
Фінансовий регулятор Великобританії (FCA) розробив нові правила для цільової підтримки, які дозволять організаціям надати рекомендації конкретним споживачам щодо фінансових продуктів, що найкраще підходять для них.
Редакційний коментар
Цей контент був обрано, створено та відредаговано на основі його значущості та інтересу для нашої спільноти.
За даними звіту FCA, 12,5 мільйона споживачів потребують підтримки у заощадженні на пенсію, а 38% працездатного населення недоєднує кошти для майбутнього. В минулому році 59% дорослих не зверталися за фінансовими консультаціями щодо інвестицій, заощаджень, пенсійних та вихідних планів, а лише 9% отримали регульовані фінансові консультації.
Схема цільової підтримки спрямована на постачальників пенсій, будівельні товариства, інвестиційні компанії, керуючі капіталом, фірми фінансових консультацій та консалтингові компанії. Мета цієї ініціативи – створити портал фінансових рекомендацій для споживачів, які потребують допомоги у своїх фінансових рішеннях.
Консультація по пропозиції цільової підтримки стартувала 30 червня і завершилася 29 серпня 2025 року. У пропозиції фірми повинні попередньо визначити ситуації, в яких певна група споживачів потребуватиме підтримки, і надати готові пропозиції на основі цих сценаріїв. Зараз FCA переходить до наступного етапу розробки політики, щоб реалізувати схему цільової підтримки разом з інвестиційними та пенсійними компаніями.
Асоціація PIMFA, що об’єднує фахівців з управління капіталом і фінансових консультантів, відреагувала на пропозицію цільової підтримки, вимагаючи подальшої ясності щодо збору даних та способів комунікації рекомендацій споживачам.
Саймон Гаррінгтон, керівник відділу суспільних відносин PIMFA, зазначив: “Між цільовою підтримкою та регульованими консультаціями має бути встановлена чітка різниця. Споживачі повинні усвідомлювати, що рекомендації – це варіанти, а не інструкції. Врешті-решт, цільова підтримка повинна допомогти споживачам зрозуміти, що вони можуть зробити в певних ситуаціях, а не казати їм, що робити. Для споживачів, які потребують більш чітких вказівок, ми вважаємо, що спрощена консультація залишилася б прийнятним варіантом для FCA. Якщо вона супроводжується чіткими правилами, орієнтована на обслуговування конкретних угод і, що важливо, супроводжується переглядом вимог до кваліфікації, спрощена консультація може допомогти фірмам забезпечити необхідну певність для споживачів з чіткими потребами за ціною, яка є прийнятною як для них, так і для самої фірми.”
PIMFA також запропонувала FCA надати більше рекомендацій щодо сегментації споживачів і формулювання терміна “кращі результати” для споживачів, як зазначено в пропозиції. Організація також застерегла від включення загальних інвестиційних рахунків та високоризикових продуктів у цільову підтримку, які пов’язані з більшими ризиками. PIMFA радить FCA скасувати заборону для уповноважених представників у ринках інвестицій та пенсій, які надають рекомендації, і підтримує безкоштовну модель схеми, незважаючи на можливі комерційні інтереси деяких фірм.
Асоціація TISA також відреагувала на пропозицію FCA, застерігаючи, що споживачі, які потребують підтримки, будуть виключені без зміни Регламенту щодо конфіденційності та електронних комунікацій (PECR). TISA стверджує, що цільова підтримка має бути узгодженою як в цифрових, так і в недигітальних комунікаціях, щоб включити тих, хто не володіє технологіями.
Софі Легранд-Грін, керівник управління політикою TISA, зазначила: “Цільова підтримка є розумною, сприятливою для споживачів реформою, але якщо PECR не буде змінено, три з чотирьох споживачів залишаться поза досяжністю. Наші рекомендації є практичними: забезпечити можливість відмови від участі, щоб фірми могли допомогти тим, хто наразі не залучений, і встановити чіткі керівні принципи, щоб персонал міг надавати попередньо визначену підтримку, не переходячи в консультації. Якщо ми це зробимо, цільова підтримка матиме успіх на всіх каналах; у протилежному випадку ми ризикуємо консолідувати відірваність.”
Як PIMFA, так і TISA підтримують реформу FCA, але вимагають подальшого планування і коригувань, щоб гарантувати, що підтримка досягне споживачів, які її потребують, доступно та ефективно.