
Tesla стикається з труднощами під час розгортання послуги роботаксі, які значно відрізняються від оптимістичних уявлень ентузіастів і впливових осіб, що мали ранній доступ до безпілотних автомобілів компанії. Завдяки уважним користувачам Reddit, ми отримали список помилок, які “неконтрольовані” транспортні засоби Tesla допустили протягом перших декількох днів.
### Інциденти з “фантомним гальмуванням”
Серед численних випадків зафіксоване “фантомне гальмування”, коли автомобіль раптово зупиняється без очевидної причини. Система сприйняття автомобіля, що базується лише на камерах, давно має проблеми з фантомним гальмуванням, неправильно трактуючи тіні, дорожню розмітку або інші природні фактори, що викликає автоматичне екстрене гальмування. На списку Reddit зафіксовано три випадки фантомного гальмування.
### Інші зафіксовані інциденти
Ось інші випадки, що сталися на даний момент:
Tesla заявила, що збирає відгуки від пасажирів для покращення послуг роботаксі. Деякі з перших пасажирів висловили свої думки на соціальних мережах, переважно щодо покращення роботи додатка. (Додаток не дозволяє змінювати місце підбору або позначати точку призначення в зоні обслуговування для точнішого відправлення.) Sawyer Merritt, користувач соціальної мережі, який публікує матеріали на підтримку Tesla, зазначив, що за два дні 20 поїздок пройшли без проблем. “Без втручання, без критичних питань безпеки. Всі мої поїздки були комфортними і плавними,” – написав він.
Проте наведений вище список свідчить про те, що не всі користувачі мали такий безперебійний досвід. Крім того, дані про ці інциденти стали доступними лише завдяки документуванню поїздок клієнтами роботаксі та їх публікаціям у соцмережах. У Техасі немає вимоги про звітування про інциденти чи обмін даними від Tesla — хоча штат нещодавно затвердив нову систему дозволів, що може бути складнішою для компанії. Одне з положень дозволяє державним регуляторам відкликати дозволи, якщо автономні транспортні засоби компанії визнаються небезпечними.
### Перспективи майбутнього
Слід зазначити, що це інциденти, що трапилися серед невеликого автопарку з 10-20 автомобілів лише за три дні напівпублічної доступності. Ілон Маск заявив, що прагне вивести на дорогу тисячі автомобілів протягом кількох місяців, і, можливо, “мільйон” до кінця наступного року. Уявіть, який вигляд матиме список інцидентів на той момент.