Світ електричних автомобілів розвивається стрімко, і сьогодні дискусії стосуються не лише дальності, а й емоцій, пов’язаних із водінням. Китайський виробник Leapmotor робить важливий крок у цьому напрямку, презентуючи нову модель B05 Ultra – електричний хот-хеч, який отримав частину європейської інженерії від компанії Stellantis.
Що відомо про Leapmotor B05 Ultra
Дебют моделі B05 відбувся на Мюнхенському автосалоні 2025 року, де вона представлена як компактний хетчбек. Модель B05 Ultra, відома на китайському ринку як Lafa 5 Ultra, є її більш потужним та агресивним варіантом.
B05 Ultra характеризується вдосконаленим аеродинамічним пакетом, що включає агресивний передній сплітер, виражений задній спойлер та глянцево-чорні акценти, які вирізняють її з-поміж базових моделей. Виробник стверджує, що ці елементи не лише для естетики, а й покращують стабільність на високих швидкостях. Обидві версії, стандартна та Ultra, комплектуються 19-дюймовими легкосплавними колесами.
Для того, щоб перетворити B05 Ultra на спортивний автомобіль, Leapmotor звернувся за допомогою до фахівців Stellantis. Європейські інженери активно працювали над налаштуванням шасі, завдяки чому вдалося досягти практично ідеального розподілу ваги 50:50. Це ключовий аспект для забезпечення маневреності у поворотах.
Ця співпраця повинна довести, що китайські електромобілі можуть бути не лише доступними, але й захоплюючими у водінні. Автомобіль побудований на модульній платформі LEAP 3.5 та має довжину 4,43 метри.
Попри те, що деталі щодо екстер’єру та шасі вже оприлюднені, інтер’єр поки що залишається у таємниці. Повне розкриття кабіни очікується наприкінці поточного року. Старший віце-президент компанії Cao Li підтвердив, що B05 Ultra оснастять “виключно замшеподібними матеріалами”, що створюють спортивну атмосферу. Основна увага зосереджена на поєднанні функціонального дизайну та ергономіки, що є провідною ідеєю всього проекту.
Але справжнє захоплення викликатиме силова установка. Стандартні європейські версії B05 пропонуватимуть однодвигунні системи з потужністю 177 і 215 кінських сил, а також з прогнозованим запасом ходу від 400 до 500 км. Натомість B05 Ultra планується з системою повного приводу з двома електродвигунами, що видаватим від 320 до 400 кінських сил. Якщо ці показники підтвердяться, B05 Ultra зможе змагатися з такими визнаними електричними моделями, як Volkswagen ID.3 GTX і MG4 XPower.
Leapmotor націлений на молоду аудиторію, оскільки близько 70% попередніх замовлень у Китаї належать людям віком до 35 років. Стандартна версія B05 планується до випуску в Китаї наприкінці 2025 року, в той час як високопродуктивна B05 Ultra з’явиться в першій половині 2026 року.
В Європі ціни на стандартні моделі очікуються на рівні менше 30,000 євро. Звісно, Ultra буде дорожчою, але передбачається, що вона стане конкурентоспроможною та доступною опцією, можливо, знижуючи ціни на фоні своїх європейських конкурентів. І якщо у когось виникли сумніви про те, що Leapmotor може запропонувати швидкий електромобіль, варто звернути увагу на потужний C10 AWD, який має 585 кінських сил.





