
Ми зазвичай не висвітлюємо щомісячні дані продажів окремих автомобільних компаній у конкретних регіонах, але ситуація з Tesla виглядає надзвичайно важливою з огляду на сучасні виклики. У черговий раз підтверджується, що компанія Ілона Маска переживає серйозні труднощі в Європі, адже її продажі в ЄС, Великобританії та Європейській асоціації вільної торгівлі впали на 49% у порівнянні з минулим роком у квітні, навіть незважаючи на загальне зростання продажів електричних автомобілів з акумуляторами.
Нові дані, оприлюднені Європейською асоціацією виробників автомобілів, показали, що Tesla зареєструвала лише 7261 новий автомобіль у квітні, що становить майже половину від показників квітня 2024 року. Цифри виглядають особливо вражаючими враховуючи нещодавній реліз оновленої моделі Y, яка, за прогнозами, мала привернути нових споживачів. Проте, схоже, ця стратегія поки що не спрацювала.
Попри оптимістичні заяви Маска щодо потенціалу продажів Model Y, криза бренду Tesla поглиблюється. А це не пов’язано з тим, що європейські споживачі втратили інтерес до електромобілів; з початку 2025 року продаж нових електричних автомобілів зріс на 26,4%, досягнувши 558262 одиниць, що дозволило зайняти 15,3% ринкової частки в ЄС.
Незважаючи на оптимістичні заяви Маска про перспективи продажів Model Y, криза бренду Tesla продовжує посилюватися.
Падіння популярності Tesla можна пояснити кількома факторами, включаючи зростаючу конкуренцію з боку місцевих виробників і китайських конкурентів, а також політику Маска, спрямовану на скорочення державних витрат під час адміністрації Трампа в рамках програми DOGE (Департамент ефективності уряду). Політична активність Маска в ЄС, де він виступив на підтримку праворадикальної партії Німеччини перед виборами, також, очевидно, не допомогла компанії.
Маск усвідомлює, що його політична активність має негативний вплив на Tesla. Він нещодавно заявив про намір витрачати менше часу на Вашингтон та більше зосередитися на своїй компанії — хоча також зазначив, що залишиться залученим до справ адміністрації Трампа до завершення терміну президентства.
Попередня підтримка республіканців діяльності Маска змінилася, адже громадськість в цілому втомилася від його витівок. Нещодавнє опитування Reuters/Ipsos показало, що 58% респондентів мають негативне ставлення до Маска, в той час як 39% висловилися про нього позитивно. Як виявляється, стратегія тісного зв’язку Маска з брендами його компаній не спрацювала. Опитування, що оцінювало репутацію провідних компаній, поставило Tesla на 95-е місце, а SpaceX — на 86-е, що є суттєвим падінням у порівнянні з 8-м і 5-м місцями чотири роки тому відповідно.
Під час нещодавнього квартального звіту про прибутки Маск з упевненістю заявив інвесторам, що продажі Tesla знову зростуть після завершення закриття заводів для оновленої моделі Y. Однак, враховуючи, що генеральний директор зосереджений на штучному інтелекті, робототехніці та автономних автомобілях, немає чіткої перспективи вирішення накопичених проблем Tesla.