Tesla затвердила новий пакет компенсацій для Ілона Маска
Акціонери компанії Tesla ухвалили рішення про схвалення нового вражаючого пакету винагород для Ілона Маска, що направлено на збереження його керівної ролі під час значних змін в компанії. Понад 75 відсотків акцій проголосували за цю пропозицію.
Цей голосування забезпечує Маску величезний вплив на компанію, а також нагороджує його найбільшим корпоративним виплатом в історії. Остаточні результати голосування стануть відомі у найближчі кілька днів після публікації в Комісії з цінних паперів та бірж.
На акціонерному зібранні в Остіні Маска зустріли вигуки “Ілон! Ілон!” і танцюючі роботи Optimus. “Те, що ми починаємо, — це не просто новий розділ у майбутньому Tesla, а ціла нова книга,” — зазначив він.
Пропонований пакет компенсації, представлений правлінням компанії минулого вересня, передбачає надання Маску більше ніж 423 мільйонів додаткових акцій, що збільшить його частку до близько 25 відсотків з поточних 15 відсотків. Для отримання повної винагороди Маск повинен досягти низки показників, включаючи збільшення ринкової капіталізації Tesla з нинішніх 1,5 трильйона доларів до 8,5 трильйона протягом 10 років. Також він зобов’язується запустити в експлуатацію 1 мільйон роботаксі та продати 12 мільйонів автомобілів, 10 мільйонів підписок на повністю автономне водіння та 1 мільйон гуманоїдних роботів.
Деякі великі акціонери Tesla, такі як Norges Bank Investment Management, що управляє суверенним фондом Норвегії, виступили проти голосування, а також деякі менші пенсійні фонди, зокрема Американська федерація вчителів і різні пенсійні системи Нью-Йорка. Відомі консультаційні компанії з корпоративного управління, такі як Institutional Shareholder Services та Glass Lewis, також заперечували пропозицію щодо компенсацій.
Поточний пакет компенсацій Маска, оцінюваний більш ніж у 50 мільярдів доларів, був скасований судом Делавера минулого року, оскільки суддя встановив, що правління Tesla не мало достатньої незалежності від мільярдера. Акціонери двічі голосували за затвердження такого обсягу компенсацій, але суддя залишив в силі рішення про блокування. Tesla подала апеляцію на це рішення до Верховного суду Делавера. Це рішення спонукало Маска запропонувати перевести юридичну домівку Tesla з Делавера до Техасу, що також було схвалено акціонерами.
Новий пакет компенсації з’явився на фоні того, як правління Tesla продовжує підкреслювати, що компанія на шляху до лідерства в галузі штучного інтелекту та робототехніки, що вимагає стабільного керівництва Маска. Проте насправді позиція Tesla є більш невизначеною, ніж коли-небудь. Підтримка Маска президента Дональда Трампа та його робота в департаменті урядової ефективності, що призвела до звільнення десятків тисяч федеральних працівників і скасування гуманітарних програм, викликала національні протестні рухи та значне падіння продажів. Закінчення федерального податкового кредиту на електромобілі також очікується призведе до подальшого зниження обсягів продажів.
Чи зможе Маск досягти цих амбіційних цілей, зазначених у пакеті компенсацій, здається, все більше віддалюється від його підходу до технологій. Tesla запустила свою першу службу роботаксі в Остіні, Техас, на початку цього року, хоча ця служба не відповідала попереднім прогнозам Маска. Автомобілі досі обладнані моніторами безпеки, або на місці водія, або на місці пасажира, хоча Маск зазначав, що їх можуть прибрати до кінця року. Єдиний новий продукт компанії з 2020 року, Cybertruck, вважається провалом серед споживачів. А конкуренція з боку інших автовиробників, особливо з Китаю, зменшує частку ринку Tesla та виснажує її ресурси.






