
Едвард Сатчі не зовсім впевнений, що люди масово зацікавляться Showrunner, новим сервісом для створення телевізійних шоу за допомогою штучного інтелекту, який його компанія запускає на публіку цього тижня. Проте він отримав підтримку з боку Amazon, чий венчурний фонд Alexa Fund інвестував у Fable, старт-up, заснований Сатчі у Сан-Франциско.
Сума інвестицій Amazon у Fable не розголошується. Ці кошти спрямовані на розвиток Showrunner, який Fable презентує як “Netflix для штучного інтелекту”: сервіс, що дозволяє вводити кілька слів для створення сцен чи цілих епізодів телевізійного шоу — як з нуля, так і на основі вже існуючих історій.
Fable розпочинає Showrunner, щоб дати можливість користувачам експериментувати з анімаційною системою генеративного ШІ, після кількох місяців закритого альфа-тестування з 10,000 користувачами. Для використання Showrunner користувачі повинні зареєструватися на платформі Discord. Спочатку сервіс буде безкоштовним, але згодом компанія планує стягувати з творців $10-$20 на місяць за кредити, які дозволять створювати сотні телевізійних сцен, зазначив Сатчі. Перегляд контенту, створеного за допомогою Showrunner, буде безкоштовним, а будь-хто зможе ділитися AI-відео на YouTube чи інших сторонніх платформах.
Вважається, що ШІ — це не просто інструмент для створення дешевих спецефектів, а новий медіум розваг, що більше нагадує відеоігри, вважає Сатчі.
Використання ШІ переважно як інструментів для візуальних ефектів “трошки сумно”, сказав Сатчі, CEO та співзасновник Fable. “Той, що постане ‘Історією іграшок’ в світі ШІ, буде не простим варіантом ‘Історії іграшок’. Наша ідея полягає в тому, що ‘Історія іграшок’ в світі ШІ має бути іграною, з мільйонами нових сцен, що всім належать Disney.” Сатчі повідомив, що Fable веде переговори про партнерство з Disney та іншими голлівудськими студіями щодо ліцензування інтелектуальної власності для платформи Showrunner.
“Голлівудські стрімінгові сервіси готові стати двосторонніми розвагами: глядачі, які переглянули сезон шоу з захопленням, тепер зможуть створювати нові епізоди, ввівши кілька слів і ставши персонажами за фотозображенням,” сказав Сатчі. “Наше ставлення до розваг кардинально зміниться протягом наступних п’яти років.”
Проте, Сатчі висловив певні сумніви, чи дійсно люди хочуть бути режисерами власних шоу. “Можливо, ніхто цього не хоче, і це не спрацює”, – зауважив він.
Сатчі раніше співзаснував Oculus Story Studios, що була створена в 2014 році як підрозділ Oculus VR, компанії з віртуальної реальності, яку Meta (тоді Facebook) придбала за $2 мільярди. Oculus Story Studio випустила кілька VR-продуктів, серед яких Emmy-призер “Генрі”. Однак як категорія VR-розваг не виправдала сподівань, і Meta закрила Story Studio у 2017 році.
“У 2014 році ми сказали: ‘Все злетить, коли станеться це,’ – згадує Сатчі, коли продажі VR-гаджетів досягли певного етапу. “Але цього не сталося.” У 2019 році Сатчі очолив створення Fable Studio, яка відійшла від VR до актуальної моделі ігрових історій, згенерованих ШІ.
Публічний запуск Showrunner від Fable містить два оригінальних “шоу” — сюжетні світи, в яких користувачі можуть направляти персонажів у різні сюжетні арки. Перше з них — “Exit Valley”, описуване як “комедія в стилі ‘Сімпсонів’, що сатиризує AI-технологічних лідерів на кшталт Сема Альтмана та Ілона Маска.” Інше шоу — “Everything Is Fine”, де подружжя, яке йде до Ikea, влаштовує гучну суперечку, після чого їх переносять у світ, де вони розділені і мусять знайти одне одного.
Система Showrunner також дозволяє користувачам вводити себе у світ телевізійного шоу, що виявилося популярним серед альфа-тестерів. “Люди прагнуть вставити себе та своїх друзів у ці історії. Це стало несподіванкою,” сказав він. “Ми не проектували це з такою метою. Люди хочуть бути у вигаданих світах і також хочуть розповідати історії про себе.”
Showrunner працює за технологією власної моделі ШІ компанії Fable, що називається SHOW-2. Минулого року компанія опублікувала наукову статтю, у якій розповіла про те, як була розроблена модель SHOW-1. В рамках розробки було випущено дев’ять епізодів, згенерованих на основі “South Park”. Ці епізоди, створені без дозволу творців “South Park”, отримали понад 80 мільйонів переглядів. (Сатчі стверджує, що він знаходився на зв’язку з командою “South Park”, яка отримала запевнення, що інтелектуальна власність не буде використана в комерційних цілях.)
“Було надзвичайно захопливо спостерігати, як Showrunner пробуджує креативність у людей,” сказав Джейкоб Мадден, технічний директор Fable та співавтор Showrunner. “Платформа дозволяє творцям експериментувати зі своїми історіями в реальному часі, постійно вдосконалюючи своє бачення. Showrunner перепояснює, чим може бути телевізійне шоу, і я з нетерпінням чекаю, які історії з’являться далі.”
Хоча Сатчі позитивно оцінює технологію, він визнав, що основною слабкістю Showrunner та ШІ в цілому є те, що вона більше підходить для епізодичного контенту, а не, наприклад, для епічної 60-серійної арки на кшталт “Поганих” чи “Гри престолів.”
“Сьогодні ШІ не може підтримувати історію довше ніж один епізод,” зазначив Сатчі. “Найсильніше ШІ працює з глибоко епізодичними шоу, де персонажі в значній мірі відновлюються в кожному епізоді — ситкоми, поліцейські драми, космічні дослідження.”
За словами Сатчі, модель ШІ Fable включає “обмеження”, щоб заблокувати небажану або незаконну поведінку, включаючи протидію порушенням авторського права. (Минулого місяця Disney та NBCUniversal стали першими великими голлівудськими студіями, які подали позов про авторське право, пов’язаний з ШІ, проти стартапу Midjourney.) На додаток до цих захистів, Сатчі зазначив, що Showrunner має “обмеження навколо сюжету”: наприклад, система може оцінити, чи дійсно певний персонаж “може це робити”.
На початку Showrunner зосереджений на анімаційних контентах, оскільки це вимагає значно менше потужності обробки, ніж реалістично виглядаючі сцени живого відео. Сатчі зазначив, що Fable прагне уникати “боротьби за виживання” серед великих компаній ШІ, таких як OpenAI, Google і Meta, які намагаються створити фотореалістичний контент. “Якщо ви змагаєтеся з Google, чи виграєте ви?” – сказав Сатчі. “Наша мета — мати найкреативніші моделі,” додав він.
Fable, що має 15 співробітників, базується у районі Mission у Сан-Франциско. Серед попередніх інвесторів компанії — Day One Ventures, 8VC та Greycroft. Більше інформації доступно на сайті компанії.