
Halo Studios офіційно підтримала фанатський проект під назвою Spartan Survivors.
Цю новину було оголошено через аккаунт проекту в BlueSky, де команда повідомила, що Halo Studios зв’язалася з ними і надала дозвіл на подальший розвиток гри, яка вже доступна на платформі itch.io.
Однак розробник висунув одну умову: додати юридичне застереження у кредитах гри та на сторінках магазину для дотримання норм. На itch воно звучить так: “Франшиза відеоігор Halo © Microsoft Corporation. Spartan Survivors була створена відповідно до ‘Правил використання ігрового контенту’ Microsoft, використовуючи активи з франшизи відеоігор Halo, і не схвалена, а також не пов’язана з Microsoft.”
Відповідно до вказівок компанії, вона дозволяє створення фанатських проектів на основі ліцензованих властивостей, за умови дотримання ряду специфічних правил. Активи не повинні бути отримані шляхом зворотного інжинірингу ігор для Xbox, наприклад, і особи, які керують фанатським проектом, не можуть продавати продукт, хоча для деякого контенту можуть існувати виключення. Spartan Survivors є безкоштовною на Itch і залишиться такою ж при запуску на Steam та Xbox цього року.
“Ми дуже раді бачити те захоплення, яке ви та ваша команда вклали у цю гру – це дійсно весело, і ми з нетерпінням чекаємо на подальший прогрес у нашому проходженні та відкритті нових можливостей,” – цитата представника Halo Studios з посту оголошення.
Spartan Survivors представляється як суміш “Halo плюс bullet heaven плюс roguelike плюс shoot ’em up,” і дозволяє відбивати натовпи ворогів за допомогою або Майстра Чифа, або Арбітра. У описі анонс-трейлера, датованого 2 листопада 2024 року, вказується, що гра “створена спільнотою, для спільноти.”
“Ми хочемо подякувати Halo Studios та Microsoft за їх справжнє співчуття до нас,” – заявила команда в BlueSky.
Досить рідкісне явище: отримання офіційного дозволу на фанатські проекти від студій
Незважаючи на те, що вказівки Microsoft діють з 2015 року, рідкісно можна побачити, що фанатські проекти отримують офіційне схвалення. Студії, такі як Capcom, у минулому закривали фанатські ремейки. Інші, зокрема Atlus, подавали позови проти осіб, що керували фан-серверами для онлайн-ігор, які були офіційно закриті. Залишення DMCA також є поширеним явищем, зокрема один з них був надісланий Valve проти фанатського проекту, який намагався перенести Team Fortress на движок Source 2.
Минулого року Aftermath спілкувався з колишнім головним юристом та бізнес-справами компанії Pokémon Донналію МакГоуеном щодо того, як компанія поводиться з листами про припинення діяльності стосовно фанатських проектів. МакГоуен зазначив, що преса відіграє велику роль у популяризації фанатських проектів, якщо вони отримують медійне покриття.
“Я викладаю право розваг в Університеті Вашингтона і кажу своїм студентам: найгірше, що може статися – це коли ваш ‘фанатський’ проект отримує пресу, бо тепер я знаю про вас,” – сказав МакГоуен у розмові з Aftermath. “Але це не кінець рівняння. Ви не надсилаєте повідомлення про закриття відразу. Спочатку потрібно дочекатися, чи отримають вони фінансування (на Kickstarter або подібні); якщо отримають, тоді ви вступаєте в діалог. Нікому не подобається судитися з фанатами.”