
Згідно з даними компанії Canalys, у першому кварталі 2025 року глобальний ринок планшетів зріс на 8,5% в річному обчисленні. Однак причини зростання поставок варіювалися залежно від ринку.
Під час пандемії продажі планшетів різко зросли, оскільки багато людей почали працювати та навчатися з дому. Проте, тепер цим пристроям вже 4-5 років, і вони потребують заміни – саме це стало причиною зростання поставок у США в першому кварталі.
Адміністрація Трампа оголосила про введення загальних мит, але швидко внесла зміни, звільнивши смартфони, планшети та чіпи від митних зборів, тому це не справило значного впливу. Проте мита все ж вплинуть на ринок: зростання цін призведе до того, що цикл оновлення планшетів подовжиться, адже їх оновлення буде вважатися менш пріоритетним у порівнянні з іншими товарами.
У Китаї уряд запропонував споживчі дотації, що збіглося з традиційними знижками до Китайського Нового року, в результаті чого ринок показав двозначне зростання поставок. На відміну від ринку смартфонів, Apple залишається лідером у Китаї, проте Huawei та Xiaomi демонструють зростання, підсилене їхніми екосистемами смарт-пристроїв, в той час як Honor має успіх у сегменті цінових товарів.
На глобальному рівні Apple є провідною брендом планшетів, доставивши 13,7 мільйона одиниць, що на 14% більше порівняно з минулим роком. Samsung впала на 5,2%, але зберегла другу позицію. Тим часом Xiaomi демонструє швидке зростання, проте все ще суттєво відставає від Apple та Samsung, поставивши 3 мільйони одиниць за квартал (+56,1% в річному обчисленні). Xiaomi випередила Lenovo, яка тепер на четвертому місці. Huawei залишається у п’ятірці найкращих, проте, незважаючи на успіхи в Китаї, її популярність на глобальному ринку знижується (на 12,5%).
Глобальні поставки планшетів (частка ринку та річне зростання) Canalys PC Market Pulse: Q1 2025 |
|||||
Виробник | Поставки Q1 2025 | Частка ринку Q1 2025 | Поставки Q1 2024 | Частка ринку Q1 2024 | Річне зростання |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 13,746 | 37.3% | 12,062 | 35.5% | 14.0% |
Samsung | 6,633 | 18.0% | 7,000 | 20.6% | -5.2% |
Xiaomi | 3,072 | 8.3% | 1,969 | 5.8% | 56.1% |
Lenovo | 2,537 | 6.9% | 2,135 | 6.3% | 18.8% |
Huawei | 2,394 | 6.5% | 2,735 | 8.1% | -12.5% |
Інші | 8,453 | 22.9% | 8,046 | 23.7% | 5.1% |
Всього | 36,834 | 100.0% | 33,947 | 100.0% | 8.5% |
Примітка: Поставки в штуках подані в тисячах. Відсотки можуть не складатися до 100% через округлення. Джерело: Аналіз ринку Canalys (поставки на продаж), місяць 2025 |
Планшети купують не лише споживачі, але й бізнеси та організації (наприклад, школи). Проте цей ринок залишався стагнуючим у першому кварталі. Урядові програми можуть купувати великі обсяги планшетів для шкіл протягом року, але, мабуть, не в США, де Міністерство освіти піддається тиску з боку адміністрації Трампа. Проте Таїланд оголосив про багаторічне фінансування для великої програми закупівель.
Джерело