
Гра на базі Roblox під назвою Grow a Garden вплинула на фінансові результати компанії в другому кварталі 2025 року, ставши найбільш витратним проектом протягом місяця з моменту виходу.
Як повідомили в сьогоднішньому фінансовому звіті, Grow a Garden перевершила попередній рекорд Fortnite з 15.3 мільйонами одночасних гравців, зібравши близько 22 мільйонів користувачів у липні. Цей безкоштовний ігровий симулятор сільського господарства, що працює за принципом idle, був випущений 25 березня і спочатку створений анонімним користувачем віком 16 років, став важливим доповненням до портфоліо Roblox.
Компанія Roblox Corporation заявила, що їхня платформа демонструє «широке зростання», на що вплинуло виникнення, на їхню думку, вірусних хітів. «Успіх Grow a Garden – це не випадковість», – йдеться у листі акціонерів компанії. «Неперевершене зростання та активність Grow a Garden свідчать про інвестиції та інновації, які ми постійно реалізуємо. Наше безперервне зосередження на продуктивності та якості, відкритті нових можливостей, а також інвестиціях у віртуальну економіку створює умови для успіху творців на такому рівні».
Згідно з оголошенням, три з десяти найбільш популярних проектів компанії (за витратами гравців через внутрішню валюту Robux) були випущені в останні 12 місяців, зокрема Grow a Garden, а також Steal a Brainrot і Dead Rails.
Загалом, вплив цих ігор відчувається у фінансовому звіті: загальний дохід становить 1.1 мільярда доларів (зростання на 21 відсоток у порівнянні з минулим роком) з кількістю щоденних активних користувачів, що досягла близько 111.8 мільйона, що на 41 відсоток більше, ніж рік тому. Проте компанія зазнала значних чистих збитків, які перевищили прогнози: 279.8 мільйона доларів у порівнянні з 207.2 мільйона доларів у другому кварталі 2024 року. Що стосується прогнозів для фінансового року 2025, то очікувана консолідована чиста втрата складає близько 1.2 мільярда доларів, що також перевищує попередні оцінки.
Компанія надала застереження щодо останніх двох пунктів, вказавши, що чисті збитки стали наслідком «розбіжності у часі між визнанням відстрочених доходів і негайним визнанням операційних витрат».
За даними Roblox, більшість перевищення бронювань у другому кварталі є «відстроченим і буде визнано як дохід протягом середнього життєвого циклу платного користувача», який складав 27 місяців під час другого кварталу 2025 року. Тим часом основні операційні витрати «перевищили» визнаний дохід внаслідок масштабування бізнесу компанії, що призвело до збільшення чистих збитків. Щодо консолідованих чистих втрат, компанія вказує на те, що це наслідок збільшення прогнозу бронювань на фінансовий рік 2025.
Цікаво порівняти використання цих застережень з фінансовим звітом за перший квартал 2025 року. Тоді компанія зазначила, що її консолідовані чисті збитки (216.3 мільйона доларів) були «кращими за верхню межу» її прогнозу у діапазоні 287-267 мільйонів доларів і «покращенням» у порівнянні з консолідованими чистими збитками в першому кварталі 2024 року, які становили 271.9 мільйона доларів.
Також у першому кварталі 2025 року чистий обсяг готівки та їх еквівалентів від операційної діяльності становив 443.9 мільйона доларів, що на 86 відсотків більше, ніж рік назад, тоді як вільний готівковий потік склав 426.5 мільйона доларів, зростання на 123 відсотка у річному обчисленні. Проте компанія пояснила вигоду від затримки виплати 30 мільйонів доларів розробнику, яка була перенесена на другий квартал. «Якби ми здійснили цю платіж у першому кварталі 2025 року, як планувалося спочатку, операційний грошовий потік за квартал становив би 413.9 мільйона доларів, а вільний грошовий потік – 396.5 мільйона доларів», – зазначила компанія тоді.
Успіх Grow a Garden не є одноосібною історією
Хоча очевидно, що Roblox покладається на успішні проекти, такі як Grow a Garden, варто також враховувати деякі важливі аспекти, які виходять за межі фінансових показників. У випадку з Grow a Garden, розробник Roblox Ядзен «Джендел» Маудсен отримав частину гри, щоб продовжити її розвиток разом із командою розробників. Потім компанія Do Big Studios із Флориди купила частку в цьому проекті. Це, за словами Business Insider, сприяло збільшенню акценту на монетизацію з можливістю робити внутрішні покупки, які прискорюють ігровий процес.
Беручи до уваги, що приблизно 40 відсотків гравців молодші за 13 років, акцент на монетизацію викликає етичні питання. Минулого року Sky News повідомила, що мережа незаконних казино дозволяла дітям грати у азартні ігри з використанням своїх Roblox облікових записів. На самій платформі, як повідомляла The Guardian, є звинувачення в тому, що діти стали жертвами маніпуляцій, порно контенту, насильства та образливого мовлення. У серпні 2024 року уряд Туреччини заборонив Roblox через нібито експлуатацію дітей.
У розмові з BBC співзасновник і CEO Дейв Баззучі наголосив, що компанія ретельно стежить за безпекою своїх користувачів, у той час як «десятки мільйонів» користувачів отримують «чудовий досвід» на платформі. Відповідаючи на питання про занепокоєння батьків з приводу користування платформою їхніми дітьми, Баззучі зазначив: «Якщо вам не комфортно, не дозволяйте дітям користуватися Roblox».
Grow a Garden безумовно є прикладом успіху, який Roblox Corporation просуває серед своїх користувачів — створення ігор, що приваблюють мільйони гравців і можуть стати основою для їхньої кар’єри або фінансового майбутнього. Слідкувати за тим, чи зможуть інші розробники досягти подібних успіхів без продажу своїх ігор комусь на зразок Маудсена чи Do Big Studios, буде цікаво.