
Зниження лояльності до бренду Tesla
Tesla, яка протягом багатьох років була лідером серед великих автотовариства в США за кількістю повторних покупців, зазнала суттєвого зниження лояльності до бренду після того, як її генеральний директор Ілон Маск улітку 2024 року публічно висловив підтримку президенту Дональду Трампу. Ці дані наводять аналітики компанії S&P Global Mobility.
Динаміка лояльності
На думку S&P, максимальний рівень лояльності до Tesla спостерігався в червні 2024 року — 73% сімей, які вже володіли Tesla та планували купити новий автомобіль, обрали цей бренд знову. Однак після викликаної Маском підтримки Трампа вже в липні цей показник почав стрімко знижуватися. У березні 2025 року лояльність впала до 49,9%, що стало нижче середнього значення по ринку. В травні 2025 року цифра піднялася до 57,4%, що все ще перевищує середнє значення, але залишається нижчою за показники Chevrolet та Ford.
Причини падіння
Експерти вважають, що участь Маска у політичних перипетіях відштовхнула певну частину екологічно свідомих споживачів, а застаріла лінійка продуктів Tesla стикнулася з посиленою конкуренцією з боку таких компаній, як GM, Hyundai та BMW. Єдине нове авто, представлено з 2020 року — Cybertruck — зазнало серйозних проблем із продажами. У перші п’ять місяців 2025 року реалізація Tesla знизилася на 8% у США та на 33% у Європі, де політичні позиції Маска отримали особливо негативну реакцію.
Активність клієнтів
Станом на липень 2024 року Tesla змогла залучати в середньому п’ять нових родин на кожну втрачену, а тепер цей показник зменшився до менш ніж двох — найнижчий показник в історії компанії. Незважаючи на суперечки між Маском і Трампом, клієнти Tesla все частіше звертають увагу на альтернативи, серед яких Rivian, Polestar, Porsche та Cadillac.
Майбутні перспективи
Інвестори, такі як Zacks Investment Management, сподіваються на прибутки від проектів на основі роботаксі та ліцензування технологій автопілота. У червні Tesla розпочала обмежене тестування роботаксі в Остіні, але без доступу для широкої публіки.
Судові справи
Нагадаємо, нещодавно суд визнав Tesla частково винною в аварії, що сталася в 2019 році через використання автопілота. Компанії було присуджено виплатити компенсацію родині загиблої та постраждалому в розмірі 329 мільйонів доларів. Ця справа може стати прецедентом для наступних судових позовів проти Tesla, пов’язаних з технологіями Autopilot та Full Self-Driving.