
На вулицях центру Шанхаю помітили камуфльований BMW, що позначений німецькими номерами. Цей автомобіль є новим поколінням BMW iX3, який базується на футуристичному концепті Neue Klasse X, представленому минулого року. В SUV проходять стандартні тестування в Китаї, де він перевіряє свої можливості на найвимогливішому ринку електромобілів світу.
Запуск цього продукту є важливим етапом для BMW. Китай лишається найбільшим ринком для німецького виробника, проте його поточні електричні моделі не витримують конкуренції. Вихідний BMW iX3 продався повільно – з січня по липень 2025 року було реалізовано лише 8,475 одиниць.
У той же час бензинова версія, X3, знайшла 39,571 покупців. Оскільки китайські споживачі активно обирають електромобілі від агресивних місцевих брендів, BMW усвідомлює, що новий iX3 має стати успішним, інакше бренд ризикує залишитися позаду.
Дизайн нового iX3 суттєво відрізняється від сучасних моделей BMW. Камуфльований прототип демонструє низьку лінію кузова та мускулисті задні крила, що надають йому потужний вигляд. Для підвищення ефективності ручки дверей вбудовані в кузов, а п’ятиспиці колеса оснащені аеродинамічними накладками. Ззаду стрункі задні ліхтарі і спойлер на даху формують сучасний, естетичний вигляд.
Двері багажника виглядають дещо короткими, що може означати високий підйом при завантаженні. За словами керівника дизайну BMW Kai Langer, нова модель буде більшою за попередницю, але меншою за поточний X5, що розмістить її в популярному сегменті середніх SUV.
Під новим кузовом також прихована технологія електромобілів наступного покоління від BMW, яка обіцяє значні покращення в діапазоні та швидкості заряджання. Модель iX3 50 xDrive із верхньою комплектацією прогнозує вражаючий 497 миль пробігу за європейським стандартом WLTP завдяки використанню нових циліндричних батарей.
Це відповідає приблизно 559 милям за китайським стандартом CLTC та дуже конкурентоспроможним 400 милям за американським стандартом EPA. Не менш важливою є швидкість заряджання – завдяки архітектурі 800V, iX3 зможе додавати 217 миль пробігу всього за 10 хвилин, з максимальною потужністю зарядки до 400 кВт.
Всередині новий iX3 буде оснащено радикально новою концепцією приладової панелі. “Панорамний дисплей” простягнеться по всій ширині лобового скла, проектуючи ключову інформацію, таку як швидкість та навігацію, на спеціально оброблену поверхню. Для водія пропонується більш традиційний проекційний дисплей (HUD), який відображатиме критично важливі дані безпосередньо в їх полі зору.
Технології продовжують вражати завдяки розвиненій системі допомоги водієві (ADAS), що працює на основі штучного інтелекту. Одна з її особливостей дозволить водієві змінювати смугу, просто подивившись у відповідне дзеркало заднього виду. Для більш просунутого автоматизованого водіння BMW уклала партнерство з компанією Momenta для розробки інтелектуального рішення, яке дозволить здійснювати навігацію від точки до точки як на шосе, так і в міських умовах.
Офіційні дані про потужність ще не оприлюднені, проте новий iX3, за очікуваннями, буде значно потужнішим за попередню модель, яка використовує один мотор потужністю 210 кВт (282 к.с.) для приводу задніх коліс. Наступне покоління вперше представить можливість з двома моторами з повним приводом.