У США антимонопольні органи знову звернули увагу на Google, цього разу вимагаючи від компанії продати частину свого бізнесу у сфері онлайн-реклами. Судові слухання по цій справі розпочалися в понеділок, 22 вересня 2025 року.
Міністерство юстиції США разом із кількома штатами вимагає, щоб Google виставила на продаж свою рекламну платформу AdX. На цій біржі видавці сплачують компанії 20% від доходу за рекламу, яка реалізується на аукціонах, що проходять при завантаженні веб-сайтів. Уряд також наполягає на тому, щоб алгоритм, який визначає переможців аукціонів, став відкритим для громадськості.
Google стверджує, що вимоги Мін’юсту є неможливими для виконання і призведуть до тривалої невизначеності для рекламодавців і видавців. Як альтернативу, компанія пропонує внести зміни до правил, щоб поліпшити використання своєї платформи для видавців та підтримувати інші сервіси. Однак Міністерство юстиції вважає, що цього недостатньо для відновлення конкурентоспроможності на ринку.
Незважаючи на нові заяви Google, раніше компанія вже розглядала можливість продажу AdX під час переговорів щодо завершення антимонопольного розслідування в Європейському Союзі. Дані з внутрішніх досліджень компанії, що стосуються можливого продажу, можуть бути використані як докази в суді.
Нагадаємо, що у квітні суддя Леоні Бринкіма з Окружного суду США по Східному округу Вірджинії постановила, що Google має монопольне становище на ринку технологій онлайн-реклами. Бринкіма також буде суддею у цій справі.
Раніше в серпні Європейська комісія наклала на Google штраф у розмірі майже €3 мільярди за зловживання у сфері онлайн-реклами. Компанія була також зобов’язана припинити практику надання переваг своїм власним рекламним сервісам.






