
Компанія Grammarly, що є найдорожчим стартапом України з оцінкою у 13 мільярдів доларів, планує перетворитися на мультипродуктову організацію.
Як повідомив новий генеральний директор Grammarly Шишир Меротра в розмові з Forbes Ukraine, у серпні були впроваджені перші ШІ-агенти, а до кінця року компанія планує змінити свою назву.
За його словами, сервіс переходить до формату платформи для різних ШІ-агентів. Відомо, що Grammarly наразі працює на приблизно 500 000 різних веб-ресурсах та додатках, надаючи користувачам допомогу в реальному часі; сервіс може зчитувати інформацію з екранів і пропонувати або вносити корективи.
“Ми називаємо це “ШІ-автобаном”. Наразі по цьому автобану їде лише один автомобіль – умовний вчитель англійської. Але це лише один з багатьох випадків, як ми можемо впроваджувати ШІ для користувачів. Продукт Grammarly – це наш початковий ШІ-агент. У майбутньому ми плануємо додати ще більше агентів на нашу платформу. Основна мета – перетворити Grammarly з єдиного продукту в платформу для багатьох ШІ-агентів,” – пояснив CEO компанії.
Шишир Меротра, CEO Grammarly; фото: newsweek.com
Шишир Меротра також зазначив, що більшість розробки ШІ-агентів проходить у Києві. “Я мав змогу дізнатися більше про українське коріння Grammarly та нашу підтримку України. Я радий продовжувати інвестувати в Україну. Ми вирішили заснувати команду, яка займатиметься розробкою наших ШІ-агентів, безпосередньо в Україні, в Києві,” – поділився топменеджер.
Підприємець анонсував наступні зміни у користувацькому досвіді Grammarly:
▪️ У 2025 році компанія представить оновлення, які розширять функціонал за межами лише перевірки правопису;
▪️ Платформа Grammarly стане відкритою для інших учасників, які зможуть взаємодіяти зі своїми кінцевими користувачами через неї;
▪️ Для покращення свого іміджу компанія перегляне своє позиціонування, щоб користувачі сприймали Grammarly не як єдиного агента, а як платформу з багатьма агентами.
“Ми працюємо над новою назвою для компанії. Вже визначилися з варіантом, але поки що не готові його оголосити. Ці зміни відбудуться до кінця року,” – зазначив CEO Grammarly.
Щодо порівняння з ChatGPT, Шішир Меротра підкреслив, що Grammarly має іншу концепцію стосовно ШІ-агентів.
“ChatGPT намагається бути фінальним пунктом призначення. Наша філософія абсолютно інша – ми прагнемо впроваджувати ШІ-агентів у платформи, де користувачі вже працюють. Це можуть бути Google Docs, Coda, Superhuman, Gmail, нотатки iPhone. Ми не бачимо ChatGPT як загрозу, а радше як джерело натхнення для розвитку наших ШІ-сервісів. Вважаємо, що в майбутньому в цій сфері буде кілька основних гравців, і ми хочемо, щоб Grammarly стала однією з них,” – розповів CEO Grammarly.
Засновники Grammarly: Олексій Шевченко, Максим Литвин та Дмитро Лідер
Також він розповів про роль українських засновників Grammarly Макса Литвина та Олексія Шевченка. “Макс відповідає за зростання – залучення користувачів і маркетинг. Алекс відіграє важливу роль у продукті, тісно співпрацюючи з головним продукт-офіцером Ноамом Ловінським над розробкою нових продуктів. Обидва є частиною моєї управлінської команди,” – підсумував генеральний директор Grammarly Шишир Меротра.
Нагадаємо, у грудні 2024 року Grammarly оголосила про придбання розробника ШІ-інструментів для продуктивності Coda, а також про зміну CEO. Після угоди, CEO обох компаній став Шишир Меротра, який також очолює Coda.
Grammarly став першим українським стартапом, який досяг статусу єдинорога. У 2009 році проект був заснований у Києві Максимом Литвином, Олексієм Шевченком та Дмитром Лідером. У 2021 році, після раунду фінансування на 200 мільйонів доларів, оцінка стартапу становила 13 мільярдів доларів. Основний продукт Grammarly щоденно використовують близько 40 мільйонів людей, серед клієнтів – понад 50 тисяч організацій та 3000 університетів. Виторг компанії склав 700 мільйонів доларів.
Нещодавно Grammarly запустила вісім спеціалізованих агентів, які допомагають користувачам із письмовими завданнями — від пошуку джерел та перевірки на плагіат до прогнозування реакцій та оцінювання робіт. Першим новим агентом став Reader Reactions, який прогнозує, які висновки може зробити читач, які питання можуть залишити відкритими, та де можуть виникнути непорозуміння, незалежно від залучених осіб. Агент пропонує рекомендації для редагування тексту з урахуванням конкретної аудиторії.