
Alzara Radiant Echoes, розроблена студією Camelia, зупинила свою діяльність лише через рік після того, як зібрала майже €300,000 ($347,000) на Kickstarter для фінансування свого JRPG.
Французька студія повідомила про це в оновленні для своїх бекерів, пояснивши, що не змогла забезпечити необхідне фінансування для продовження проекту.
Це сталося незважаючи на те, що Alzara Radiant Echoes стала однією з найпопулярніших відеогральних кампаній на Kickstarter минулого року, зібравши близько €300,000 від понад 5,000 бекерів.
Команда студії Camelia заснувала її в 2022 році за рахунок власних заощаджень і спочатку змогла переконати бізнес-ангелів, банки та інші установи надати підтримку.
“Ми покрили половину витрат на розробку гри і лише потребували угоди з партнерами з індустрії для забезпечення другої половини. Однак, як ви знаєте, наразі ігрова індустрія переживає кризу”, – пояснили вони.
“Багато студій були змушені закритися через брак фінансування, і понад 20,000 працівників втратили роботу. Інвестори працюють в умовах, коли ризики не бажані, і можуть дозволити собі бити на спокій, перш ніж вкладати в проект, аби зменшити ризики.”
“Щоб максимально підвищити шанси на отримання фінансування, ми звернулися до Kickstarter, аби зменшити сприйнятий ризик для партнерів і заспокоїти їх щодо прибутковості проекту.”
“Це частина жорстокої реальності індустрії”
Незважаючи на успішну кампанію на Kickstarter — студія Camelia спочатку намагалася зібрати €100,000, але швидко перевищила цю суму — студія буквально спіткнулася у пошуках додаткового фінансування на подальших зустрічах з потенційними партнерами на Tokyo Game Show, DICE та інших індустріальних подіях.
“Ми провели численні переговори на початку цього року, але, на жаль, жодне з них не завершилося контрактом, незважаючи на наявність ігрової демо-версії, досвідчену команду, половину фінансування та кампанію на Kickstarter. Ми зробили все можливе та намагалися протриматися як можна довше,” – йдеться в оновленні.
“Це частина жорстокої реальності індустрії. Ми креативні особистості, але нам потрібне фінансування для продовження творчості. Інколи навіть наявність перспективного ігрового концепту з доказаним інтересом ринку та сильною командою недостатня. Багато хто каже, що кожна випущена гра — це диво, і це цілком вірно.”
Студія почала процедуру ліквідації 28 квітня 2025 року і наразі перебуває в процесі завершення своїх справ.
Alzara Radiant Echoes отримала статус “негайного призупинення” і, найімовірніше, ніколи не потрапить на ринок, якщо не виникне сторонній інтерес до відновлення проекту.
Ті, хто підтримав проект через Kickstarter, включаючи кілька осіб, що інвестували €800 у преміум-кошти, не зможуть отримати повернення коштів від студії чи Kickstarter.