
PlayStation, володіючи студією Bungie, оголосила про відкладення випуску свого екстракційного шутера Marathon, що додало нових ускладнень у вже непростий розробницький процес, викликавши занепокоєння щодо стратегії PlayStation у розробці ігор та долі студії, що створила Destiny 2.
Причини затримки
Затримка пояснюється реакцією на як внутрішні, так і зовнішні відгуки, більшість з яких виявилися негативними, після закритого альфа-тестування у травні, яке дало можливість гравцям вперше ознайомитися з грою. У блозі Bungie йдеться: “Ми сприйняли ці [відгуки] близько до серця і зрозуміли, що нам потрібно більше часу для створення Marathon, яка дійсно відображатиме вашу пристрасть”. “Після багатьох обговорень у нашій команді розробників ми ухвалили рішення відкласти випуск, запланований на 23 вересня”.
Проблеми у компанії
Затримки запусків у відеоіндустрії — звичайна річ, проте відкладення Marathon відбувається на фоні регулярних повідомлень про зниження морального духу і хвилі звільнень у 2023 та 2024 роках, які спричинені зростанням витрат на розробку. PlayStation вже змінила структуру компанії, відокремивши одну команду розробників від Bungie в нову студію teamLFG. Проте генеральний директор PlayStation Studios Герман Хулст недавно запевнив інвесторів, що компанія “упевнена”, що не допустять тих же помилок, що призвели до катастрофічного випуску Concord, внаслідок якого закрилася студія Firewalk Studios.
Вплив звільнень на розвиток
Процес розробки Marathon також постраждав через звільнення ігрового директора Кріса Барретта, якого звинувачували в неналежній поведінці і сексуальних домаганнях кількома працівниками. Барретт подав позов проти Sony після його звільнення, заперечуючи звинувачення. Sony відповіла документами, що фіксували ймовірні проступки.
Після закінчення закритого альфа-тестування у травні 2025 року, Bungie прагнула вирішити претензії зовнішнього художника на ім’я Antireal, який заявляв, що компанія використовувала її дизайни для створення текстур, які прикрашали будівлі у Marathon. У заяві студія поклала провину на неназваного колишнього працівника за використання графіки і пообіцяла “виправити ситуацію” з Antireal. Використання цієї графіки виявилося настільки масштабним, що Forbes повідомив, що компанія повністю переглядає свій маркетинговий матеріал, щоб усунути всі випадки використання вкрадених активів.
Цей інцидент, судячи з усього, став серйозною ланкою для багатьох розробників у компанії, які висловлювали Forbes, що на даний момент в Bungie існує “активно ворожа атмосфера”.
Що потрібно для успіху Marathon?
Хоча нерегулярний прийом та подальша затримка не означають, що Marathon приречений на провал, стає очевидним, що для перетворення його на успішну гру знадобиться більше ресурсів, ніж спочатку планувалося.
Розробники в інших компаніях, таких як Bethesda Online Studios, Square Enix та CD Projekt Red, також стикалися з критикою після відповідних випусків Fallout 76, Final Fantasy XIV і Cyberpunk 2077. У цих випадках командам надали час та ресурси, щоб врахувати відгуки та привести свої ігри до фінансового успіху.
У своєму повідомленні Bungie зазначила, що компанія зосередиться на покращенні “соціального досвіду” (гра, очевидно, планувалася до виходу без чату на близькій дистанції, популярної функції в жанрі екстракційних шутерів), а також на вдосконаленні бою з ворогами у грі та глибшій інвестиції у “наратив і екологічне оповідання” з темнішими мотивами, що “відповідають темам оригінальної трилогії”.