
Минули приблизно три тижні з моменту, як Microsoft скоротила приблизно 9,000 співробітників, серед яких чимало людей з відділу відеоігор. Багато співробітників підрозділу ZeniMax Media розповіли, як відбувалося те хаотичне звільнення та які труднощі вони переживають у нових умовах після чергових радикальних скорочень в компанії, яка виробляє Xbox.
Рішення Microsoft звільнити людей спричинило не лише масові потрясіння та емоційний стрес, але, за словами деяких працівників, це також вплине на продуктивність тих, хто залишився.
Численні співробітники ZeniMax Media розповіли, що вони були приголомшені тим, як були повідомлені про скорочення. Один із джерел, який вирішив залишитися анонімним, описав, як після звільнень їх заблокували в внутрішньому Slack-каналі ZeniMax, залишивши в невідомості впродовж кількох годин. “За останні кілька хвилин я, на жаль, втратив доступ до всього,” сказав він. “Ні Slack, ні електронна пошта не працюють. У нас є Discord поза роботою, але там лише люди в паніці без жодної перевіреної інформації.”
Вони детально описали, як працівників відключили від цих каналів ще до контакту з HR, що викликало загальне замішання і паніку. “Враховуючи, що у нас немає електронної пошти, я не знаю, як вони повинні зв’язатися з нами – не впевнений, що у них навіть є моя особиста електронна пошта,” додав він. Інше джерело, яке також залишилось анонімним, підтвердило цю інформацію й зазначило, що у них склалося враження, ніби їх “переїхала вантажівка”.
Діюча співробітниця ZeniMax і член профспілки ZWU-CWA Пейдж Брансон назвала цей день “одним із найгірших у своїй кар’єрі”. Вона пояснила, що Microsoft не змогла уточнити, хто саме підпадає під скорочення, і стверджує, що ті, хто були звільнені, були “абсолютно ключовими” для успіху The Elder Scrolls Online та “невід’ємними” для щоденної роботи студії.
“Було дуже сумно бачити людей, які так засмучені і спантеличені, не знаючи, чи залишаться вони на роботі до кінця дня”, додала вона. Брансон заявила, що звільнення сприймається як “зрада довіри найвищого рівня” і що тепер компанія, здається, спочатку розмовляє з акціонерами, а вже потім з розробниками.
Старший тестувальник ZeniMax і член ZWU-CWA Осен Мітчел вказала, що відсутність комунікації з боку Microsoft залишила її та колег у стані “бою або втечі” в день звільнень. “Це не нормально. Це не те, як має бути. Скільки б разів вони не намагалися зробити це нормою – це не так. Метод, яким це зроблено, є нелюдським,” додала вона.
“Деякі працювали тут по 15 років і були звільнені. Змушувати людей квапитися, щоб надіслати прощальне повідомлення в Slack колегам, з якими вони працювали над різними проектами, це жахливо. Це жахливо. Якщо я мав би надіслати будь-яке повідомлення будь-якому керівнику зараз, це було б – перегляньте цей процес, оскільки це ненормально і це неприпустимо.”
‘Це гостра травматична подія, і з нею потрібно поводитися відповідним чином’
Обидві, Мітчел та Брансон, наразі працюють у ZeniMax, але мають кілька відвертих слів для лідерів Xbox Філа Спенсера, Метта Буті та Сари Бонд, які вже пережили закриття кількох студій та повторні масові скорочення після злиття компанії на $68.7 мільярда з Activision Blizzard.
Мітчел зазначила, що у керівництва Xbox склалося враження, що вони “відірвані” від реальної ситуації в компанії і вона хоче, щоб вони почали спілкуватися з людьми, які працюють на передовій. “Я б благала вас – я б стала на коліна й благала [вас] прямо зараз – будь ласка, говоріть з людьми і запитуйте їх, як це на передньому плані, перш ніж надсилати такі загальні електронні листи,” сказала вона. Її коментарі з’явилися після того, як з’явилася витік внутрішньої інформації (через Windows Central), в якому Спенсер оголосив про масштабні скорочення, зазначивши водночас, що Xbox має “більше гравців, ігор та ігрових годин, ніж коли-небудь.”
“Ви занадто далеко, щоб розуміти, як – можливо, не навмисно – як порожні ці електронні листи,” додала Мітчел, яка відзначила, що, хоча не існує “правильного” способу здійснення звільнень, Microsoft не змогла цього зробити не раз. “Це гостра травматична подія, і з нею потрібно поводитися відповідним чином,” додала вона. “[…] Як ми можемо пом’якшити вплив того, наскільки це травматично для людей, зокрема тих, хто залишився?”
Хоча Брансон зазначила, що не мала жодних особистих контактів з керівництвом Xbox, вона вважає, що їм буде важко відновити довіру співробітників після того, як так багато життів було підірвано за останні 18 місяців. “Я не знаю, що вони можуть зробити на даний момент, щоб відновити довіру споживачів і частини своїх співробітників,” сказала вона. “Я продовжую пригадаємо [закриття] Tango Gameworks та Arkane Austin – спостерігати за цим було тепер другим найгіршим днем у моїй кар’єрі.
“Ці масові скорочення впливають на реальних людей та реальні родини, витягуючи їхні життя в хаос. Я бажаю, щоб до людей ставилися з емпатією – це основне повідомлення, яке я хотіла передати. Я хочу, щоб люди були співчутливими і думали про людську ціну всього цього.”
Зараз незрозуміло, скільки людей конкретно було звільнено в ZeniMax, але одне анонімне джерело сказало, що “дуже багато”, а інше вказало, що постраждали сотні осіб.
У публічній заяві, випущеній на минулому тижні, Комунікаційні працівники Америки (CWA) та ZeniMax Online Studios United-CWA (ZOSU-CWA)—інша профспілка, яка утворилася в ZeniMax—сказали, що жоден з членів профспілки поки не був звільнений, але підтвердили, що це може статися в майбутньому. Представники CWA та профспілки ZeniMax продовжують переговори з Microsoft щодо скорочень.
Працівники стверджують, що Microsoft просто викинула десятиліття інституційних знань на смітник
Емоційний вплив звільнень—на тих, хто був звільнений, і на тих, хто залишився—очевидний. Більш практичний недолік полягає в тому, що Microsoft стерла десятиліття досвіду в один мить, ускладнюючи розробникам, які зберегли свої місця, підтримувати той рівень якості, який, безсумнівно очікують від них роботодавці (та їхні акціонери).
“Багато практичних знань просто зникло за ніч”, сказала Брансон. “Ті, хто залишився, тепер змушені збирати шматки якнайкраще. Погіршений моральний стан і загальне замішання вплинули на наш робочий процес. Раніше у нас були дуже надійні люди, які працювали над різними завданнями, а тепер їх немає. Вони були важливими. Я відчуваю, що їх вважали лише числами на аркуші, але насправді те, що вони робили, було надзвичайно важливим для правильного функціонування всього.
Мітчел стверджує, що ZeniMax втратила третину інституційних знань, які підтримували багато з її проектів в гладкому стані. Microsoft стверджує, що скорочення були зроблені для оптимізації робочих процесів і підвищення гнучкості студій, але Мітчел вказує, що насправді це, ймовірно, вимагатиме від співробітників важкої праці, щоб взяти на себе обов’язки кількох людей.
“Ця група працівників, що залишилася, якось повинна продовжувати випускати ігри, що отримують нагороди,” пояснює вона. “Я не зовсім розумію, як це працює. Здається, багато людей переходять між проектами, щоб зайняти місце когось, хто був звільнений—і, напевно, їм знадобилося шість місяців, щоб зрозуміти, як ефективно виконувати ці обов’язки.”
На людському та емоційному рівні, сказала Мітчел, дуже складно робити свою найкращу роботу, коли ти “дивишся на кладовище”. Вона пояснила, що члени ZWU-CWA лише що погодили контракт з Microsoft, згідно з яким вони повернуться в офіс. Однією зі світлих сторін цієї ситуації була можливість більше співпрацювати з колегами в особистій зустрічі. Тепер багато з них більше не мають роботи.
“Microsoft просто знищила все, що могло бути чудовим у культурі та співпраці,” додала вона. “Моральний стан на жахливому рівні. Це жахливо. Люди під стресом. Вони плачуть. Для багатьох із нас це були справжні друзі. Це наші сусіди. У моєму випадку – це мій партнер, з яким я працював, і його звільнили. Я не є унікальною історією.
“Це жахливо. Відновлення займе багато часу. Потребується багато часу, щоб зібратися і знову привести проекти в порядок. Я також вважаю, що необхідно повернути деяких людей. Я не бачу, як ми можемо пройти через цю роботу без повернення деяких людей.”
‘Багато з нас намагаються залишитися, бо вірять у покращення’
І Брансон, і Мітчел вважають, що звільнення були б набагато сильнішими в ZeniMax, якби багато хто з її членів не об’єдналися в профспілки. Сотні співробітників ZeniMax успішно організувалися під прапорами ZeniMax Workers United-CWA та ZOS United-CWA, і ці групи зараз об’єднуються, щоб підтримати один одного.
“Це заспокоює мати організацію, таку як CWA, під час цієї ситуації, бо якби ми не організувалися і не мали підтримки зовнішньої організації, яка могла б боротися за людей, які постраждали—та тих, хто ще має роботу, це було б великою різницею,” зазначила Брансон. “Це неймовірно корисно мати їхні ресурси за нами в цей час. Я залишаюсь дуже-дуже переконаною в необхідності профспілкового руху не лише в індустрії відеоігор, а й у всій технічній галузі.”
Мітчел пояснила, що члени профспілки з різних підрозділів об’єдналися, щоб допомогти один одному впоратися з ситуацією, редагуючи резюме, організовуючи навчальні інтерв’ю та переглядаючи портфоліо. Вони фактично роблять все можливе, щоб ті, чиї життя були зламані через дії Microsoft, не залишились без підтримки. Вона також зазначила, що деякі з тих, хто безпосередньо боролися за профспілкову організацію в ZeniMax, тепер не зможуть побачити плоди своєї праці, але висловила надію, що їхні спільні зусилля прокладуть шлях до світлішого майбутнього.
“Ми щойно ратифікували наш перший контракт. Це був справжній момент святкування для нас, але у нас залишилось лише два тижні, щоб насолодитися цим. У цьому плані важко не відчувати, що ‘чорт, ми пройшли через все це, і тепер третина з нас не побачить, як це запрацює’,” додала вона.
Мітчел вважає, що ще є прогрес, який потрібно зробити для покращення умов контрактів і пом’якшення наслідків звільнень, але зазначила, що профспілки дали працівникам можливість зламати комунікаційні бар’єри між командами і підрозділами, що дозволяє їм об’єднуватися в критичні моменти, як цей. Вона сподівається, що співробітники ZeniMax зможуть продовжувати працювати разом, щоб подолати біль і труднощі, викликані Microsoft, і припустила, що вона б давно залишила компанію, якби не вірила в цю можливість.
“Я все ще працюю в Microsoft. Це не так, що я шукаю іншу роботу. Багато з нас намагаються залишитися, бо вірять у покращення. Це важливо для всіх, хто читає, особливо для керівництва,” сказала Мітчел. “Якщо люди залишаються, це не лише через страх втратити роботу. Це тому, що в якийсь момент часу вони вірять у культуру і цінності, які колись створювалися в цьому місці.”
Ми звернулися до Microsoft за коментарем.
Оновлення: Цю статтю було змінено, щоб уточнити, що коментарі Мітчел щодо внутрішніх комунікацій у ZeniMax не стосувалися безпосередньо витоку, написаного Філом Спенсером.