
Спілка виконавців голосів SAG-AFTRA подала скаргу про несправедливу трудову практику проти дочірньої компанії Epic Games, Llama Productions, через впровадження спірного чат-бота, що використовує штучний інтелект і відтворює голос Дарт Вейдера у Fortnite.
Версія з штучним інтелектом знаменитого антагоніста з’явилася у Fortnite минулого тижня. Вона імітувала виконання покійного актора Джеймса Ерла Джонса, що озвучував Дарт Вейдера (з дозволу його спадщини), використовуючи дві моделі розмовного ШІ: Google Gemini 2.0 Flash та ElevenLabs Flash v2.5.
Epic описала цю функцію як “експериментальну” у блог-посту, але все ж закликала гравців спілкуватися з персонажем. Гравці виконали цю пропозицію, в результаті чого Дарт Вейдер почав видавати різні заяви, від дивних до відверто образливих (включаючи образи). Epic визнала проблему та швидко ввела виправлення (дякую Kotaku), але не до того, як фрагменти невдалих висловлювань ШІ заполонили соціальні мережі.
Тепер компанія привернула увагу SAG-AFTRA, яка наразі проводить страйк проти великих ігрових студій, щоб забезпечити кращий захист для своїх членів у питаннях використання штучного інтелекту.
У заяві SAG-AFTRA визнала права своїх членів і спадщини контролювати використання своїх цифрових образів, але також зазначила, що потрібно “захищати наше право на ведення переговорів стосовно умов використання голосу, що замінює роботу наших членів.”
Це, як зазначалося, стосується тих виконавців, які раніше озвучували Дарт Вейдера у відеоіграх.
SAG-AFTRA звинуватила розробників Fortnite, Epic, у заміні людських виконавців на технології штучного інтелекту
SAG-AFTRA стверджує, що можливість для виконавців була позбавлена компанією Llama Productions, яка вирішила “замінити роботу людських виконавців технологією штучного інтелекту.”
“На жаль, [Llama] зробила це без попередження про свої наміри та без переговорів із нами щодо відповідних умов. У зв’язку з цим ми подали скаргу про несправедливу трудову практику до NLRB проти Llama Productions,” додала SAG-AFTRA.
Повну скаргу про несправедливу трудову практику можна прочитати тут, де вказано, що Llama “не вела добросовісних переговорів з профспілкою, одноособово змінюючи умови праці без попередження профспілки та можливості для переговорів, використовуючи голоси, згенеровані ШІ, щоб замінити роботу, що підлягає погодженню, у інтерактивній програмі Fortnite.”
Коротко кажучи, SAG-AFTRA вважає, що Llama та материнська компанія Epic відмовилися від конструктивного діалогу перед впровадженням персонажа, що може бути озвучений людським актором.
SAG-AFTRA нещодавно деталізувала вимоги до захисту прав у сфері штучного інтелекту, аби укласти нову угоду про інтерактивні медіа з групою студій, серед яких Take 2 Productions, EA, Activision та WB Games. Раніше профспілка зазначила, що існують “потенційно небезпечні прогалини” у пропозиціях щодо штучного інтелекту, які виносяться цими студіями.