Циклічність контенту Bungie в Destiny 2 викликала юридичні суперечки через позов про плагіат

Destiny 2 розробника Bungie опинилася в незвичній правовій ситуації через свою практику видалення старих доповнень популярної онлайн-гри в жанрі наукової фантастики. Це не лише перешкоджає студії, яка належить PlayStation, уникнути судових розглядів, а й підвищує значущість збереження відеоігор. Минулого тижня федеральний суддя відхилив клопотання компанії про закриття позову щодо плагіату, який було подано наприкінці 2024 року, зазначивши, що матеріали третьої сторони та документи зі старого контенту Destiny 2 не є достатніми для підтвердження прав інтелектуальної власності.

Позов, ініційований письменником Метью Келсі Мартіно, звинувачує Bungie у плагіаті елементів науково-фантастичної історії, яку він публікував на WordPress у 2013-2014 роках. Він стверджує, що контент з кампаній “Червона війна” і “Проклін Осіріса” 2017 року запозичив елементи його творчості.

Згідно з документами суду, Bungie намагалася закрити справу, подавши 13 годин посилань на матеріали, які були зібрані фанатами Destiny 2 до вікс-ресурсу “Destinypedia” як доказ її оригінальності. Розробник зазначив у своєму клопотанні, що покладається на документи третіх осіб в контексті Destiny 2, оскільки ці дві кампанії наразі недоступні для гри на публічних або приватних версіях Destiny 2. Це обумовлено практикою компанії “цикл контенту”, коли старі доповнення Destiny 2 вилучаються, щоб підтримати баланс у грі та не перевантажувати обсяг контенту, який потрібно підтримувати. (Bungie навіть зазначила в клопотанні, що кампанії “Червона війна” і “Проклін Осіріса” “не можуть більше працювати”, оскільки їхній код “несумісний” з нинішньою структурою Destiny 2.)

Суддя С’юзі Морган відхилила клопотання 2 травня 2025 року, заявивши, що матеріали третьої сторони не підтверджують претензії компанії на авторське право. Незважаючи на те, що її рішення аргументує, чому розробникам онлайн-ігор слід зберігати версії своїх ігор для історичного збереження та правового захисту, можливо, вона б відхилила клопотання навіть якщо б у них була діюча версія кампаній 2017 року Destiny 2.

Суди стали більш повільно відхиляти позови про порушення авторського права

Рішення судді Морган не оцінює дійсність звинувачень Мартіно у плагіаті, а лише оцінює автентичність доказів, поданих командою юристів Bungie. У рішенні підкреслюється, що скарга позивача стосується гри Destiny 2, а не поданих матеріалів з третьої сторони, і що обсяг поданих матеріалів не надає суду достатньо часу для їх розгляду, який він міг би мати у традиційному процесі розкриття інформації.

“Навіть якщо б суд отримав доступ до повної версії Destiny 2, ця справа вимагала б набагато складнішого аналізу у порівнянні з тими, які проводилися в згаданих захистом справах,” написала Морган у відповіді на посилання Bungie на справи на кшталт Gottlieb Development v. Paramount Pictures. “Не було достатньо часу для розкриття інформації, а додатки явно походять від третьої сторони. Їхня автентичність не була підтверджена.”

Відмова Морган у закритті справи співпадає з більшою тенденцією федеральних суддів не відхиляти позови про порушення авторського права в інших творчих сферах. Нещодавно вказувалося, що федеральні апеляційні суди “попереджають” нижчі суди проти занадто швидкого відхилення справ. Це дозволило справам, як наприклад позову проти Apple та режисера М. Найт Шьямалана, що подала режисерка Франческа Грегоріні, просунутися до суду присяжних. Грегоріні звинуватила Apple і Шьямалана в копіюванні її фільму 2013 року “Правда про Емануель” під час створення шоу Apple TV+ “Служниця”.

Позов Грегоріні спочатку був відхилений, але це рішення було скасовано апеляційним судом, що вирішив, що “розумні люди можуть мати різні думки” щодо схожості обох творів, а процес розкриття інформації може “прояснити” факти справи. У січні 2025 року присяжні врешті-решт вирішили, що Шьямалан та Apple не порушили авторське право Грегоріні, що зберегло високий бар’єр, який позивачі повинні подолати для доведення порушення авторського права (не менш високий бар’єр, який Мартіно все ще повинен подолати у своїй справі проти Bungie).

Зазначалося, що такі рішення призвели до зростання кількості позовів про авторські права проти голлівудських продюсерів, що знаходяться в штатах, підпорядкованих Дев’ятому окружному суду. Справа проти Bungie подана в Луїзіані, яка знаходиться в П’ятому окружному суді.

Зв’язавшись з Bungie для коментаря, ми оновимо цю історію, коли отримаємо відповідь.

  • Коваленко Марія

    Related Posts

    Саудівська Аравія стане власником 93,4% EA: що чекає на геймерів?

    Саудівська Аравія готується стати мажоритарним власником компанії Electronic Arts (EA) в рамках угоди на суму 55 мільярдів доларів, яка передбачає вихід компанії з публічного обігу. Цей великий інвестиційний проект передбачає,…

    Легенди Coffee Stain та Paradox запускають нову студію: що це може змінити у світі ігор?

    Шведська ігрова індустрія поповнилася новим студійним проектом. Co-founders Oscar Jilsén та Mikael Mård, відомі за такими успішними іграми як “Goat Simulator” та “Satisfactory”, оголосили про створення нової студії під назвою…

    You Missed

    Майбутнє ігрового бізнесу Microsoft: Чекати революції в світі Xbox?

    Майбутнє ігрового бізнесу Microsoft: Чекати революції в світі Xbox?

    Audi A6 e-tron та Q6 e-tron: Чи варто чекати на технологічну революцію?

    Audi A6 e-tron та Q6 e-tron: Чи варто чекати на технологічну революцію?

    Саудівська Аравія стане власником 93,4% EA: що чекає на геймерів?

    Саудівська Аравія стане власником 93,4% EA: що чекає на геймерів?

    Динамічне ціноутворення на Amazon: Як це руйнує шкільні бюджети?

    Динамічне ціноутворення на Amazon: Як це руйнує шкільні бюджети?

    З’ясування шокуючої правди: Чому співобвинувач з leaked iOS 26 стверджує, що Джон Проссер заплатив йому $650?

    З’ясування шокуючої правди: Чому співобвинувач з leaked iOS 26 стверджує, що Джон Проссер заплатив йому $650?

    Wise розширює горизонти: нові можливості в Африці

    Wise розширює горизонти: нові можливості в Африці