Семінар «Gamedev освіта в Україні»: Наше відновлення зустрічей у Кропивницькому після 5-річної перерви

Протягом десятиліть проведення Global Game Jam в Україні вдалося сформувати активну спільноту, до якої увійшли студенти, викладачі та професіонали в галузі ігрової індустрії. Цей світовий захід охоплює більше 15 міст України, і до пандемії ми підтримували традицію проводити фізичні зустрічі в Кропивницькому, на яких учасники демонстрували свої ігри наживо. Також на таких зустрічах оголошувалися результати Всеукраїнського конкурсу ігор, та нагороджували переможців квитками на конференції індустрії.

З 2020 року збори перейшли в формат Всеукраїнських презентацій ігор, які проходять у Discord на каналі GGJUA з трансляцією на YouTube. Однак, як показали карантинні обмеження та військові дії, живе спілкування є надзвичайно цінним. Ми прийняли рішення відновити цей формат і запросити учасників та координаторів Global Game Jam Ukraine до Кропивницького, до Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті.

Оскільки переможці GGJUA та Ctrl+Alt+Disinfo вже були визначені, ми вирішили провести цю зустріч у форматі науково-практичного семінару зі спеціальним круглого столу, присвяченого питанням освіти в Gamedev, виставці ігор (не обов’язково створених під час джемів) та конкурсу ігрових пітчів.

До нас завітали гості з Одеси, Львова, Харкова, Києва та Шостки. Представники Одеського національного технологічного університету, Національного університету «Львівська Політехніка», Харківського національного університету радіоелектроніки та інших організацій відвідали наш захід. Серед гостей також були представники ІТ-компаній ONIX, Banda Pixels та шкіл програмування Ш++.

Учасники з Заграви (Рівне), Університету Хевде (Швеція) та Європейського гуманітарного університету (Польща) висловили бажання приєднатися до круглого столу онлайн. Всі налаштування були зроблені, однак, через повітряну тривогу, захід відбувся у бомбосховищі інституту. Наші шведські колеги надіслали вітальне відеозвернення, в якому згадали про проект створення української gamedev-екосистеми за шведською моделлю.

Наш інститут давно співпрацює з Університетом Хевде, цього року шість наших студентів брали участь у міжнародному гейм-джемі у Швеції в рамках програми Erasmus+. Також ми залучаємо шведських колег для суддівства наших джемів та для роботи в редакційних колегіях наукових конференцій з гейм-джемів ICGJ. Це може свідчити про можливість розширення цього співробітництва.

На круглому столі Дарія Цалікова з Octanta Studio презентувала партнерську програму для освітніх закладів, у рамках якої студенти можуть безкоштовно отримати повну ліцензійну версію Unity-асету Automatic Tutorial Maker. Ми також обговорили перспективи українських наукових конференцій та публікацій, присвячених розробці ігор. Адже багато років існують міжнародні конференції, такі як ICGJ, DiGRA, FDG, їхні матеріали індексуються у Scopus та Web of Science.

В Україні останні кілька років проходить конференція молодих науковців, аспірантів і студентів «Комп’ютерні ігри і мультимедіа, як інноваційний підхід до комунікації» на базі ОНТУ. Міжнародна ICGJ щороку змінює своє місце проведення, у 2023 році базою її проведення став наш інститут. Враховуючи, що геймдев у Європі та світі є предметом як практичних досліджень, так і освітнього та наукового пошуку, в Україні також слід активно розвивати цю тему на всіх рівнях.

Після відбою тривоги, ми змогли повернутися до аудиторії університету для кросплатформеної розробки ігор. Будь-який охочий міг представити свою гру на виставку — як професіонал, так і любитель, чи в рамках навчання.

Гості мали можливість підійти до комп’ютерів і зіграти в представлені ігри, а також випробувати віртуальну реальність, зокрема, у проекті студентів Харківського національного університету радіоелектроніки, де фотореалістичні ефекти забезпечують повне занурення в гру. Варто також згадати Кубок України з програмування, що проводить ХНУРЕ — запрошуємо долучитися!

Після перерви відбувся конкурс ігрових пітчів, де учасники виконували короткі чотирьохвилинні презентації своїх ігор. Уміння правильно презентувати гру стало таким же важливим, як і навички розробки, оскільки ринок стає все більш насиченим, а автори прагнуть привернути увагу гравців.

Переможцями ігрового пітчу стали такі проекти:

From the Abyss — гра в жанрі survival horror, натхнена творами Говарда Лавкрафта, що розгортається в кінці 30-х років. Гравець виступає в ролі героя, котрий потрапив у містичний маєток, звідки йому потрібно знайти таємничу книгу та вибратися живим.

Цю гру розробили студенти третього курсу ЕТІ Роман Прокопенко та Ростислав Волощук в рамках курсів «Unity» та 3D-моделювання. Якість виконання демонструє гарну взаємодію між програмістом і 3D-моделером.

Anti-Disinformer — колекційна карткова гра на тему боротьби з дезінформацією. Гра допомагає гравцям вивчати техніки перевірки фактів та визначення джерел інформації, навчаючи їх методам боротьби з фейками.

Цю гру презентував студент Одеського національного технологічного університету Максим Лисогурський, який розробляв її разом з Катериною Левчук під час проекту United with Ukraine Game Jam, фінансованого Держдепартаментом США, що мав на меті підвищення цифрової грамотності. Гра увійшла до ТОП-20 з 130 учасників у конкурсі Ctrl+Alt+Disinfo та продовжує активно розвиватися.

Sound Swap — гра про роботу продавця в магазині музики, де гравець має підібрати найкраще аудіо для покупців, виходячи з їхніх музичних уподобань.

Цю гру розробила студентка другого курсу ЕТІ Софія Козлова у команді з представниками Німеччини, Фінляндії та Норвегії під час своєї поїздки до Швеції в рамках програми Erasmus+. Тема гри «Listen» (Слухай) надихнула студентів на створення проекту про музику та вміння слухати.

Labyrinth of Truth — у цій грі гравець є агентом, який перевіряє інформацію на правдивість, використовуючи свої навички верифікації, щоб боротися зі фейками в соціальних мережах. Студенти другого курсу ЕТІ Олександр Ярифа та Діана Суха розробили цю гру під час гейм-джему United with Ukraine Game Jam у лютому цього року.

No Map, No Treasure — комп’ютерна гра, що пропонує чотирьом гравцям відчути пригоди піратів через кидання кубика та виконання дій на картках. Гра була натхнена серіалом «Губка Боб», в якому герої грають у подібну гру.

Команда студентів третього курсу ЕТІ: Катерина Давиденко, Антон Мошняга, Ігор Євлахович та Ростислав Лужанський виконали проект, розподіливши обов’язки між собою. Катерина готувала 2D-графіку та координувала загальну роботу, Антон відповідав за 3D-моделі, Ігор працював з програмним кодом, а Ростислав створював музику.

Ultimate Tic-Tac-Toe 3D — нова версія гри в хрестики-нулики, де кожна комірка поля стає окремим ігровим полем. Щоб зробити свій хід на великому полі, гравець має спочатку виграти на маленькому полі, що надає грі стратегічної глибини.

Цей проект реалізувала команда з чотирьох студентів третього курсу ЕТІ під керівництвом Володимира Карчевського, який також працює в компанії ONIX. 3D-графіку створював Владислав Денисенко, а в окремих завданнях допомагали Дмитро Мітькін і Андрій Орлов.

Bunny Game — проста гра про зайця, який збирає моркву на полі, уникаючи перешкод. Свою першу гру розробила студентка другого курсу Кібернетичного фахового коледжу ЕТІ Надія Суганяка, здобувши досвід для своїх майбутніх проектів.

Також виступили інші цікаві проекти:

Veritas — у розробці цього проекту про боротьбу з дезінформацією взяв участь студент першого курсу ЕТІ Дмитро Панов як звуковий дизайнер. Усі звукові ефекти є оригінальними та створені ним вручну.

My Amigo — історія з розгалуженим сюжетом, що ілюструє важливість вміння розрізняти правду і дезінформацію в онлайн-взаємодії, була реалізована Софією Козловою під час Global Game Jam 2025.

Broken Plane — гра, що симулює управління літаком, де гравець має справлятися з несправностями. Студент третього курсу Ігор Войдюк реалізував закони аеродинаміки у Unity, намагаючись відтворити відчуття ностальгії від ігор минулого.

Primitive Tennis — гра в теніс проти штучного інтелекту, де можна налаштувати тривалість партії і систему ведення рахунку. Проект виконувала команда з третього курсу ЕТІ: Анастасія Литвин, Максим Зінін та сестри Каріна і Марина Власови, які належно впоралися з розробкою, використовуючи знання, здобуті під час навчання в ІТ-компанії.

Ragdoll — механіка гри, де гравець управляє персонажем, що виглядає як лялька. Студент Ігор Моргун досліджував фізику руху, щоб надати проекту веселого і динамічного вигляду.

Результати нашого заходу привернули увагу ЗМІ, і це додає натхнення учасникам. Вже заплановано наступну зустріч українських ігрових розробників на 28 червня в Одесі на Games Gathering.

  • Аватар

    Романовський Ігор

    Related Posts

    Від виходу The Witcher 3 гра заробила майже 650 мільйонів доларів

    The Witcher 3: Wild Hunt принес 2.4 мільярда польських злотих (642.3 мільйона доларів США) польському розробнику CD Projekt за десять років на ринку. Цей відомий проект стартував у 2015 році…

    Об’єднання QA ZeniMax досягло попередньої угоди щодо переговорів з Microsoft

    Сьогодні працівники, які мають профспілку в ZeniMax, святкували значну перемогу, дізнавшись, що їхній профсоюз ZeniMax Workers United-CWA і компанія-матір ZeniMax, Microsoft, нарешті досягли попередньої угоди щодо контракту після двох років…

    You Missed

    Від виходу The Witcher 3 гра заробила майже 650 мільйонів доларів

    Від виходу The Witcher 3 гра заробила майже 650 мільйонів доларів

    Прихід E-Day у 2026 році в Gears of War

    Прихід E-Day у 2026 році в Gears of War

    Джоні Айв стверджує, що Rabbit та Humane випустили погані продукти

    Джоні Айв стверджує, що Rabbit та Humane випустили погані продукти

    Tesla нещодавно втратив керівника відділу робототехніки

    Tesla нещодавно втратив керівника відділу робототехніки

    Нереально дорога система моніторингу Home від Ultrahuman має обмежені можливості

    Нереально дорога система моніторингу Home від Ultrahuman має обмежені можливості

    Microsoft доповнив Game Pass більше ніж 50 класичними ретро-іграми

    Microsoft доповнив Game Pass більше ніж 50 класичними ретро-іграми