
Протягом кількох років Tesla демонструвала найвищі показники повторних покупок серед усіх основних виробників автомобілів у США, але лояльність до бренду різко знизилася після того, як генеральний директор Ілон Маск улітку 2024 року відкрито висловив підтримку президенту Дональду Трампу. Це показали дані дослідницької організації S&P Global Mobility, які були представлені в ексклюзивному звіті.
За інформацією S&P, найвищий рівень лояльності до Tesla спостерігався в червні 2024 року, коли 73% власників Tesla, які планували купити новий автомобіль, обрали саме цю марку. Проте з липня показник почав стрімко знижуватися після політичної заяви Маска. У березні 2025 року лояльність впала до 49,9%, що стало нижче середнього рівня по ринку. У травні цей показник піднявся до 57,4%, що все ще перебуває на рівні Toyota, але поступається Chevrolet і Ford.
Експерти вважають, що політична активність Маска відштовхнула частину екологічно свідомих покупців, а також що застаріла лінійка моделей Tesla стикається з новими викликами з боку компаній GM, Hyundai та BMW. Єдиною новою моделлю, представленою з 2020 року, став Cybertruck, який зазнав невдачі. У перші п’ять місяців 2025 року продажі Tesla знизилися на 8% у США та на 33% у Європі, де реакція на політичну позицію Маска була особливо відчутною. Це, в свою чергу, вплинуло на фінансові результати компанії.
До липня 2024 року Tesla завойовувала в середньому п’ять нових сімей на кожне втрачане. Сьогодні цей показник становить менш ніж два, що є найнижчим рівнем в історії бренду. Навіть незважаючи на конфлікт між Маском і Трампом, клієнтиTesla все частіше обирають Rivian, Polestar, Porsche та Cadillac.
Інвестори, такі як Zacks Investment Management, сподіваються на майбутні прибутки від проектів з роботаксі та ліцензування технологій автопілоту. У червні Tesla розпочала обмежене тестування роботаксі в Остіні, але поки без залучення широкої аудиторії.
Крім того, нещодавно суд присяжних визнав Tesla частково відповідальною за смертельний інцидент у 2019 році, що стався внаслідок використання автопілота. Компанії присуджено виплату компенсації родині загиблої та постраждалій особі в сумі $329 мільйонів. Цей процес може стати прецедентом для подальших позовів до Tesla, пов’язаних із функціями Autopilot та Full Self-Driving.