
Сьогодні працівники, які мають профспілку в ZeniMax, святкували значну перемогу, дізнавшись, що їхній профсоюз ZeniMax Workers United-CWA і компанія-матір ZeniMax, Microsoft, нарешті досягли попередньої угоди щодо контракту після двох років з моменту профспілкового організування у 2023 році.
Новий контракт передбачає “значні” підвищення заробітної плати для всіх працівників, встановлення нових мінімальних зарплат та політики впровадження інструментів штучного інтелекту на робочому місці (перше узгодження політики відбулося наприкінці 2023 року).
Також в угоду включені забезпечення проти довільного звільнення, процедури врегулювання скарг та детальна політика кредитування, щоб QA-робітники отримували визнання за свою працю над іграми ZeniMax. CWA оголосила, що ця угода “встановлює нові стандарти” для індустрії відеоігор.
“Відеоігри вже багато років є потужним джерелом доходу в усій індустрії розваг, а працівники, які їх створюють, часто експлуатуються через їхню пристрасть і творчість,” сказав тестувальник QA ZeniMax Джессе Ліс, член переговорної комісії. “Наш перший контракт — це запрошення для професіоналів в індустрії відеоігор в усьому світі діяти”.
Ця угода стала результатом короткого публічного конфлікту між двома сторонами з листопада 2024 року по квітень 2025 року. Профспілка висловила протест проти рішення Microsoft передати більше роботи зовнішнім підрядникам та звинуватила компанію в “перешкоджанні” переговорам, що призвело до короткочасного страйку минулого року та голосування за авторизацію повторного страйку цієї весни. Microsoft спростувала ці звинувачення, заявивши, що представляла “справедливі” пропозиції переговорній комісії
Те, що обидві сторони змогли від перейти від публічних словесних атак до успішної угоди всього за два місяці, свідчить про досягнення певного прогресу після того, як працівники загрозили повторним страйком.
Профспілки мають інструменти переговорів, яких немає у окремих осіб
Адаптація контракту профспілки та тактики є потенційно потужним способом досягнення результату. У 2024 році лідери профспілки ZeniMax Автум Мітчел і Кріс Луско пояснили переваги процесу профспілкового організування під час розмови на подкасті Game Developer Podcast, зазначивши, що рішення організуватися дало нові можливості для переговорів, яких окремі працівники не мають.
Наприклад, двоє обговорили концепцію “права на повернення”, термін, який було включено в угоду про переговори, що вимагає від роботодавців пропонувати звільненим працівникам можливість повернутися на роботу, якщо їхні позиції будуть знову відкриті протягом 2-3 років після звільнення. Працівники, які організувалися в профспілку в США, також виграють від так званого “статус-кво”, який негайно впроваджується після проголошення профспілки, заважаючи роботодавцям раптово скорочувати пільги.
“Ми говоримо про усунення цього ‘крутячого колеса’ хоча б до певної міри,” сказала Мітчел у той час, говорячи про те, як висока плинність кадрів може завдати шкоди інституційному знанню студії.
Їхні тактики, без сумніву, будуть корисні іншим профспілкам, які ведуть переговори з Microsoft. У сусідній дочірній компанії Activision Blizzard розробники, які працюють над серіями Warcraft та Overwatch, також ведуть власну (словесну) боротьбу з компанією, так само, як і працівники в Raven Software та команди QA по всьому Activision Blizzard.