
Іспанська студія Aheartfulofgames звинуватила материнську компанію Outright Games у неефективному управлінні після оголошення про закриття студії та звільнення всіх 28 співробітників.
У прес-релізі, надісланому до місцевого профспілки CSVI, команда розробників повідомила, що Outright має намір закрити Aheartfulofgames приблизно через три роки після придбання студії та обіцянки підтримувати і розвивати її команду.
“Outright придбала нашу студію у листопаді 2022 року, інтегрувавши нас у свою внутрішню структуру та узявши на себе відповідальність за вибір та розподіл проєктів, з метою підтримки зростання як компанії, так і її продукцій,” зазначено у релізі. “З того часу управління студії та умови праці її співробітників були під безпосереднім контролем групи.”
“Після нашого придбання, протягом двох років активного розвитку, адаптувачись до жорстких термінів і ресурсних обмежень, команда Aheartfulofgames завершила розробкуTeenage Mutant Ninja Turtles: Mutants Unleashed. Проєкт був завершений вчасно і без виробничих проблем. Після релізу у жовтні 2024 року гра відповідала комерційним очікуванням, встановленим Outright.”
Проте, після виходу Teenage Mutant Ninja Turtles команда стверджує, що їх фактично відсторонили від роботи їхньою материнською компанією. Вони стверджують, що Outright, яка підтримується британською приватною інвестиційною фірмою EMK Capital, не надала студії роботи, що виправдало б близьке закриття.
Вони зазначають, що студію швидко відокремили після призначення Робіна Флодіна новим генеральним директором у жовтні 2024 року — крок, який вони вважають “переломним моментом в управлінні компанією, що призвело до зміни стратегічних пріоритетів, яка, на нашу думку, свідчила про постійну відсутність інтересу та мінімальну взаємодію з боку Outright щодо своїх відповідальностей стосовно нашої студії.”
“Здебільшого стало ясно для команд в групі, що нове керівництво надає пріоритет дешевим проєктам із швидким виконанням, стратегія, яка зазвичай призводить до зниження якості продукції та погіршення умов праці,” додають вони.
Aheartfulofgames стверджує, що вони неодноразово намагалися розпочати нові проєкти протягом останніх 12 місяців, але Outright не пояснила причини, чому ці плани були зупинені — навіть коли пропозиції були “позитивно сприйняті” потенційними ліцензіарами. Додатково команда стверджує, що Outright заборонила їм допомагати іншим внутрішнім студіям компанії з їхніми проєктами, віддавши перевагу аутсорсингу.
“Ми отримали запити від Outright UK на підтримку проєкту, що розробляється їхньою внутрішньою командою. Незважаючи на те, що в проєкті брали участь зовнішні підрядники, він, здається, не виправдовував очікувань. Наша інформація свідчить, що ця внутрішня команда залишається активною та повністю укомплектованою,” продовжує заява.
“Протягом цих місяців частота і обсяг внутрішніх комунікацій з Outright до Aheartfulofgames поступово зменшувалися, що призвело до того, що в травні 2025 року нашу студію безпосередньо виключили з корпоративних групових зустрічей.”
“Вони думали, що отримають багато більше, ніж мають зараз”
Aheartfulofgames стверджує, що Outright виправдала закриття “продуктивними причинами”, але повторює свою заяву, що їй активно заважали займатися новими проєктами. Вони додають, що Outright продовжує випускати ігри, але замість того, щоб надати своїм внутрішнім командам роботу, тепер зосередилася на співпраці з аутсорсинговими студіями, такими як Casual Brothers, Ardmand Games, 3DClouds та PHL Collective.
“Outright вирішила передати розробку цих проєктів стороннім підрядникам, хоча наша команда залишалася доступною, працюючи та отримуючи зарплату, для чого ніякого економічного обґрунтування не було надано,” додають вони.
“Наша операційна спроможність дозволяла б нам взяти участь у одному з цих проєктів паралельно з нашою поточною роботою, таким чином ефективніше використавши ресурси, продовжуючи розробку стратегічних і креативних пропозицій, спрямованих на забезпечення більш амбітних можливостей для Outright. Хоча ми отримали і проактивно подали кілька початкових пропозицій ліцензій, як вже згадувалося, жодна з них не була формалізована Outright.”
Розповідаючи про ситуацію, троє нинішніх співробітників Aheartfulofgames, які вирішили залишитися анонімними через страх репресій, пояснюють, що придбання Outright спочатку здавалося благословенням. Вони кажуть, що компанія відразу пообіцяла розширити команду розробників і швидко виконала цю обіцянку, одночасно окресливши план поступового переходу Aheartfulofgames на більші та більш масштабні ліцензовані проєкти.
Один із співрозмовників зазначає, що угода здавалась надавала команді “безпеку та стабільність” після пандемії та визнає, що після цього була велика оптимістичність.
“Вони прийшли до нас з обіцянками не лише більших та кращих ліцензій, але й зростання компанії. Вони змусили нас повірити, що мають план,” додає інший співрозмовник. “Вони дали нашим менеджерам відчуття спокою після трьох років дуже важких часів — розумієте, після тривалих спроб укласти угоди під час пандемії.”
Отже, на папері, угода виглядала так: Outright мала забезпечити попит на роботу для Aheartfulofgames, а іспанська студія продовжувала б виробляти ліцензовані ігри, що дозволило б її материнській компанії зміцнити свою репутацію та вплив. Однак реальність, здається, не виправдала цих очікувань.
Після призначення Флодіна на посаду генерального директора минулого року одна зі співрозмовників пояснює, що ситуація стала все більш “нестабільною”; заявки на проєкти відхилялися без пояснень. Згідно зі словами тих, з ким ми спілкувалися, Outright прагнула рухатися в новому стратегічному напрямку, орієнтуючи свої зусилля на дешевші проєкти та ліцензії. “Це не те, що вони обіцяли нам,” говорить один зі співрозмовників. “Тож раптом ми стали обтяженням.”
Вони стверджують, що рішення про закриття Aheartfulofgames озвучили під час внутрішньої наради в липні. На момент публікації, студію планують закрити в середині серпня.
Співробітники тепер борються за свої засоби до існування. Всі троє співрозмовників пояснюють, що вели переговори з Outright у спробі знайти альтернативний шлях вперед. Вони стверджують, що виступили з кількома пропозиціями, включаючи план переміщення і часткові звільнення, але жодна з них не була прийнята Outright. Вони заявляють, що їхня материнська компанія не зацікавлена в переговорах про що-небудь, крім компенсацій, які в кінцевому рахунку призведуть до втрати місць для 28 людей.
“Здається, що вони прийняли рішення закрити нас будь-якою ціною,” говорить один зі співрозмовників. “Вони кажуть, що ми недостатньо конкурентоспроможні, але ми були дуже конкурентоспроможні, коли завершилиTeenage Mutant Ninja Turtles— а раптом, коли ми припинили працювати над цим проєктом, ми стали неконкурентоспроможними. Нас не могли дозволити знову брати участь у жодному проєкті. Ні в малих, ні в великих. Раптом жоден проєкт не підходив для нашої [студії].”
Один зі співрозмовників говорить, що виглядає так, ніби рішення про закриття Aheartfulofgames було ухвалене просто на основі цифр в електронних таблицях, намагаючись зрозуміти, як ще більше заробити для керівництва та інвесторів.
“В кінці кінців, для них це лише гроші. Про отримання більшого прибутку. Я вважаю, що це погано для індустрії в цілому, і для нашого творчого світу, що таке відбувається по всьому світу,” додає він.
“Емоційно це стало великим тягарем. У нас дійсно хороша команда. Ми працювали в гарних умовах. Наші менеджери завжди намагалися бути справедливими […] і дуже сумно втрачати те, що працювало добре. Особливо тому, що ми намагалися створити ігри, які не тільки про прибуток, а й про креативність, надаючи можливість членам команди брати участь у креативних рішеннях. Для всіх нас було важко втратити це.”
Зрештою, один із співрозмовників пояснює, що закриття виглядає як цинічне рішення, ухвалене для задоволення інвесторів, які, можливо, мріяли про великі прибутки від ілюзорного буму в індустрії ігор.
“Вони думали, що отримають значно більше, ніж мають зараз,” кажуть вони. “І вони дали зрозуміти, що це не економічне рішення, але економічний контекст пояснює те, що вони роблять — але вони не втрачають гроші, просто отримують менше.”
Редакція зв’язалася з Outright Games для отримання коментарів.