Школи США стикаються з проблемою зростання витрат на основні канцелярські товари через непередбачуване динамічне ціноутворення на платформі Amazon Business. За даними звіту Інституту місцевого самоврядування, ціни на товари для шкіл на Amazon в середньому на 17% вищі, ніж у традиційних постачальників, з якими укладаються контракти на придбання за фіксованими цінами.
Ситуація ускладнюється тим, що, на відміну від звичайних постачальників, які пропонують найкращі ціни через конкуренцію, Amazon Business не може гарантувати стабільності цін. Це призводить до значних коливань вартості. Наприклад, працівник муніципалітету Боулдера, штат Колорадо, придбав 12 упаковок маркерів Sharpie за 8,99 долара, тоді як колега з Денверських публічних шкіл заплатив 28,63 долара за той же товар у той же день.
У відповідь на звіт представник Amazon, Джессіка Мартін, назвала дані Інституту «недосконалими та оманливими», підкресливши, що дослідження цін є складним завданням, яке часто супроводжується недостатньою методологією. Вона зазначила, що порівняння цін не однакових товарів і некоректна вибірка продуктів може спотворювати результати.
Однак, Інститут місцевого самоврядування вказує на брак прозорості у механізмі, що лежить в основі динамічного ціноутворення на платформі. Крім того, звіт виявив, що ціни на найбільш часто замовлені товари можуть змінюватися до 136% в залежності від частоти їх замовлення.
Також варто зазначити, що Amazon Business зменшила конкуренцію на ринку канцелярських товарів, скоротивши кількість незалежних постачальників з 1300 до 900 за останнє десятиліття. Статистичний аналіз показав, що незалежні постачальники пропонують нижчі ціни на 68% товарів у порівнянні з Amazon. Це ставить під сумнів вигоду від обслуговування шкіл через динамічну платформу.
У той же час, окреме дослідження, проведене компанією Profitero, засвідчило, що Amazon надає, в середньому, на 14% нижчі ціни ніж 23 інші провідні роздрібні компанії США. Проте для державних і місцевих урядів це не завжди є свідченням вигідності, оскільки не враховуються можливості укладення угод з місцевими постачальниками на знижки при закупівлі оптом.
Ця ситуація викликає занепокоєння серед освітніх установ, які мають знайти баланс між економією та забезпеченням якісних товарів для своїх потреб. Зважаючи на всі вказані факти, очевидно, що конкуренція на ринку канцелярських товарів залишається важливою для забезпечення демократичних цін та можливостей для шкіл.





