
SAG-AFTRA опублікував нові пропозиції щодо захисту від експлуататорських практик, пов’язаних з генеративним штучним інтелектом, у відповідь на пропозицію від компаній-розробників відеоігор, зроблену 30 квітня.
Відповідь, котру надали 2 травня та оприлюднили лише зараз, містить контрпропозиції профспілки щодо конкретних термінів і використаної мови, а також пояснення простими словами. Наприклад, заміна терміна “проговорені діалоги” на “голосовий матеріал”, щоб включити звуки монстрів або істот та покрити ці виступи, а також уточнення, як компанії планують відстежувати виступи для виплат працівникам, коли вони використовуватимуть їх у майбутньому.
Серед цієї інформації – виплата за вторинні виступи (SSP) – одноразова виплата, яка має на меті уберегти акторів, що займаються захопленням руху, від повного витіснення генеративним ШІ. Профспілка висловила готовність піти на поступки щодо суми виплати, дозволивши річний аудит і зробивши цю виплату необов’язковою. Також відкинуто 12-місячний термін звітності про використання виступу актора, оскільки, за словами профспілки, ігри створюються набагато довше.
Спочатку роботодавці хотіли встановити захист штучного інтелекту виключно для нових виступів у рамках угоди про інтерактивні медіа (IMA). Багато попередніх робіт, а також виступи, виконані поза межами IMA, не підлягали б жодному захисту. Тепер же компанії готові охоплювати будь-які роботи, виконані відповідно до IMA, незалежно від дати запису, як цифрові копії.
Студії намагаються знайти модель, яка дозволила б їм використовувати копію актора для франшизи, в якій вони працювали раніше (без спеціального дозволу), але готові платити лише мінімальну ставку. SAG-AFTRA наполягає на тому, що компанії завжди повинні повідомляти працівника і отримувати їхню явну згоду.
“Деякі компанії платять за сесії акторам для запису передпроектних матеріалів, тоді як багато хто не платить за цю роботу або взагалі не використовує акторів“, – йдеться у відповіді на цю конкретну умову. “Виплата єдиної сесійної плати за всі чернетки на проєкт є компромісом“.
Використання копій вимагає особливих умов
Профспілка також відкинула пропозиції про безлімітні купівлі прав на цифрові копії “без сильного і чіткого обгрунтування”.
“Ми неодноразово запитували, чому вони не можуть платити за конкретну кількість використання виступів, які зазвичай відстежують, а це означає діалоги та візуальні виступи для кінематографії“, – зазначила SAG-AFTRA. “Відповіді не було. Купівлі як структура виплат в основному вигідні роботодавцям і ускладнюють життя виконавцям. Це очевидно в будь-якому випадку, коли впроваджуються купівлі – вони не є лише зручністю, це зазвичай свідчить про навмисну знижку для роботодавців“.
Більшість акторів працюють менше ніж на семи сесіях у рамках цього контракту. Якщо купівлі будуть обов’язковими, всі актори отримають їх, при цьому багато виконавців отримуватимуть більше, ніж зазвичай, тоді як ті, хто працює 10, 40, 70 сесій за гру, ризикують отримати “НАБАГАТО МЕНШЕ”, що стане проблемою для цих виконавців.
Однак купівлі не є обов’язковими, що натякає “на проблему для всіх”. Якщо компанії оцінюють, що їм потрібна копія актора для матеріалу менше ніж на шість сесій, або в принципі не потребують копії, вони не запропонують купівлю. Це змінюється, якщо копія потрібна на більше ніж шість сесій.
SAG-AFTRA наголосила на специфіці запитів на згоду, вимагаючи від компаній надати “як кількість реплік/оцінені дні, так і узгоджену оплату у звіті про використання”, який передають працівникам. “Якщо вони тільки звітуватимуть про виплату і не повідомлять, скільки матеріалу було створено за участю вашої копії, ви ніколи не дізнаєтеся, яку цінність має ваша виплата”.
“Оскільки ігри часто є великими, динамічними світами з десятками або сотнями годин ігрового процесу, буде дуже складно підтвердити, скільки або в який спосіб [роботодавець] використовував вашу копію без детального звіту про використання“.
Акція протесту отримала двопартійну підтримку конгресу, тоді як деякі студії замінюють акторів
10 квітня SAG-AFTRA отримала двопартійну підтримку конгресу для закону профспілки Nurture Originals, Foster Art, and Keep Entertainment Safe (NO FAKES), коли він був знову представлений у сенат. Він вперше був представлений ще у 2024 році, але не пройшов перед виборами.
“Закон NO FAKES не тільки про захист акторів, виконавців та ведучих“, – заявила президент SAG-AFTRA Френ Дрешер під час пресконференції. “Глибокі фейки можуть знищити всі життя. Не має значення, чи ви публічна особа, чи старшокласник, якого експлуатують в інтернеті. Час надати людям право сказати НІ, не моє обличчя, не мій голос!“
Тим часом профспілка закликала більше студій, які не беруть участі в страйку, підписати тимчасову угоду, оскільки вона вступає у свій другий рік страйків студій відповідно до угоди про інтерактивні медіа. Протягом цього часу профспілка також зазначила “тривожні лазівки” у пропозиціях щодо ШІ від великих студій-розробників.
На початку березня актори озвучування Емері Чейс та Ніколас Теркеттель виявили, що їх раптово замінили у грі Zenless Zone Zero, розробленій компанією MiHoYo. У соціальних мережах Чейс пояснила, що вона “не готова виконувати роботу, не покриту тимчасовою угодою SAG під час страйку за захист від ШІ”.