
За даними нещодавно проведеного опитування, більшість працівників у фінансових службах Ірландії вважають, що зростання штучного інтелекту призведе до втрати робочих місць у цій галузі.
Редакційна замітка
Цей матеріал був обраний, створений та відредагований редакційною командою для відображення актуальності та інтересу до нашої спільноти.
Опитування, яке було проведено Союзом фінансових служб (FSU) та аналітичним центром TASC, показало, що 88% респондентів висловили стурбованість щодо можливості втрати робочих місць, тоді як менше 3% не погоджуються з цим.
Крім того, ці занепокоєння стають дедалі серйознішими: більше половини (59%) респондентів відзначили, що стали менш оптимістичними щодо впливу штучного інтелекту на стабільність своїх робочих місць у порівнянні з тим, як вони думали п’ять років тому.
Дослідження також виявило широку занепокоєність щодо використання штучного інтелекту в самих організаціях. Майже дві третини (62%) опитаних висловили тривогу щодо впливу упередженості на процеси прийняття рішень, тоді як схожий відсоток (61%) стурбований використанням AI при наборі, звільненні та підвищенні працівників.
Більше половини (59%) відзначили занепокоєння стосовно можливості використання AI для спостереження за працівниками, а 57% вказали на потенційно негативний вплив штучного інтелекту на досвід клієнтів.
У дослідженні також підкреслено загальну відсутність навчання щодо використання цієї технології: 43% респондентів повідомили, що не отримували жодного навчання і не мають відомостей про можливі плани у цьому напрямку.
Згідно з доповіддю: “На роботодавцях лежить відповідальність за надання навчання працівникам, щоб воно було легко доступним і відповідало їхній посаді”.
Як зазначає Джон О’Коннел, генеральний секретар FSU, ця доповідь відображає турботи, які постійно надходять від працівників у секторі.
“Використання штучного інтелекту стрімко розширюється в фінансових службах, і всі ключові учасники повинні забезпечити, щоб AI використовувався на благо працівників і споживачів,” заявив він. “Ясно, що працівники почуваються непідготовленими і мають обґрунтовані побоювання щодо ролі, яку штучний інтелект може зіграти в майбутньому.”
“Ірландія має взяти на себе відповідальність за те, щоб бути в авангарді справедливого та відповідального переходу до штучного інтелекту – такого, який захищає права, сприяє включенню та ділить переваги інновацій,” зазначила Моллі Ньюелл, провідний дослідник TASC. “Справедливий перехід означає, що працівники повинні бути в центрі ухвалення рішень. Це включає забезпечення колективних договорів, запобігання упередженості та надмірному спостереженню з боку роботодавців, а також надання можливостей для ефективного навчання.”
Необхідність впровадження таких заходів є критично важливою для уникнення подальшого поглиблення існуючих нерівностей, попередила Ньюелл.
Деякий прогрес вже досягнуто. Згідно з даними FSU, було укладено угоду з Банком Ірландії, яка зобов’язує банк вести колективні переговори з будь-яких змін в умовах праці, що можуть виникнути через розширення використання AI.
Інші доповіді також піднімали подібні питання щодо потенційної втрати робочих місць і відсутності навчання. Опитування, проведене в травні Бостонською консалтинговою групою, показало, що лише чотири компанії просунулися від пілотних проектів до повноцінного впровадження технології у свою щоденну діяльність.