
Компанія Sony повідомила інвесторам, що вона розглядає можливість “перекласти” витрати, пов’язані з тарифами США, установленими адміністрацією Трампа, на ціни на апаратуру, включаючи PlayStation 5 та супутні пристрої. Суттєвий вплив таких тарифів очікується на рівні 100 мільярдів єн (близько 680 мільйонів доларів).
На телефонній конференції з інвесторами, що проходила під час обговорення фінансового звіту за 12 місяців, що закінчилися 31 березня 2025 року, фінансовий директор Sony Лін Тао зазначив, що до тарифів відносять також сектор апаратури, що охоплює ігри та напівпровідники. Це стосується тарифу в 145 відсотків на імпорт з Китаю, де Sony виробляє більшість своєї апаратури, зокрема телевізори, камери, мікрофони та, звичайно ж, продукцію PlayStation. “Ми не просто підраховуємо тариф, щоб отримати 100 мільярдів єн, а також враховуємо наявну інформацію і дивимося на ринкові тенденції, тож можемо врахувати ці зміни у ціні та розподілі поставок. Ми вживаємо різні заходи для досягнення цієї цифри”, — сказав Тао через перекладача.
Старший віце-президент Садахіко Хаякава звернув увагу, що вказана сума 100 мільярдів єн не враховує зниження тарифів, оголошене цього тижня між Китаєм та США. Це підтверджує повідомлення від 12 травня, що призвело до тимчасового зниження мит з 145 до 30 відсотків на китайські імпортні товари, яке діє протягом 90 днів.
Також президент і виконавчий директор Хірокі Тотокі відповів на запитання щодо можливості перенесення виробництва апаратури до США, зазначивши, що “ці апарати, звісно, можуть бути вироблені локально”, і це “було б ефективною стратегією”.
“Проте PS5 виробляють у багатьох місцях, і чи буде вироблятись у США чи ні — це потрібно розглянути в майбутньому. Ми не знаходимося в критичній ситуації“, — додав він.
Аналітик Niko Partners Даніель Ахмед нещодавно зазначив у інтерв’ю, що Sony має “деякі” виробничі потужності PS5 в Японії, але вони “обмежені”. “На перенесення все у виробництво в США знадобляться місяці”, — сказав він.
Він описав Sony як “на рік позаду” розробника Switch 2 Nintendo в контексті диверсифікації своїх виробничих потужностей, оскільки більшість виробництва відбувається в Китаї. Nintendo, яка ще бореться з наслідками тарифів, накладених адміністрацією Трампа, перенесла значну частину свого виробництва, зорієнтованого на США, до В’єтнаму після 2019 року.
Sony зазначила в своїй презентації, що вона “диверсифікує” центри виробництва PS5 та накопичує запаси в США.
Протягом фінансового року, що закінчився 31 березня 2025 року, Sony відвантажила 18,5 мільйона консолей PS5, що загалом становить 77,7 мільйона одиниць з моменту запуску у листопаді 2020 року. Це зменшилося в порівнянні з минулорічними 20,8 мільйонами одиниць. Компанія зафіксувала зростання продажів не перших партій, включаючи додатковий контент, а також продажів від мережевих послуг, що призвело до дев’яти відсотків зростання в ігровому сегменті. Як було зазначено в попередньому квартальному фінансовому звіті, продажі ігор першої партії показали зниження.
Незважаючи на зниження продажів, Sony вже підвищила ціну на PS5 в інших ринках
Зниження продажів PS5 спостерігалося в звіті Sony за перший квартал фінансового року 2024, опублікованому в серпні 2024 року, коли загалом було продано 2,4 мільйона одиниць порівняно з 3,3 мільйона в першому кварталі 2023 року. У листопаді 2024 року повідомлення підтвердило, що Sony працює над портативним пристроєм, здатним запускати PS5 ігри на ходу, на відміну від PlayStation Portal, який потребує хмарного потокового сервісу. Компанія не згадала про цю консоль у своїх планах на наступний фінансовий рік.
Тим часом компанія підвищила ціну на PS5 у Європі, Австралії, Новій Зеландії, на ринках EMEA та в Великій Британії в квітні цього року у відповідь на “складну економічну ситуацію”, вказуючи на “високу інфляцію” та “коливання обмінних курсів” у своєму оголошенні. Через кілька днів Xbox також підтвердила підвищення цін на консолі, аксесуари та деякі майбутні першопартійні заголовки.
Коли Sony оголосила про зниження продажів PS5 у першому кварталі фінансового року 2024, компанія зазначила, що це було компенсовано продажами перших партій. Тепер продажі ігор третьої партії стали новим важелем. Оскільки компанія не зможе отримати прогнозований дохід від кількох скасованих ігор з живими сервісами, їй, очевидно, доведеться адаптуватися.
Серед майбутніх ігор першої партії — “Marathon” від Bungie та “Ghost of Yōtei” від Sucker Punch Productions, а також багатокористувацька гра з елементами живого сервісу від нової студії першої партії teamLFG, що вийшла з Bungie.