
Як розробники в Латинській Америці можуть успішно залучити інвесторів? Це питання стало темою обговорення на панелі експертів під час Gamescom Latam 2025 у травні. Хоча їхні поради стосуються переважно південноамериканського регіону, вони можуть бути корисними і для тих, хто працює у міжнародному контексті.
Управляючий партнер DealMaker Арнальдо Роча розпочав дискусію, пояснивши, що оцінює інвестиційний потенціал компанії на основі різноманітних факторів, таких як досвід команди та здатність адаптуватися до нових викликів та можливостей.
Він зазначає, що у гейм-індустрії є чимало компаній, які досягають початкового успіху, але утримати цю перемогу є справжнім викликом.
«Іноді ми стикаємось з чудовими командами та продуктами, але без розробки стійкого бачення для бізнесу та способу протистояти конкурентам», – пояснює він.
«Команда, можливо, відчуває це підсвідомо, але має труднощі з комунікацією. Якщо вони виглядають невпевненими або не можуть чітко пояснити цей аспект бізнесу, ніхто не захоче інвестувати». Він також порадив командам-проштучникам підкріплювати свої слова суворими даними, не «переговорюючи» про свій бізнес-план.
Роча вважає, що засновники компаній іноді зациклюються на наданні зайвої інформації, яка не є актуальною для інвесторів. Замість цього він радить зосередитися на демонстрації джерел доходу, щоб підкреслити «фінансову стійкість» їхньої пропозиції.
«Вам потрібно продемонструвати, звідки прийдуть ваші доходи», – підкреслює він. «Це пов’язано з утриманням, продажами чи клієнтами? Важливо адекватно описати ваш “двигун створення багатства”. Вам потрібен продукт, але це може бути початковий продукт, який можна розвивати та змінювати з часом.»
Крім того, він порадив розробникам у Бразилії прагнути до глобальних амбіцій. Не варто зупинятися на успіху на внутрішньому ринку, тому що потенційні інвестори, швидше за все, захочуть знати, що партнери готові до досягнення результати на більш широкому рівні.
“Що ви намагаєтеся створити і чому це має значення для вас?”
Девід Фернандес Ремесал, гендиректор Sandsoft, цілком погоджується з оцінкою Рочі. Він пояснює, що мобільний видавець обирає своїх партнерів на основі того, як розробляються їхні ігри, що включає аналіз технологій та комерційної життєздатності проекту.
«В основному, як видавець, ми зосереджені на синергії, яку ці студії можуть мати з нашою компанією. Наша увага на придбаннях, тож ми зацікавлені в тому, як утримати таланти та створити довгострокові можливості», – додав він.
Він стверджує, що найпоширеніша помилка, яку роблять розробники, подаючи заявку до Sandsoft, – це приділення занадто великої уваги фінансам замість акцентування на самій грі. Виступи, на його думку, повинні відповідати на основні питання: Що ви намагаєтеся створити і чому це важливо для вас? Які у вас можливості для реалізації цього бачення? І нарешті, чи буде це комерційно життєздатна концепція?
Ремесал закликає розробників звертатися до інвесторів, вже визначивши свою цільову аудиторію. Він вважає, що розробники часто потрапляють у пастку створення ігор, які подобаються тільки їм. Це працює зрідка, але він зазначає, що інвестори хочуть знати, як ви збираєтеся залучити широку аудиторію споживачів — і чи існує дійсно така база гравців.
Крім того, він попереджає, що подачі можуть зазнати провалу, якщо розробники надмірно акцентують на своїх KPI, замість того, щоб донести бізнес-кейс у зрозумілій і стислій формі.
Він також радить розробникам налаштувати свою подачу на акцентування “потреб” і “ризиків”, щоб уникнути створення презентації, що виглядає безладно. Ігнорування потреби в маркетингу – це ще один великий гріх з точки зору Ремесала. «[Я часто бачу], що команди вважають, що можуть розробляти ігри, які будуть комерційно успішними без відповідних маркетингових навичок», – додає він. «Вони думають про заголовок, але не про те, як вони можуть його комерціалізувати пізніше.»
“У вас має бути зрозуміла історія з продуктом в центрі”
Самуель Велосо, ранній інвестор у Maya Capital, підхоплює цю думку і пояснює, що життєвий шлях компанії має бути «обороноздатним».
«Вам потрібно, щоб ваша історія була зрозумілою, а продукт – у центрі. Ви повинні бути здатними пояснити, чому людям важливо існування цього продукту», – зазначає він. «Вкажіть цифри, щоб ми могли перевірити і протестувати ваше бачення. Це бачення має відображати сучасність — історію, яку ви написали досі — та майбутнє. Ми повинні вірити у ваше бачення і розуміти, чому воно здійсниться.»
Так само, як і Ремесал, він підкреслює, що до подачі слід відповідати на кілька базових запитань, зокрема «Чому ця команда?» та «Як ви будете розвивати бізнес навколо цього продукту?». Оцінка першого питання є особливо важливою, оскільки це допомагає зрозуміти, чому потенційні інвестори захочуть підтримувати вас як творців.
Велосо стверджує, що найвражаючі подачі, які він бачив, були «сором’язливими» з точки зору кількості представленої інформації — і це чудово.
«[Ці подачі] були дуже простими», – пояснює він. «Вони використовували зрозумілі аналогії, щоб усім було зрозуміло. Я ніколи не бачив повної, складної презентації під час першої зустрічі. Це для потім. Що відбувається, так це те, що ви будете мати занадто багато інформації і втратите глибину. Вам потрібно залишити простір, щоб команда могла проявити себе. Фінансові питання будуть обговорюватися пізніше, якщо перші розмови пройдуть добре.»