Воскресіння культової гри завдяки програмісту, який врятував вихідний код з комп’ютера дитини

На які жертви готова йти людина, щоб зберегти та відродити культову гру Flash, особливо якщо у неї немає досвіду в розробці ігор? Таке питання постало перед грецьким учнем Ангелосом Мако, коли минулого року він вирушив у подорож, щоб врятувати свою улюблену гру Flash Dungeon Rampage, створену компанією Rebel Entertainment. Ця подорож закінчилася лише після того, як йому вдалося знайти програміста Dungeon Rampage, який давно залишив індустрію ігор і мав єдину наявну копію вихідного коду на ноутбуці, що дісталася його дитині.

Подорож Мако відображає зусилля збереження у світі Flash-ігор. З моменту, коли компанія Adobe припинила підтримку технології анімації та створення ігор у 2020 році, тисячі ігор зникли з інтернету. Попри зусилля збереження, такі ігри, як Dungeon Rampage зникли безслідно.

Більш ніж два мільйони людей щомісяця грали в Dungeon Rampage на Facebook. Але після п’яти років успішної гри, онлайн-караван-Данж був закритий у 2017 році. Деякі фанати намагалися відновити його у 2021 році через Patreon, але відсутність доступу до вихідного коду гри ускладнила справу. Тепер Мако та Gamebreaking Studios відновлюють гру.

Згідно з словами генерального директора Gamebreaking Тейлора Хелема, Мако зв’язався з арт-директорами та креативними директорами, які працювали над оригінальним релізом, що призвело його до генерального директора Rebel Entertainment Майка Госліна. Гослін допоміг підлітку знайти останнього інженера проекту, який три роки самостійно підтримував гру (Хелем утримав ім’я інженера з поваги до його приватного життя).

Саме тоді інженер виявив, що у нього ще є копія вихідного коду на старому ноутбуці, що дістался його доньці. Мако вчинив незвичний крок, захистивши права інтелектуальної власності на Dungeon Rampage, і звернувся за підтримкою до Gamebreaking Studios. Зараз компанія займається розробкою та публікацією відновленої гри.

Відновлення Flash-ігор, таких як Dungeon Rampage, є складним завданням

Зробити Dungeon Rampage знову функціонуючою виявилось “досить археологічним проектом”. Спочатку гра була структурована як MMORPG, з Flash як ігровим клієнтом для підключення до серверної частини, яка відповідала майже за все. При доступі до вихідного коду команда зрозуміла, що серверна частина була написана на старому C++ і PHP, з якими довелося впоратися.

“Ми мігрували серверну частину на повністю контейнеризований, хмарний набір, обладнаний CI/CD пайплайнами, тому можемо безперервно відправляти та тестувати нові версії в будь-який момент”, – розповів Хелем у Game Developer. “Flash-частина гри також вимагала кількох оновлень для правильної роботи. А зробити, щоб він працював з Steam, потребувало суттєвих зусиль.”

Хелем зазначив, що відновлення Dungeon Rampage вимагатиме перетворення безкоштовної гри в платний проект, який все ще отримуватиме безкоштовні оновлення контенту. Це знаменник того, як змінилась безкоштовна ігрова середа з часів розквіту Dungeon Rampage. Сучасні безкоштовні ігри сильно покладаються на моделі монетизації, такі як “гаджи та лутбокси”, як описував їх Хелем.

Студія підтримує цю зміну монетизації через кампанію на Kickstarter, спрямовану на фінансування розробки.

“З продажами гри ми зможемо відкласти кошти, які будемо реінвестувати в розробку, додаючи новий контент і функції з часом”, – сказав Хелем. “Наша мрія – продовжувати ітерацію цієї гри протягом багатьох років, керуючись відгуками спільноти.”

Розробники продовжують сприяти збереженню Flash-ігор

Flash-ігри виявилися досить потужною сферою для збереження. У лютому 2020 року BlueMaxima’s Flashpoint представив себе як проект, що має надати новий дім понад 38 000 ігор. Місяць потому Музей Сили та Kongregate об’єдналися для збереження десятків тисяч Flash-ігор, завантажених на портал Kongregate, зробивши їх доступними для освітніх та дослідницьких цілей.

За ці роки ми бачили, як фанатські проекти піднімалися на підтримку збереження не лише Flash-ігор. Серед помітних прикладів є проект Battlefield 2142 Revive, що з 2016 року відновлює інтерес до онлайн-шутера 2006 року, а також користувач Postbebop, що відновив гру Maxis SimRefinery завдяки “вийнятковому подарунку” від друга, що працював у хімічній інженерії, так само, як це було з Мако та інженером.

Хоча зусилля збереження в основному підтримуються фанатами, трапляються й випадки, коли великий видавець вносить свій вклад. У лютому цього року компанія EA поділилася вихідним кодом кількох ігор серії Command & Conquer на Github, залучивши модера Луку “CCHyper” Фінана для допомоги у відновленні.

Однак проекти збереження Flash-ігор є особливими. Вони є «часовими капсулами» колишньої платформи програмного забезпечення, що проклала шлях до кар’єри розробників ігор, дозволяючи командам, які стоять за інді-хітами, такими як The Binding of Isaac, VVVVVV та Towerfall: Ascension, створювати прототипи та брати участь у ігрових змаганнях, перш ніж їх проекти стали комерційними.

Більш того, Flash дозволив багатьом людям насолоджуватися іграми у своїх браузерах, що було доступною платформою для багатьох гравців, які, можливо, не мали консолі чи високопродуктивного ПК — нова тенденція, яка знову набула популярності завдяки WebGPU іграм, які продовжують слідувати слідами, залишеними розробниками Flash-ігор.

  • Аватар

    Коваленко Марія

    Related Posts

    Apple Відкрила Свій Перший Внутрішній Студія Після Придбання Розробника Sneaky Sasquatch RAC7

    Apple здійснила свою першу купівлю студії, придбавши команду з двох осіб, яка стоїть за грою в Apple Arcade під назвою Sneaky Sasquatch. Як повідомляє джерело, компанія Apple придбала студію RAC7…

    Шуhei Йошіда застерігає, що підпискові сервіси можуть стати “небезпечною” справою для розробників

    Колишній керівник PlayStation та прихильник незалежних розробників Шу Хей Йошида вважає, що зростання і потенційна домінуюча роль підписних сервісів, таких як Xbox Game Pass, можуть стати “небезпечною” тенденцією для розробників,…

    You Missed

    15 найбільших оголошень на Google I/O 2025

    15 найбільших оголошень на Google I/O 2025

    Nothing співпрацює з KEF для випуску кількох аудіопродуктів цього року

    Nothing співпрацює з KEF для випуску кількох аудіопродуктів цього року

    Spotify запроваджує плейлисти, подкасти та аудіокниги для рейсів United

    Spotify запроваджує плейлисти, подкасти та аудіокниги для рейсів United

    Воскресіння культової гри завдяки програмісту, який врятував вихідний код з комп’ютера дитини

    Воскресіння культової гри завдяки програмісту, який врятував вихідний код з комп’ютера дитини

    OpenAI зберігає видалені розмови ChatGPT у зв’язку зі своїм судовим позовом проти NYT

    OpenAI зберігає видалені розмови ChatGPT у зв’язку зі своїм судовим позовом проти NYT

    Volvo стане першим автомобільним виробником, який впровадить Gemini від Google у своїх автівках

    Volvo стане першим автомобільним виробником, який впровадить Gemini від Google у своїх автівках