
Вивід засновників компанії Unknown Worlds, Чарлі Клівленда та Макса Маґваєра, а також колишнього генерального директора Теда Гілла, стає все більш драматичним через серію подій. З минулого тижня Клівленд та компанія Krafton обмінюються звинуваченнями у публічних заявах, в той час як засновник і його колеги подали позов проти компанії, яка купила їхню студію.
Конфлікт почався 10 липня 2025 року, коли Krafton опублікувала заяву для спільноти гравців Subnautica, у якій звинуватила Клівленда, Маґваєра та Гілла у “покиданні своїх обов’язків” у процесі розробки Subnautica 2. У заяві зазначалося, що Krafton неодноразово просила Чарлі та Макса повернутися на посади директора з розробки гри та технічного директора, але вони відмовилися. Далі компанія назвала фінансові результати гри Moonbreaker, натхненної настільними іграми, “невдачею” і звинуватила Клівленда у тому, що він займається “особистим кінопроектом”.
Ця заява з’явилася після повідомлення Bloomberg 9 липня про те, що Krafton затримав Subnautica 2 до 2025 року, щоб уникнути виплати у 250 мільйонів доларів Unknown Worlds. Ця виплата була пов’язана з досягненням ключових фінансових цілей студії до кінця 2025 року, які, ймовірно, не буде виконано, якщо Subnautica 2 затримають до 2026 року.
“Krafton вважає, що відсутність чільного керівництва призвела до постійної плутанини у напрямку та значних затримок у загальному проектному графіку,” продовжила компанія. “Актуальна версія Early Access також не відповідає нашим очікуванням щодо обсягу контенту. Ми глибоко розчаровані поведінкою команди попереднього керівництва і відчуваємо глибоке відчуття зради через їхнє невиконання довіри, покладеної на них нашими фанатами.”
Незабаром після цього Клівленд оголосив у Reddit, що він та його колеги подають до суду на Krafton. Журналіст Bloomberg, Джейсон Шраєр, сказал, що позов подано за фактом порушення контракту, але деталі наразі засекречені.
“Деталі повинні вийти на поверхню (принаймні, здебільшого),” написав співзасновник Unknown Worlds. “Ви заслуго́вуєте на повну історію. Подавати до суду на багато-мільярдну компанію в болісний, публічний і, можливо, затяжний спосіб — це точно не входило до мого списку бажань. Але це потрібно виправити.”
“Subnautica — це моя життєва робота, і я ніколи не залишу її або чудову команду, яка вклала в неї свої серця.”
Чи була Subnautica 2 готова до випуску в Early Access?
В основі звинувачень Клівленда та Krafton лежить одне питання: чи готова Subnautica 2 до запуску в Early Access цього року?
Krafton стверджує, що гра ще не готова, стверджуючи, що нинішня версія Early Access “не досягає необхідного обсягу контенту”. Клівленд зазначив у пості в Reddit минулого тижня, що він, Маґваєр і Гілл “знають”, що гра готова до випуску в Early Access. “Хоча ми думали, що це буде наше рішення, наразі це рішення в руках Krafton.”
Немає незалежних стандартів для оцінки готовності гри до Early Access. Однак колишній продюсер інді-видання, який попросив залишитися анонімним, пояснив, що в їхній компанії ігри виходили в Early Access “переважно готовими за функціоналом”: “Кожне оновлення в Early Access стосувалося надання нового контенту для гри,” зазначив він. “Ми проходили кілька ітерацій перед Early Access, щоб мати готових близько 1,5 оновлень у перші 6-8 тижнів після запуску.”
Одне з цих оновлень було “повністю запланованим і упакованим”, пройшовши через повний контроль якості, тоді як інше було “напівготовим” для врахування відгуків гравців.
Згідно з даними Steam, програма Early Access дозволяє розробникам продавати свою гру “під час її розробки” та забезпечує користувачів усвідомлення, що гра має вважатися “недостатньо готовою” в її поточному стані. Немає жорстких вказівок, лише правила, що визначають, що розробники не мають права робити під час випуску гри в цьому форматі.
Виходячи з цих умов, навіть якщо Krafton вважала, що грі потрібно більше контенту перед запуском, можна стверджувати, що, доки компанія відповідала вимогам випуску Steam, гра могла б бути “готова” до випуску в Early Access у 2025 році.
Krafton пообіцяла забезпечити “справедливу та рівну” компенсацію розробникам Unknown Worlds і відзначила, що компанія “надасть обіцяну винагороду”. На запит коментаря, представник Krafton відмовився надавати додаткові заяви щодо ситуації.