Зростаюча популярність генеративного штучного інтелекту (ШІ) приносить не лише нові можливості, але й значні ризики, зокрема у сфері шахрайства. Останні дослідження компанії Santander UK виявили, що більше половини британців (56%) висловлюють побоювання щодо можливості стати жертвами онлайн-шахраїв, в той час як 50% не впевнені у надійності товарів, які купують в Інтернеті.
У 2022 році британські клієнти Santander стали жертвами шахрайських схем на суму 16,7 мільйона фунтів стерлінгів, причому 67% цих шахрайств відбулося через соціальні мережі. Неприємним відкриттям є те, що молоді люди, зокрема представники покоління Z, виявилися особливо уразливими до цих шахрайств. Хоча більше половини (51%) користувачів соціальних мереж повідомили, що вже стикалися з фальшивими оголошеннями, майже кожен шостий (14%) визнав, що втратив гроші через такі афери.
Кріс Ейнслі, керівник управління ризиками шахрайства в Santander UK, зазначає, що основними ознаками фальшивих реклам є непомірно привабливі ціни, підозрілі веб-адреси, невідповідності в зображеннях та граматичні помилки. Він підкреслює:
“Генеративний ШІ відкрив шлюзи для нової хвилі переконливих шахрайств, які на перший погляд можуть бути практично неможливими для виявлення. З розвитком технологій шахраї стають дедалі більш витонченими, тому важливо залишатися уважними і зважено підходити до оголошень, які здаються надто хорошими, щоб бути правдою.”
У світлі швидкого наближення сезону святкових розпродажів, експерт закликає споживачів навчитися розпізнавати ознаки шахрайства, щоб мати змогу безпечно здійснювати покупки в Інтернеті. Зазначені поради та рекомендації можуть допомогти користувачам виявити потенційні ризики та уникнути фінансових втрат, забезпечуючи їм впевненість під час онлайн-шопінгу.





