
Компанія Delta Air Lines активно впроваджує динамічне ціноутворення на квитки, яке використовує штучний інтелект для визначення максимальної суми, яку готовий заплатити кожен окремий пасажир. Це стало відомо з нещодавнього звіту про фінансові результати компанії. Після обмеженого тестування цієї технології минулого року, Delta планує відмовитися від статичних цін на квитки, адже результати тестування виявилися «надзвичайно сприятливими».
«Ми запропонуємо ціну, доступну саме для вас на цьому рейсі в цей час», — сказав президент Delta Глен Хауенштейн під час зустрічі з інвесторами в листопаді, коли розпочали тестування технології на 1% цін на квитки. Наразі Delta використовує штучний інтелект для формування 3% своїх цін, і планує підвищити цю частку до 20% до кінця року. «Ми активно тестуємо цю технологію», — зазначив Хауенштейн. «Нам подобається те, що ми бачимо, і ми плануємо продовжити впровадження.»
Хоча персоналізоване ціноутворення не є унікальним для Delta, авіакомпанія відкрито заявляє про своє прагнення до його реалізації. Під час того ж зустрічі в листопаді Хауенштейн зазначив, що система квитків на основі штучного інтелекту є «повною реконструкцією того, як ми формуємо ціни зараз і будемо формувати їх у майбутньому» і описав процес його впровадження як «многорічний та багатоступеневий». Хауенштейн визнав, що Delta зацікавлена у початкових результатах доходів, але наголосив, що перехід до цін, що визначаються штучним інтелектом, може бути «дуже небезпечним, якщо не контролювати процес належним чином».
Персоналізована технологія ціноутворення Delta на базі ШІ розроблена компанією Fetcherr, яка також співпрацює з Virgin Atlantic, Azul, WestJet та Viva Aerobus. У випадку Delta штучний інтелект буде діяти як «супер-аналітик», що працює цілодобово для визначення індивідуальних цін на квитки для окремих клієнтів у реальному часі в залежності від конкретних рейсів і часу.
Авіакомпанії давно змінюють ціни на квитки для клієнтів на одних і тих же маршрутах, враховуючи ряд факторів, таких як терміни бронювання, вебсайт чи сервіс, яким користуються, і навіть браузер, який використовує клієнт. Delta не є винятком, але впровадження ціноутворення на основі штучного інтелекту може значно посилити цей підхід.
Delta стикалася з критикою за те, що стягувала різні ціни за квитки, повернувши своє рішення підвищувати ціни для одиночних мандрівників у порівнянні з групами в травні. Не зовсім зрозуміло, наскільки інвазивною буде система ціноутворення Delta, коли вона аналізуватиме клієнтів для визначення цін, але це викликає занепокоєння у захисників конфіденційності.
«Вони намагаються зрозуміти, що у нас на умі, скільки ми готові заплатити», — сказав Джастин Клокзко з організації Consumer Watchdog. «Фактично, вони «вламуються» у наш мозок». Сенатор штату Аризона Рубен Гальєго охарактеризував це як «хижу цінову політику», покликану «вичавити з вас кожну копійку».