
Tesla нарешті реалізувала свою довгоочікувану службу роботаксі в Остіні, Техас, в неділю, 22 червня, і наразі починають надходити перші реакції на нововведення.
### Важливі зауваження
Однак спершу необхідно зазначити кілька важливих нюансів. По-перше, послуга наразі недоступна для широкої публіки, а також не є абсолютно “несупервізованою”, як спочатку обіцяв Ілон Маск. У кожному з автомобілів присутні “охоронці безпеки”, працівники Tesla, які сидять на передньому сидінні і можуть зреагувати на небезпечну ситуацію, натиснувши кнопку зупинки. Інші оператори автономних автомобілів зазвичай використовують охоронців тільки під час тестування, в той час як Tesla унікальна своєю практикою залучення охоронців під час комерційного обслуговування.
### Географічні обмеження
Поїздки обмежені геофенсованою територією міста, яка була ретельно змодельована компанією. У деяких випадках Tesla використовує супутні автомобілі та водіїв з дистанційним керуванням як додаткову підтримку (попри це, деякі автомобілі були зафіксовані без супроводу).
### Умови запуску
На момент запуску служба є доступною лише за запрошеннями, згідно з інформацією на сайті Tesla. Кілька впливових осіб, які підтримують Tesla, отримали запрошення, що піднімає питання про неупередженість перших відгуків. Компанія ще не оголосила, коли послуга стане доступною для широкого загалу.
### Пробна версія
Обмежене тестування включає 10-20 автомобілів Model Y, на яких є брендування “Роботаксі”. Повністю автономний Cybercab, про який оголосили минулого року, не буде доступним до 2026 року. Служба працює в маленькому, відносно безпечному районі Остіна з 6:00 до 0:00, уникаючи поганих погодних умов, шосе, аеропортів та складних перехресть.
### Перша практика
Незважаючи на зазначені години роботи, служба роботаксі, схоже, почала повільно. Декілька запрошених осіб ще не отримали додаток до 13:00 за східним часом у неділю. Відвідувачі спостерігали багато автомобілів Waymo, чекаючи старту сервісу Tesla. Маск написав о 13:12, що служба стане доступною пізніше в той же день, додавши, що перші клієнти сплачуватимуть “фіксовану плату” у розмірі 4,20 доларів — жарт, пов’язаний із марихуаною, з яким у Маска є непроста історія.
### Подробиці про додаток
Поки пасажири чекали, компанія опублікувала нову сторінку про роботаксі на своєму вебсайті, детально описуючи правила та положення служби. Відвідувачам пропонується підписатися на оновлення про те, коли служба роботаксі може з’явитися у їхньому регіоні.
### Запуск поїздок
Після отримання доступу до додатка один з тестувальників опублікував зображення карти обслуговування, яка охоплює невелику територію, що межує на півночі з річкою Колорадо, на сході з шосе 183, на півдні з шосе 290 та 71, і на заході з парком Зілкер.
Коли почалися підвезення, вони виявилися, в основному, спокійними. Кілька запрошених осіб у прямому ефірі викликали свої перші автомобілі, взаємодіючи з інтерфейсом, поки досягали своїх міс destinations.
### Враження тестерів
Зсередини охоронець безпеки в Tesla запитував у пасажирів про підтвердження особи за допомогою додатка. В іншому випадку охоронці залишалися безмовними під час поїздки, попри спроби пасажирів розговорити їх. Цілком ймовірно, що Tesla повинна придумати інший спосіб для ідентифікації пасажирів, якщо планується прибрати охоронців з переднього сидіння. Наприклад, Waymo просить клієнтів розблокувати свій автомобіль через додаток.
На екрані ззаду пасажирів просять пристебнути ремені безпеки, а після натискання анімаційної кнопки “почати поїздку” автомобіль виїжджає. Пасажири також можуть розпочати поїздку з подібної кнопки в додатку.
### Виробництво та майбутнє
Компанія прагне надати послуги в Каліфорнії, де регуляторні процеси значно складніші, ніж у Техасі. І хоча Маск зазначив, що планує рухатися повільніше, він також стверджує, що в найближчі місяці Tesla зможе вивести на дороги більше тисячі безпілотних автомобілів.
Тим часом компанія Waymo управляє більш ніж 1,500 безпілотними транспортними засобами в Сан-Франциско, Лос-Анджелесі, Фініксі та Остіні, з планами розширення до Атланти, Маямі та Вашингтону.