
Google запроваджує нові функції для захисту користувачів Android від телефонних шахрайств. Тепер Android автоматично забороняє користувачам встановлювати додатки з браузера, месенджерів або інших сервісів під час розмови з невідомим абонентом.
Крім того, компанія запобігла можливості надання доступу до функцій доступності для додатків під час телефонних дзвінків, що допомагає уникнути ризику, коли небезпечний додаток може захопити контроль над пристроєм і вкрасти особисту інформацію. У разі спроби змінити ці налаштування під час дзвінка, Android відобразить повідомлення: “Ця настройка заблокована для захисту вашого пристрою.” Крім того, користувачам попередять, що “шахраї можуть намагатися отримати контроль над вашим пристроєм, просячи надати доступ до функцій доступності для додатку.”
Компанія вже заборонила користувачам вимикати свою службу безпеки, Play Protect, під час телефонних розмов. Вона зазначає, що ці заходи захисту здійснюються “повністю на пристрої” і повинні допомогти запобігти обману користувачів, яке призводить до завантаження шкідливих додатків та надання чутливих дозволів. Нові функції доступні на пристроях з Android 16.
Google також оголосила про тестування нової функції для Android, яка має на меті запобігти відкриттю банківських додатків під час спільного використання екрана під час дзвінка. Ця функція, що впроваджується для банківських додатків у Великій Британії, включаючи Monzo, NatWest та Revolut, спрямована на боротьбу зі схемами шахрайства, коли злочинці видають себе за банки або державні установи, намагаючись змусити жертв вчиняти небезпечні дії, як-от перекази грошей.
Коли користувачі намагаються запустити банківський додаток під час спільного використання екрана з невідомим контактом, Android покаже сповіщення про “можливу аферу,” а також надасть кнопку “припинити дзвінок,” щоб користувачі могли негайно завершити розмову і зупинити спільний доступ до екрана. Якщо користувачі вирішать не завершувати дзвінок, їм доведеться почекати 30 секунд, перш ніж вони зможуть продовжити спільний доступ до екрана свого банківського додатку. Ця функція буде доступна для пристроїв з Android 11 і новішими версіями, і Google зазначає, що “оцінить результати пілотного проекту” перед розширенням функції у більш широкому масштабі.
Ці нововведення є продовженням зростаючих інструментів захисту Android від шахрайства. Минулого року система почала використовувати штучний інтелект для визначення, чи може номер є шахрайським, і заохочувати користувачів завершувати такі дзвінки. Також була введена детекція шахрайства з використанням ШІ у Google Повідомленнях, яка розширилася на нові види шахрайства, такі як намагання зібрати особисту інформацію через фальшиві повідомлення про оплату на платних дорогах, крипто-шахрайства, фінансове обманщицтво та інше.