game Pass, останній раз цю інформацію надавали у лютому 2024 року, коли було оголошено, що у сервісі є 34 мільйони підписників, включаючи членів Xbox Game Pass Core.
Microsoft активно просуває своє управління іграми, як, наприклад, реліз Senua’s Saga: Hellblade II на PS5 наступного місяця, а також ремастері версії Gears of War. У цьому році Microsoft також запустила Forza Horizon 5 на PS5, а також Age of Empires II: Definitive Edition, Age of Mythology: Retold і Indiana Jones and the Great Circle.
Співпраця з PlayStation привела до того, що попередні замовлення на Indiana Jones and the Great Circle і Forza Horizon 5 стали найкращими продажами у магазині PlayStation, а компанія Circana повідомила, що п’ять із десяти найпродаваніших ігор на PS стали іграми від Microsoft.
“Ми стали найбільшим видавцем як на Xbox, так і на PlayStation у цьому кварталі”, — зазначив Наделла під час звіту про доходи. Він також зазначив, що доходи від Game Pass вперше наблизились до 5 мільярдів доларів на рік, підтвердивши, що у Microsoft 500 мільйонів активних користувачів щомісяця на платформах та пристроях для ігор.
Однак продажі Xbox-апаратури все ще стикаються з труднощами. Виручка від Xbox-апаратури знизилася на 22% у цьому кварталі, незважаючи на активну діяльність Game Pass. Microsoft збільшила ціни на свої консолі Xbox та контролери по всьому світу у травні, що призвело до підвищення ціни Xbox Series X на 100 доларів до 599,99 доларів.
Загалом доходи від ігор у Microsoft зросли на 10% у річному обчисленні та на 2 мільярди доларів за весь фінансовий рік. Доходи від контенту та послуг Xbox також зросли на 16% за фінансовий рік, але доходи від апаратури Xbox знизились на 25% через зменшення обсягу проданих консолей.
### Стратегія “Xbox для всіх”
Стратегія Microsoft “Xbox для всіх” також включатиме нові титули для Nintendo Switch 2. Можливо, ми побачимо одну з таких ігор на заході Nintendo Switch 2 partner Direct.
У найближчому майбутньому Microsoft візьме участь у виставці Gamescom, де дозволить відвідувачам тестувати нові портативні пристрої Xbox Ally. Також на заході буде доступна показова версія довгоочікуваної гри Hollow Knight: Silksong і кілька сюрпризів від партнерів компанії.
У першому кварталі 2026 фінансового року Худ очікує, що доходи від контенту та послуг Xbox знизяться на середні однозначні цифри, а загальні доходи від ігор зменшаться в середніх і високих однозначних цифрах.
### Результати та зростання Microsoft 365
Доходи від комерційних хмарних сервісів Microsoft 365 зросли на 18% у річному обчисленні, що зумовлено зростанням доходу на користувача, зокрема через ліцензії Microsoft 365 Copilot. З січневим підвищенням цін на споживчі плани Microsoft 365 це також сприяло зростанню споживчого хмарного доходу на 20%. Кількість підписників Microsoft 365 для споживачів зросла до 89 мільйонів, що на 8% більше у річному обчисленні.
Зростання хмарних сервісів Microsoft знову є основною темою цього кварталу. Azure та інші хмарні послуги зросли на 39%, значне зростання, яке зумовлено зростанням у всіх робочих навантаженнях. Виручка від серверних продуктів знизилась на 2%, що свідчить про те, що клієнти Microsoft все активніше переходять на хмарні пропозиції.
Наделла зазначив під час звіту про доходи, що в кожному регіоні Azure тепер переважає фокус на штучному інтелекті, і всі регіони підтримують рідинне охолодження. Худ також повідомила, що Microsoft планує витратити більше 30 мільярдів доларів у наступному кварталі для нарощення інфраструктури AI, що буде дорівнювати 120 мільярдам доларів протягом наступного фінансового року, якщо Microsoft продовжить підвищувати витрати — більше, ніж 80 мільярдів, які Наделла зобов’язався витратити за останні 12 місяців.
Доходи LinkedIn зросли на 9% у цьому кварталі, зростання сеансів склало 7%. Microsoft також повідомила про “рекордну зацікавленість” у LinkedIn цього кварталу. Навіть доходи від реклами пошуку та новин Microsoft зросли на 21% після перегляду Bing із AI-підтримкою.